خبر و دیدگاه

طالبان مزدوران پاکستان اند

حقایق آشکار و غیر قابل انکار را از زبان مشرف بشنوید تا مزدوران را خوب‌تر بشناسید .
دوستان عزیز !
با تقدیم سلام و عرض ارادت توجه شما عزیزان را بربیان حقایق بسیار مهم و عمق استراتیژی پاکستان که از زبان زمام دارو جنرال چهار ستاره نظامی و رییس جمهور سابق پاکستان جنرال پرویز مشرف در کتابی تحت عنوان خط آتش به نشر رسیده جلب نموده و برای دوستان و عزیزانیکه به زبان پشتو بلدیت ندارند انرا به فارسی برگردانده ام تقدیم میدارم .
پرویز مشرف در کتاب خویش راجع به طالبان حقایقی را نوشته که با دانستن آن هیچ کس نباید از جنگ و جهاد در افغانستان پشتیبانی نماید .
پاکستان چگونه طالبان را بر امریکایی ها فروخت !
طالبان که همیشه پاکستان را به چشم یک کشور اسلامی و برادر می بینند یا از حقیقت خبر ندارند و یا از حقایق چشم پوشی می کنند . پرویز مشرف در کتاب خود تحت عنوان خط آتش مینویسد :در هنگام واقعه سپتمبر سال ۲۰۰۱ من در قول اردوی کراچی بودم که وزیر خارجه امریکا کولن پاول برایم زنگ زد و گفت ( یا همرای ما باش و یا همر اه دشمنان ما … ) و این بسیار برایم مشکل بود که طالبان را خفه بسازم و مشکلتر از آن این بود که یک پاکستان ضعیف در مقابل یک دولت قوی دنیا قرار بگیرد و تصمیم گرفتم که روابط دوستانه خود را با طالبان قطع نمایم و شامل ائتلاف امریکایی ها شوم البته بخاطر اینکه منافع ملی پاکستان ایجاب میکرد .
او در برخی دیگری در کتاب خود مینویسد :
در هنگامیکه حکومت امریکا میخواست بر علیه گروه طالبان حملات نظامی نمایند، خواهان همکاری ما شدند که یکی از جمله خواست های شان تسلیم نمودن سران طالبان به امریکایی ها بود و ما انرا قبول کردیم و در حدود چهار صد تن از سران طالبان را به امریکاه تسلیم کردیم و در مقابل برای پاکستان کمک های دالری کردند .
جنرال مشرف میگوید : بعد از انکه ما پایگاهای نظامی خود را در اختیار ناتو و قوای امریکا گذاشتیم ، نقاط بسیار اساس و مهم نظامی افغانستان را برای انها نشان دادیم که از آن نقاط به آسانی در افغانستان حمله کنند و هر جا را در افغانستان به آسانی بدست بیاورند .
مشرف ادامه میدهد : امریکا از خاک پاکستان چهل و پنج هزار بار بر خاک افغانستان حمله نموده است و برای ما خون مردم افغانستان نه بلکه کشور و منافع کشور خود مان ارزش داشته و منافع ما در اولیت قرار دارد و مردم افغانستان را یکی بر علیه دیگر در جنگ انداختیم تا پاکستان آرام و با ثبات باشد .
او میگوید : ما مردم افغانان را چنان گمراه کردیم که هر کس در فکر جنت و حور بهشتی شده و به خاطر بدست اوردن ان دست به هر کاری بزند و با یکدیگر با اشتیاق تمام بجنگند زیرا برای ما بقای پاکستان ارزش و اهمیت داشت .
جنرال مشرف می افزاید : ما به این باور بودیم که امریکایی ها این کمک پاکستان را هیچ وقت فراموش نمیکنند . و امریکا میخواست برای بقا و تامین امنیت خود قوای شورای نظار و دوستم و خلیلی را به پول بخرد و انها را اکمالات نظامی نماید تا این قوت ها بدست کسی دیگری نیافتاده و بر علیه انها استفاده نشود . مشرف میگوید :‌ما هم با این کار امریکایی ها رضایت داشتیم و بعضی گروه های دیگر بشمول حزب اسلامی گلبدین که تحت امر و فرمان ما بودند را با امریکایی ها نزدیک ساختیم .
اما بد بختانه بعضی روشنفکر های افغانستانی برای امریکایی ها مشوره دادند که افغانستان نه به قوای ملیشه بلکه به اردو و قوای مسلح منظم ضرورت دارد و همان بود که اردوی افغانستان را که ما از بین برده بودیم دوباره باز سازی نمودند . و یک تعداد از صاحب منصبان قدیم افغانستان به اردو و پلیس و قوای امنیتی پیوستند .
جنرال مشرف ادامه میدهد :‌
من در همان موقع نامه ای به رییس جمهور بوش فرستادم و از او در خواست نمودم که امریکا نباید قوای امنیتی و اردوی افغانستان را بسازد زیرا ما با افغانستان یک سلسله مشکلات داریم و ساختن اردو برای افغانستان خطر بزرگ برای پاکستان است . اما برخلاف تقاضای ما همه روزه هزار ها جوان افغانستانی شامل اردو افغانستان میشد . او میگوید : ما طالبان دست پرورده خود را بخاطر امریکا ها خفه ساختیم مگر امریکایی ها چنان اردوی در افغانستان ساخت که برای پاکستان خطر است و امریکا هم در فکر ان نیست . ختم ویدیو.
نوت : چیزی را پرویز مشرف در این جا نگفت انست که اردو و ملیشه پاکستانی به شمول سازمان ای اس ای پاکستان در جنگ با دولت اسلامی افغانستان از گروه مزدور طالبان و گلبدین حکمتیار پشتیبانی کرده و عملا قوای پاکستانی در سراسر قلمرو طالبان در صحنه حضور داست و در میدان های جنگ برعلیه قوای مقاومت به رهبری ارمر صاحب مسعود از انها استفاده میشد . حتی در جریان اخراج و فرار نیروهای طالب از شمال کشور به هزار ها جنرال و افسر و صاحب منصب پاکستانی از سراسر شمال به قندز جمع شدند و پرواز های طیارات نظامی پاکستان همه را از قندز به پاکستان انتقال دادند .
حتی من به چشم خویش دیده ام که صد ها نظامی و افسر پاکستانی در جریان مقاومت توسط نیرو های مقاومت دستگیر و در کانتینر ها زندانی بود و رسانه های مشهور دنیا از انها و از مداخله رسمی نظامی پاکستان شاهد ان است و زندانیان پاکستانی تا دراز مدت در پر وان و جبلسراج و حتی در کابل موجود بود و این بیانگر دشمنی علنی و رسمی پاکستان در برابر مردم ماست .
پرویز مشرف از پشتیبانی اردو و قوای ملیشه و استخبارات نظامی ان کشور که در سالهای پس از سقوط دولت نجیب از گلبدین حکمتیار پشتیبانی کردند و عملا در جنگ بر علیه مردم افغانستان مشغول بودند انکار نکرد اما تذکر هم نداد و اما این موضوع را که اردوی قوی افغانستان را چگونه و بواسطه نوکران و حلقه بدوشان خود از بین برد را یکی از دست اورد های خود دانسته و بعدا نواز شریف هم تخریب و از بین بردن اردوی افغانستان را یکی از جمله افتخارات و دست اورد های خود بحساب اورده است . قابل یاد اوریست که بعد از سقوط دولت نجیب الله پاکستان با پشتیبانی از گلبدین مستقیما در جنگهای کابل دخیل بوده و نوار های صوتی و ویدویی ان موجود است که چگونه تا چاراسیا برای گلبدین کمک نظامی و حتی لوژیستیکی اماده میکردند مینمودند . ولی در ان زمان یگانه صدایی که بر علیه جنایات پاکستانی ها و نوکران شان بلند میشد صدای قهرمان ملی احمدشاه مسعود بود که روز و شب فریاد دادخواهی بر علیه تجاوزات علنی و آشکار و انکار ناپذیر پاکستان بلند میکرد اما گوش جهانیان کر بود و کسی به فریاد او نمیرسید .حتی از داخل حکومت و از داخل همین حزب جمعیت بودند پاکستانی مشربانیکه نه تنها به ان فریاد های عدالت خواهانه گوش نمیدادند بلکه به بسیار بیشرمی اب به اسیاب پاکستان میریختند و امر صاحب را بر ضد پاکستانی بودن محکوم میکردند . مانند امروز که یک تعداد از معاملگران و دالر پرستان و چپاولگران بخالطر منافع شخصی شان به صدا و موقف برحق جناب صلاح الدین ربانی گوش نداده و به اشاره باداران خود اورا و حزب جمیعت را بی اعتبار و بی اعتماد میسازند .
این تریبت شده گان پاکستانی در هیچ وقت به هیچ چیز ایمان و عقیده ندارد بجز از پول و. دالر و قدرت .
دوستان گرامی این بود شمه از عمق استراتیژی پاکستان که با امضای قرار داد صلح بین طالبان مزدور و امریکا یی ها یکبار دیگر سر نوشت کشور و مردم ما بدست پاکستانی ها رقم خورده و دوباره دست و پای مردم را بسته نموده به چنگال کثیف پاکستانی ها انداخته است .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ۰۸th June 2022

    agha nor mohamad sultani shama baa naweshtaen in ham-gi (jomle) arzesh hame naveshte-ye khod ra ber baad dadid : ” … be sada wae maughef ber hagh janab salahudin rabani gosh ne dade … ” ? salahudin rabani hamaan kaesi ast ke der badael wazarat khareje der zaman dast-nashande wae jasos hamed karzai wae be namaayen-gi jamayaet islami goft : ” hame merdom keshwer afghan astand .” ? der aghaaz ferman-rewaaye jasos karzai salahudin rabani hotel-dar (manager) bod , in gozare ra man der new york times khandaem. ser-daste haa-ye kenoni jamayaet islami hame shan kaes haa lashm wae bi-kharaed and

    The website Jawedan must print my comment , how printed the wrong and baseless articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا