خبر و دیدگاه

دو جاسوس موفق

اگر جهان عادل بود ملکه‌ی انگلیس، بایدن و صدراعظم انگلیس همین امروز محاکمه می‌شدند

اگر صلاحیت داشته باشم جایزه‌ی نوبل را به کرزی و غنی دو جاسوس مؤفقی می‌دهم که واقعاً جهان را دگرگون و منقلب کردند.

من‌ دنبال رد گفتار های پسا فرار غنی نیستم جون مثل همیشه دروغ می‌گوید. اما گفتار‌های برادرِ اشرف غنی که دی‌روز گفته بود به نامِ حشمت غنی برادری ندارد موجب تأمل است.

چنان‌چه این را می‌دانم که طالبان در بدبینانه‌ترین حالت هم غنی را نه می‌‌کُشتند، این را هم می‌دانم اگر طالبی را که خود غنی آورده است می‌خواست تا غنی نه رود چندان بند و بازِ لحاظ داشتن‌ها نه بود و در همان ارگ مردارش می‌کرد و حتا چرخ بالش را هم در داخل ارگ منفجر می‌ساخت که نه ساخت. غنی فکر می‌کند همه نادان اند غیر از خودش، در خالی که برعکس است.‌

گاهی حیران می‌مانی، این جهان لعنتی استخبارات چه ها که نه می‌کننداما گاهی با برخی اقدامات خود شان چنان در تله می‌افتند که تصور آن در مخیله‌ی شان نه می‌گنجد.

یکی از بوالعجبی های این دنیا که بزرگ‌ترین دستگاه جاسوسی جهان CIA و قصر سفید را شوکه کرد، در حالت فورس ماژور قراردادن آن هاست که توسط غنی گماشته‌ی خود شان صورت گرفت. ملت افغانستان از اول می دانستند او کسی نیست و ارزشی نه دارد تا بالایش سرمایه‌گذاری شود و ملتی را او ویران کرد و خود را خجل ساخت. تراژیدیی را که غنی در یک طرفهُالعین به جهان مستولی ساخت و سبب کارها و‌ جنایاتی شد که بشر از بدو خلقت خود به یاد ندارد ‌و جهان مدرن با داشتنِ کارنامه‌ها و هزاران جنایت جنگی عمل چنانی را ندیده و انجام نه داده. جاسوسی ملتی را مجبور به انتخاب مرگ و زنده‌گی شانس خود می‌کند که می‌داند فشار هوا در زمان پرواز چقدر است آن هم در روی بال‌های هوا‌پیما و خارج از هوا‌پیما. انسان افغانستان در انتخاب مرگ و زنده‌گی،‌ کوفته‌ی پروانه های ماشین های هوا پیماهای آمریکایی می‌شود اما بایدن خمی به ابرو نه‌ می آورد، بخش بشر دوستانه‌ی سیاست خارجی و ‌انسانی مردمان شان، آمریکا و انگلیس رئیس جمهور عقده مند آمریکا و ملکه و صدراعظم بی عاطفه‌ی انگلیس را در شراکت شان به انجام این جنایت بزرگ متهم می‌کنند، ولی این دو احمق‌ها لجوجانه و غنی‌ مانندْ از اقدامات پلید شان در کشور ما دفاع می‌کنند.

جهان انسانیت باید با ملت افغانستان یک جا شده و بایدن و ملکه و صدراعظم انگلیس را به جرم خیانت به جهان و شوکه ساختن جهان در اتخاذ تصمیم های نابخردانه‌ی شان برای تنها گذاشتن ملت افغانستان محاکمه کنند.

حالا که شاه نادان اراده‌ی برگشت دارد دیگر شکی نیست که این خبر را به دیدِ تردید ببینیم. شاید عملی شود شاید نه شود. اما زنگی است برای راه اندازی یک بحبوحه‌ی بازی‌های پیچیده‌ی سیاه (MI۶) برای تغییر مسیر اذهانِ عامه از تعاملات‌ـ روان در شناسایی طالبان. زیرا تجربه نشان داد که آمپریالیسم و سازمان‌های جاسوسی هر چی بخواهند انجام می‌دهند و هر ناممکنی را ممکن و هر ممکنی را ناممکن می‌سازند. سخنانِ حشمت‌غنی درست زمانی گفته می‌شوند که وطن و ملتِ ما در جهنم طالبانی سوخته می‌روند. نقاطِ عیانِ برخورد‌های تروری‌ست پروری جهان از شرق تا غرب و از اروپا تا آفریقا و شاخِ آمریکا و حالا سویس را هر روز می‌بینیم. در بازی‌های اوپراتیفی جهانی است که می‌خواهند با خرد ‌و حیاتِ ملتِ ما بازی کنند و این بازی را شش‌ماه پیش شروع کردند. طالب مجموعه‌ی تروریست ‌های انعام گذاشته برای گرفتاری شان از سوی آمریکا و انگلیس به قدرت در افغانستان رسانیده شد. و اینک تلاش‌ها برای رسمیت شناختنِ شان از سوی خودِ اروپا و آمریکا و انگلیس در جریان است و لابی‌گری های شان نامردانه عملی و نظری و دیداری و گفتاری و شنیداری را برای مساعد ساختنِ زمینه‌های شناسایی نوکرانِ شان و ایجادِ یک دولتِ تروریستی ادامه دارد. و از آقای امرالله صالح تقاضا می‌کنیم تا بساط استقبال از برگشت غنی شاه نادان را پهن و طالبان کرام هم ارگ را تخلیه ‌و گروه تفویض جایزه‌ی نوبل با یک استثناء تمام انواع جوایز نوبل امسال را به نام کرزی غنی رقم بزنند، ملت هم علی‌الرغم تحمل اندوه جان‌کاه فرار غنی‌خان کف برنند که شاه نادانِ شان باز می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا