خبر و دیدگاه

نقدی بر نوشته‌ی تنفر انگیز آقای باری جهانی

جناب آقای باری جهانی
نخست از بارگاه آفریدگار هستی، تمنا دارم که شفاء عاجل و کامل روحی و روانی و جسمانی‌برایتان ارزانی بدارد و اما بعد:
امروز نوشته‌ی شرم آور از جنابعالی خطاب به سران سیاسی دو قوم غلجایی و درانی خواندم؛ که متأسفانه عمق تفکر قومیت محور و غیر ملی شما را به نمایش می گذارد.
دشمن خواندن شهید مسعود؛ خود خیانت بزرگ به افغانستان، خیانت به تاریخ افغانستان، خیانت به وحدت ملی، خیانت به تمام شهروندان پشتون، خیانت به تمام تاجیک ها و سرانجام خیانت به تمام شهروندان افغانستان می باشد.
در تمام تاریخ افغانستان ( از زمان امیر عبدالرحمن خان تا امروز) من شخصیت سیاسی همانند مسعود در میان سیاستمداران تاجیک و سایر اقوام سراغ ندارم، که کاملاً مبرا از تعصب و تنفر باشد و نگاه مهر آفرینش همچون باران بهاری شامل تمام شهروندان بوده باشد.
بیایید بذر نفرت قومی نباشیم؛
به سیاست قبیله ای پایان ببخشیم؛
شهروند محوری را اصل معادله سیاست داخلی قرار بدهیم؛
به جای دیدگاه قومی و قبیلوی، به دیدگاه تمدنی و ملی رو بیاوریم.
به اندازه کافی این سرزمین دشمن دارد، فربه نمودن شکاف قومی نه تنها اشتباه که خیانت و جنایت بزرگ برای این آب و خاک و فراهم نمودن بستر تهاجم و تجاوز به همسایگان شرور می باشد.
بدن زخمی و خونبار سرزمین افغانستان/ خراسان، به التیام زخم‌ها و بذر مهر و محبت و همدلی ضرورت دارد؛ نه به ادامه جعل و جهل و چماق تکفیر و دشمنی و تنفر و ادامه معادله تفکرقومی.
من شما را از چاه تاریک تفکر قومی به بحر بیکران دیدگاه تمدنی دعوت می کنم، تمدنی که روزگاری هر شهر افغانستان نماد یک فرهنگ و زادگاه یک تمدن و پایتخت یک امپراطوری بود.
افغانستان ظرفیت بالقوهٔ تبدیل شدن به قدرت منطقه یی را دارد و من تحقق این رویا را نزدیک می بینم.
لطفاً با این بذر نفاق و تنفر؛ به شهروندان پشتون و تاجیک خیانت و جفا روا مدارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا