خبر و دیدگاه

ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا

به باور مورخان مسلمان ، غروب آفتاب حکومت و تمدن بزرگ اسلامی در اندلس که گریبان گیر مسلمین شد و فرجام ناخوشی را برای آن رقم زد، فساد اخلاقی بود و این نکته ای است بسیار حائز اهمیت که براساس آموزه های دینی، باید از آن عبرت گرفت. خداوند در قرآن کریم، فراوان از تاریخ گذشتگان (اعم از خوبان و بدان)، برای عبرت آموزی و هدایت بندگان سخن به میان آورده و سفارش نموده است: «قد خلت من قبلکم سنن فسیروا فی الارض فانظروا کیف کان عاقبه المکذبین؛ پیش از شما، سنت هایی وجود داشت، (و هر قوم، طبق اعمال و صفات خود، سرنوشت هایی داشتند که شما نیز همانند آن را دارید)، پس در روی زمین گردش کنید و ببینید سرانجام تکذیب کنندگان (آیات خدا) چگونه بود» (آل عمران/۱۳۷).

دربـاره انحطاط ملت ها و علل آن، دیدگاه‌های مختلفی ابراز شده است‌؛ که هر یک جای تامل دارد. امّا از‌ منظر اسلام و کلام وحی آنچه موجب مـی‌شود مـشیت الهی بـر سـقوط مـلّتی و ظهور ملّت دیگر‌ تـعلق‌ گیرد، انحراف از مسیر حق است، به طوری که دیگر امیدی به بازگشت‌ جامعه‌ از‌ آن وجود نداشته باشد.

فاصله طبقاتی (قوم نوح)، انحراف اقتصادی و فساد بر روی زمین (قوم ثمود و مدین)‌، زیاده‌روی در شهوات‌ و انحراف‌ جـنسی (قوم عاد و لوط)،‌ ظلم و ستم و برتری‌طلبی (قوم فرعون)، و انحراف از راه حق و فسق و فجور (قوم بنی اسرائیل)، از عوامل نابودی ملت های گذشته است که قرآن یاد آور شده است.

از منظر قرآن، از مهمترین عامل افول ملت ها، سقوط و فساد اخلاقی است؛ زیرا سقوط اخلاقی‌ مقدمه سقوط اجتماعی و سیاسی‌ است. جامعه هنگامی می‌تواند به حیات خود ادامه دهد و به مراتب تکامل دسـت یا بـد که بر ارزش‌های اخلاقی استوار باشد. در غیر این صورت سرنوشتی جز زوال ندارد، چنان‌که‌ عمل شنیع قوم لوط، موجب نزول عذاب الهی و نابودی آن قوم گردید. ( اعراف/ ۸۰- ۸۴) مبارزه با فساد و انحراف جنسی اگر این مبارزه از اولین واحد اجتماعی یعنی خانواده شروع شود، قطعا با موفقیت بسیاری روبرو خواهد شد و اگر محیط خانواده محیطی فاسد و مناسب برای رشد انحرافات باشد، بسیار مشکل به نظر می رسد که سایر عوامل اجتماعی بتوانند اعضای این خانواده را اصلاح نمایند و افرادی سالم به جامعه تحویل دهند و از این رو پدر و مادر که معلمان اول خانواده هستند، باید با راه های جلوگیری از فساد جنسی فرزندان آشنایی پیدا کنند تا بتوانند فرزندان خود را صحیح تر تربیت کنند. پدرانی که خود آلوده به فساد و پیشوای سیاسی اند از آنها چه انتظار باید داشت . این روزها ملا عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر با حاشیه های پرسش انگیز خبرساز شده است . اینکه اگر ملا برادر در پاکستان زندانی بود، پس یک پسر و دختر دو و چهار ساله از خانم سوم اش مال کی است ؟ طالب که هر روز زیر نام اقامه شریعت آدم می‌کشد، و کشور را به قهقرا برده است ، آخرین موردش هم در هرات که در یک محکمه صحرایی خانمی را به جرم فساد اخلاقی در محضر عام مجازات نمودند. اما  اینکه در نبود خودشان چگونه فرزندان شان به ‌دنیا آمده پاسخی نمی دهند. از کنار فساد خانواده هایشان چشم بسته عبور میکنند. هر روز که میگذرد اصالت و ماهیت اینان برملا میشود که چقدر در دام شهوات گیر مانده اند، و شیرازه خانواده گی شان از هم پاشیده و سیر نزولی را می پیمایند. با گشایش دفتر سیاسی این گروه در دوحه اکثریت رهبران این گروه با دختران نو بالغ ازدواج نموده و در ویلاهای میلیونی قطری همخوابی دارند . اما خانم های اول و دوم سالها دور از شوهرانشان در شهرهای پاکستان چگونه رفع شهوت میکنند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا