Uncategorizedخبر و دیدگاه

اعلامیۀ شورای مقاومت ملی

جنگیدن و قشون کشی بر خانه های مردم نقض قانون اساسی افغانستان است.

 بسم الله الرحمن الرحیم!

اعلامیه ی جبهه ی مقاومت ملی در پیوند به حمله ی وحشیانه ی دیشب نیروهای امنیتی به ویژه قطعه خاص وزارت داخله به منطقه ی مسکونی قریه ی سنگانه ولایت پنجشیر مورخ ۲ / ۶ / ۱۳۹۹

حوالی ساعت دوازده بجه شب گذشته نیروهای قطعه خاص وزارت داخله بدون هماهنگی ادارات محلی ولایت پنجشیر و در مغایرت صریح قانون اساسی ماده سی و هشتم که در آن آمده است: مسکن شخص از تعرض مصون است شب هنگام داخل منطقه ی، مسکونی و خانه های مردم شده و موجب ترس، رعب و وحشت اطفال، بانوان و پیرمردان گردید.

از سوی دیگر حمله ی دیشب بالای خانه های مسکونی نه تنهابرخلاف قانون اساسی بوده که حکومت میان شهروندان در تطبیق قانون گزینشی و تعبیض آمیز عمل کرده است.

شماری از متهمان متعلق به قوم خاص را در پست های مهم گماشته و در دستگیری برخی دیگر از قوای قهریه کار گرفته و از سلاح های مدهش و سنگین استفاده نموده است.

این رفتار دوگانه ی حکومت قومی غنی در تضاد و مغایرت ماده بیست و دوم قانون اساسی که هر گونه تبعیض و امتیاز بین اتباع افغانستان را ممنوع قرار داده است می باشد.

جبهه ی مقاومت ملی دستگیری ازمری پیکان جنرال صادق و وطن دوست و حمله ی غیر قانونی و وحشیانه ی نیروهای قطعه خاص وزارت داخله را به منازل مسکونی در قریه ی سنگانه ولایت پنجشیر به شدت محکوم نموده پیامد های زشت و منفی این اقدامات ناشیانه و غیر قانونی و سیاسی حکومت را متوجه شخص غنی می داند.

جبهه ی مقاومت ملی دفاع از جان، مال، ناموس و عزت مردم را در برابر هر تجاوزی وظیفه و رسالت خود دانسته و با قاطعیت در کنار مردمش خواهند ایستاد.

با احترام

شورای عالی رهبری مقاومت ملی

پنجشیر – مرکز مقاومت

۳ / ۶ / ۱۳۹۹

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا