خبر و دیدگاه

افزایش جرم های جنایی حکومت را واداشت تا میثاق امنیتی کابل را روی دست گیرد

اخیراً دولت افغانستان طرحی را تحت عنوان میثاق امنیتی در شهر کابل روی دست گرفته است.  این طرح به منظور شریک نمودن مردم در تأمین امنیت و ثبات عمومی و مبارزه با جرایم تروریستی و جنایی در شهر کابل می باشد.  از آنجایی که در حکومت های مردم سالار و دموکرات شهروندان کشور نقش اساسی را بازی نموده و در چگونگی تأمین امنیت و ثبات سهم می گیرند و برای ساختن یک جامعه ایده آل تلاش می ورزند چون همه مردم سرزمین خود را خانه مشترک و ارزش های آن را متعلق به خود می پندارند، از این رو؛ کسانی از بین اجتماع و از میان مردم بر می خیزند سلاح به دست می گیرند و در ساختار حقوقی و نظام مند اردو، پولیس یا امنیت خود را مدغم نموده از ارزش ها و هنجارهای موجود خود و کشورش پاسبانی می کنند. این ها فرزندان اصیل و صدیقی اند که از متن جامعه برخاسته و برای آزادی و آبادی کشورش سینه سپر می کنند. نیروهای که شب و روز زحمت می کشند، خود را قربانی می کنند تا دیگر هموطنان آسوده زندگی نمایند آن ها در برابر تروریستها و مجرمین ایستادگی نموده، از تمامیت ارضی، استقلال و نوامیس ملی دفاع و حراست می کنند و نمی گذارند که دشمنان و دهشت افگنان به خواست های شوم شان دست یابند.

چنانچه در سال جاری و با گرم شدن پروسه صلح، تروریستان به حمایت باداران شان تلاش های زیادی را به خرج دادند تا بتوانند دایره نفوذ خود را گسترش داده، ولایات و ولسوالی ها را به تصرف خویش در آورند آن ها به مثابه لشکر نیابتی پاکستان به حمایت و پشتیبانی مستقیم سازمان جاسوسی آی اس آی بر مناطق مختلف کشور هجوم بردند تا نیروهای امنیتی کشور را زمین گیر نموده و بتوانند با دستان پُر دور میز مذاکره بنشینند و برای کسب امتیازات بیشتر، لابی کنند ولی نظامیان کشور با عزم راسخ و اراده قاطع از سنگر و جبهه خود دفاع کرده، با وارد نمودن شکست سنگین بر تروریستان آرمان های آنها را به خاک یکسان نموده و جواب دندان شکن به این تروریستان و حامیان شان دادند. صدها تن از این تروریستان به شمول شهروندان پاکستانی در نتیجه عملیات های نیروهای امنیتی کشته شدند  مقاومت دلیرانه نیروهای دفاعی و امنیتی در برابر پنجابیان و تروریستان، به مردم اطمینان داد که دیگر هیچ قدرت و هیچ نیروی نمی توانند ثبات افغانستان را مختل نموده و فکر تسلط بر این کشور را در سر بپرورانند، به پاکستان پیام واضح فرستاد تا دست از مداخله در امور داخلی افغانستان برداشته و بیش از این خود را رسوای تاریخ نسازند و به جامعه جهانی پیام فرستاد که حمایت های آن ها از این نیروها نتیجه بخش بوده و امروز نظامیان کشور می توانند در برابر هر نوع تهدید ایستاد شوند و تهدیدات را دفع و خنثی سازند.

از این رو این نیروها با حمایت وسیع مردمی که دارند می توانند از مردم حراست نموده و کمر تروریستان و مزدوران پاکستان را بشکند. با توجه به جنایات که طالبان، داعشیان و سایر گروه های تبهکار در گوشه و کنار کشور انجام دادند مردم افغانستان به خصوص مردم شریف شهر کابل باید در کنار نیروهای امنیتی خویش ایستاد شوند و نگذارند که تروریستان و باداران شان بیش از این به جنایات شان دوام داده و به خواست های شوم شان که همانا ویرانی افغانستان و بربادی مردم این سرزمین اند، دست یابند.

لذاست که طرح میثاق امنیتی می تواند در کاهش جرایم و جنایات موثر واقع گردد. حمایت اقشار مختلف جامعه از نیروهای امنیتی و سهم گیری آن ها در تأمین امنیت و جلوگیری از فعالیت های اختلالی و تروریستی ما را برای رسیدن به یک جامعه عاری از خشونت کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا