خبر و دیدگاه

داعشیان خواب مسلط شدن بر افغانستان را می بینند

از جمله ده‌ها گروه تروریستی که در افغانستان فعالیت های مرموز ضد دولتی انجام میدهند و مرام شان ازبین بردن سلطه حکومت فعلی به وسیله ایجاد وحشت و کشتار مردم بیگناه در کشور میباشد، پس از طالبان یکی از پرنفوذ ترین این گروه ها داعش است.

در آخرین پیامی تصویری که این گروه به نشر رسانده است ظاهراً از برنامه های کاری شان پرده برداشته و در آن به نکات مهم اوضاع کنونی کشور اشاره گردیده است.

این گروه همواره تاکید بر استقامت در جهاد علیه کشور های کفری دارند و اعلان کردند که در جهاد با این کشور ها ثابت قدم خواهند ماند. افغانستان در دیدگاه داعش از جمله کشورهای کفری و باطل است که جهاد در آن روا میباشد. اما این گروه افراطی باید واضح سازند که مراد شان از کفر و ایمان یا از بطلان و حقانیت چیست؟

اگر حقانیت و ایمان از نظر این گروه سفاک، قتل عام مردم بی غرض و شبیخون در شهرهاست،این عمل در اسلامیت که هیچ حتی در فرهنگ انسانیت مطلقاً مردود میباشد. جهاد در چارچوب شرایط و ضوابط خاص خودش فرض گردیده است. جهاد با کشتار فرق میکند. جهاد با خردسالان، زن ها، سالمندان و کسانی که بصورت علنی در میدان مبارزه علیه شما قرار ندارند، چگونه جهاد بوده می تواند،یا جنگ در مقابل سربازی که بخاطر هراست از نوامیس ملی سینه سپر کرده و ۵ وقت نماز اش را ادا میکند چگونه جهاد بوده می تواند؟

واژه “سلام” در هنگام جهاد دژ تسخیر ناپذیر برای شمشیر است حتی اگر از ترس عرض گردیده باشد و مانند این ده‌ها مورد دیگر که نشان میدهد آنچه داعش و سایر گروه های تروریستی علیه دولت مشروع و اسلامی افغانستان و مردم آن انجام میدهند، کشتار است و سلاخی مردم جهت رسیدن به امیال فاسد شان. البته این اعمال موازی با منافع حامیان منطقه ای و بین المللی شان انجام میشود.

سازمان تروریستی دولت اسلامی شاخه خراسان در پیام شان پروسه صلح طالبان را با آمریکا یک روند تقلبی خوانده اند و افزوده اند که طالبان با سایر دولت های کفری بالاخص آمریکا علیه خلافت اسلامی داعش متعهد شده اند و ازین پس واجب القتل می باشند. شاخه دولت اسلامی ولایت خراسان مسئولیت حملات اخیر در کشور را بدوش نمیگیرد و این عمل را به طالبان به رهبری آی اس آی پاکستان ارتباط میدهند و گفته اند که داعشیان تکلیف حملاتی را که درآن دست داشته باشند افتخارانه بدوش میگیرند. اما درین حملات نقشی نداشته اند. شاخه خراسان دولت اسلامی بیعت شان را از رهبر جدید داعش ابی ابراهیم الهاشمی القریشی اعلان میکنند و می افزایند، رهبران قلابی داعش که وابسته به نظام های پاکستان و ایران استند هیچ ارتباطی با داعش خراسان ندارند و دو رهبرشان که از سوی امنیت ملی افغانستان بازدداشت شده اند هریک شیخ ابو محمد و شیخ ابو عمر الخراسانی را وعده رهایی از زندان داده اند. این چنین پیام ها نشان دهنده فعالیت های گسترده این گروه در آینده جهت انتقام رهبرانشان از حکومت است. امنیت ملی کشور در نخست باید هرچه زودتر قبل از آن که ناوقت شود تکلیف رهبران و سربازان دربند این گروه را روشن سازد. و از جانب دیگر تدابیر امنیتی و استخباراتی شدیدتر از گذشته را جهت حفظ امنیت کشور به خصوص زندانها اتخاذ کند.

گروه داعش که سالهاست در نقاط مختلف کشور سربازگیری میکند و افکار افراطی را در اذهان جوانان تزریق میکنند، بهترست هرچه زودتر جلو این تبلیغات را به خصوص در مناطق شرقی کشور بگیرند. و عملیات سری شبانه را در قبال این گروه که در چند ماه اخیر خیلی موثر بوده، تشدید بخشند. گروه داعش اماکن متعدد مخفی و امن در نقاط مختلف کشور حتی به سطح ولسوالی ها دارد که باید به قوای استخباراتی کشور کشف و متوصل به قوه قهریه دولت گردند. حفظ امنیت و صلح در کشور وابسته به عدم فعالیت فعال گروه های تروریستی در آن است چه این گروه طالب باشد یا داعش توفیری ندارد، هدف تحکیم سلطه دولت و حاکمیت قانون جهت ایجاد عدالت و آرامش در کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا