خبر و دیدگاه

مردم تشنه صلح و آتش بس اند

 

به مناسبت عید سعید فطر؛ گروه طالبان آتش بس سه روزه ای را اعلان نمود که این امر با استقبال مردم، دولت افغانستان و جامعه جهانی مواجه گردید دولت نیز به خاطر نشان دادن حسن نیت، نزدیک به ۱۰۰۰ تن از افراد وابسته به طالبان را از زندان های کشور رها و اعلام آتش بس نمود هم چنین اعلان نمود در صورت تمدید آتش بس از سوی طالبان، دولت نیز آتش بس را تمدید خواهد کرد.

گزارش رسانه ها از ولایات مختلف نشان میداد که همه مصاحبه شوندگان از آتش بس حمایت و خواهان صلح دایمی در کشور گردیدند هیچ مصاحبه شونده از جنگ پشتیبانی نکرد و هیچ فردی از کشتار هموطنان شان ابراز رضایت ننمود. مردم از جنگ و خشونت به ستوه آمده اند، مردم همه تشنه صلح و آرامش اند و هرگز نمی خواهند فرزندی را که با خون دل بزرگ نموده اند، برای هیچ و در بدل هیچ، تروریستان از آن ها بستانند. مردم هرگز نمی خواهند شاهد تکه تکه شدن عزیزان شان در انفجارهای تروریستان و طالبان باشند، مردم هرگز نمی خواهند که مکتب شان را که با خون دل ساخته اند، یک شبه ویران ببینند، مردم هرگز نمی خواهند پل و پلچک را که سرمایه های ملی یک کشور اند، تخریب شده ببینند، مردم هرگز نمی خواهند که سرک های شان ویرانه باشد و بندهای آب گردان شان تخریب گردد.

خواست مردم واضح است آرامش و ثبات. این آرامش می تواند به سادگی به دست بیاید تنها کافی است که افراد و گروه های مسلح، سلاح های شان را برزمین بگذارند مثل بقیه انسان ها، انسان گونه زیست و زندگی کنند و بگذارند که دیگران نیز زندگی کنند. به جای تفنگ، قلم بدست بگیرند، به جای خمپاره و بمب با بیل و کلنگ برای آبادی خانه، کاشانه و محل زندگی اش زحمت بکشند به جای کشتار انسان های بی دفاع و بی گناه، برای کمک به آنها و نیازمندان تلاش کنند و به درستی بدانند که دین مقدس اسلام دین صلح و همزیستی،  دین تعاون و همکاری، دین آبادی و سازندگی است نه دین ویرانگری، کشتار و دربدری. بدانند که اسلام به نجات جان انسان ها حکم نموده و نجات جان یک فرد را معادل نجات جان تمام انسان ها خوانده است. بدانند که قرآن پاک به صورت واضح قتل انسان های بی گناه و بی دفاع را ممنوع و جزء  از گناهان نابخشودنی خوانده است.

این خواست مردم است؛ مردم که سالیان سال در نا امنی و خشونت زیست و زندگی کرده اند و تمامی دار و ندار شان را در این جنگ ویرانگر از دست داده اند. مردم می گویند که اگر طالبان فرزندان این مرز و بوم اند، صدای آن ها را لبیک گفته و به خواست مردم تن می دهند آن ها سلاح های شان را برزمین بگذارند و دیگر آله دست کشورها و سازمان های بیگانه نگردند مردم توقع دارند که جنگجویان طالب دیگر به خواست بیگانگان هموطنان خود را نکشند و دست از خشونت بکشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا