خبر و دیدگاه

خشونت های پیم، منجر به قیام مردمی شد

 

طالبان بعد از توافق صلح با ایالات متحده آمریکا و اعلام جنگ با نیرو های امنیتی افغانستان نقاب اسلامی را که در مدت ۱۹ سال گذشته بر چهره خود کشیده بودند اکنون از سوی مردم شناسایی شده است  واعلان جنگ با نیرو های امنیتی افغان و شدت بخشیدن به حملات خود در سه ماه اخیر و خشونت های اخیر در ولایت لغمان ، کابل و ننگرهار  چهره واقعی این گروه را بیشتر از هر زمان دیگر برای مردم افغانستان و جهانیان نمایان کرده است.

با توجه به نمایان شدن چهره واقعی این گروه حالا دیده میشود که این گروه مورد خشم مردم افغانستان قرار گرفته اند و دیگر مردم از حضور، بهانه جوی و اسلام طلبی های تقلبی شان بیزار اند و درک کرده اند که این گروه به مانند گذشته متعهد به آی اس آی پاکستان بوده و هیچ نوع تغییر در این گروه نمایان نشده و به هیچ نوع تعهد از این گروه نمی توان باورمند بود ، روی همین دلیل اخیراً مردم کوه صیاد ولسوالی شیرین تگاب ولایت فاریاب بر علیه این گروه قیام کرده دو قرار گاه این گروه را تصرف و یک میل راکت و چندین میل سلاح دیگر شان را بدست آورده اند.

در همین حال مردم به قریه های دیگر در حال حرکت بسوی نابودی این گروه در این ولسوالی میباشند در این قیام طالبان به سوی قیام کننده گان آتش کشوده اند که در نتیجه یک نفر قیام کننده گان کشته و ۸ تن دیگر زخمی شده اند ولی تا کنون پنج قریه از دست گروه طالبان بیرون شده است.

طالبان در این ولسوالی از چندین سال حضور فعال دارند ولی قیام مردم این گروه را مجبور به فرار نموده است. قیام مردم شرین تگاب میتواند آغاز قیام های مردمی برای نابودی این گروه باشد زیرا آنچه که گروه طالبان بر مردم افغانستان انجام میدهند چیز پیش از جنایت علیه بشریت و دین نیست و حالا مردم افغانستان این موضوع را به درستی درک کرده اند  به عنوان مثال در هیچ قاموس و مذهبی نمیتوان یافت که به مانند گروه طالبان انجام حمله انتحاری امر جایز باشد ولی بر عکس گروه طالبان تجربه انجام دها هزار حمله انتحاری را که سبب مرگ هزاران تن از افغانان گردیده است را دارند.

اخیراً مردم افغانستان شاهد حمله این گروه به بر یک مراسم جناز در ولسوالی خیوه ولایت ننگرهار بودند که در آن ۴۰ تن شهید و بیش از ۸۲ تن دیگر زخمی شدند در همین حال شاهد حمله وحشیانه این گروه بر زایشگاه در شهر کابل که سبب مرگ ۱۵ تن به شمول دو نوزاد و زخمی شدن چندین نوزاد و مادران بارادر گردید میباشند که نمونه از هزاران جنایت دیگر این گروه در روز های اخیر میباشد.

حالا آنچه که این گروه بر مردم افغانستان انجام میدهند بدون شک که مردم از ظلم این گروه به ستوده آمده در کنار حکومت برای نابودی این گروه می ایستند. زیرا تحمل گروه  طالبان با ادامه جنگ و نابودی تاسیسات عامه و ویرانی سرگ ها و غلامی پاکستان پذیرفتنی نیست . امروز مردم شیرین تگاب علیه ظلم و جنایت این گروه ایستاده شده اند ، فردا شهروندان نقاط مختلف کشور که از ظلم این گروه ناچار شده اند دست به قیام مردمی علیه این گروه خواهند زد.

همان گونه که در گذشته در ولایت غزنی ، تخاز و بعضی ولایات دیگر مردم علیه این گروه قیام نمودند و خیلی از ولسوالی های را که این گروه از سال های متمامدی در تصرف خود داشتند و سبب عقب ماندگی این نقاط کشور شده بود از دست آنها بیرون آوردند و گلیم حکومت آنها را پرچیدند.غلامی برای پاکستان و تعهد برای آمریکا و جنگ با مردم و حکومت افغانستان با گذشت هر روز انجار مردم را علیه این گروه بیشتر خواهد ساخت .

از طرف بیرون شدن نیرو های امنیتی افغانستان از حالت دفاعی به حالت تهاجمی گلیم این گروه را به کلی خواهد پرچید زیرا این گروه هم اکنون از ترس ادامه حملات تهاجمی نیرو های امنیتی افغانستان دست به حملات انتحاری موتر بمب میزنند که چند روز اخیر شاهد این نوع حملات آنها در ولایت پکتیا و غزنی میباشیم در غیر آن این گروه توان مقاومت در برابر مردم و نیرو های امنیتی و دفاعی افغانستان را ندارند و با جنایات که انجام میدهند مورد خشم بیشتر مردم افغانستان و نیرو های امنیتی و دفاعی افغانستان قرار خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا