خبر و دیدگاه

چه خواهد شد ؟

 

این روز ها در ذهن همه این سئوال مطرح است که : چه خواهد شد؟

– ترامپ که در کنار میز کارِ اتاق بیضوى شکل قصر سفید ایستاده، به این فکر مى کند که آیا توافق با طالبان مسیر دلخواه امریکا را طى خواهد نمود و منتج به نفع وى خواهد شد تا او را براى یک دوره دیگر در رهبرى بزرگترین کشور قدرتمند دنیا ابقاء کند؟

– ملابرادر که هنوز نم هاى زندان آى اس آى از بدنش دور نشده و از وادى سهمگین سیاست بویى نمى برد، در این تشویش است که آیا کشتى تروریزم و طالبانیزم را که ناخداى آن ملاعمر بود، در قمار سیاسى با ترامپ غرق خواهد ساخت یا بساحل نجات خواهد رساند و امارت اسلامى منحصر بفرد خودش را در ارگ مستقر خواهد نمود.

– اشرف غنى که با هزاران حیله و نیرنگ و تقلب و ریا و دروغ به پیروزى خودخوانده از صندوق انتخابات دست یافته، مطمئناً در این شب جمعه در کنار رولا نخوابیده، بل در دالانهاى تاریک ارگ، تک و تنها و با هزاران ترس و خوف ایستاده و چرت مى زند که چگونه قناعت اربابش را فراهم و بغاوت روبه رشد مخالفانش را مدیریت و مهار کند؟

– داکتر عبدالله نیز با دریشى شیکش که مقام و منصب را بدون دردسر و ماجراجویى مى خواهد، سر بر کرسى سپیدار گذاشته و غرق در تفکر و تشویش است که آیا به بهتر از این دست خواهد یافت، یا این را نیز بزودى از دست خواهد داد. از یکسو کرسى ارگ، دلش را وسوسه کرده و از سویى هم برآورده کردن مطالبات هوادارانش دشوار به نظر مى رسد. و سبک و سنگین نمودن سود و ضرر این بازى، خواب را از چشمانش ربوده.

در این میانه ملتى خسته از جنگ، افسرده از فقر، دلزده از جفاى رهبران و درمانده از بحران و تراژیدى چندین سالها، با دلهُره و اضطراب چشم براه است تا مربع چهارضلعى ترامپ دیوانه، ملابرادر بدوى، غنى متعصب و عبدالله خوشخیال سرنوشت و مقدراتش را چگونه رقم خواهد زد.
زیرا مردم از قبل باور دارند که: فیل در گِل مانده را شاه فیل مى باید کشید!

عکس ‏‎Mohammad Aref Mansori‎‏

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. اما به تعویق انداختن مراسم تحلیف غنی و عبدالله بازی دیگری از طرف خلیلزاد برای وقت خریدن تا دهم حوت است. پس از دهم حوث باز می بینیم که پشون ها در هر ولسوالی و ولایت چطور طالبان را برادر گفته در آغوش می کشند و شانزده ولایت را برای شان تسلیم می کنند.

  2. رابطه امرالله صالح و اشرف غنی به رابطه نور محمد تره کی و حفیظ الله امین شباهت دارد.

    اما به تعویق انداختن مراسم تحلیف غنی و عبدالله بازی دیگری از طرف خلیلزاد برای وقت خریدن تا دهم حوت است. پس از دهم حوث باز می بینیم که پشون ها در هر ولسوالی و ولایت چطور طالبان را برادر گفته در آغوش می کشند و شانزده ولایت را برای شان تسلیم می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا