خبر و دیدگاه

خدمت به خلق خدا , جدا از خدا نیست

ناکامور میخواست برای مسلمان های تذکره ای , مسلمان بودن و انسان بودن واقعی را بیاموزد.
ناکامورا میخواست بفهماند که از طریق خدمت به خلق خدا ,و نیکوکاری بهتر میتوان خدا را شناخت .
وقتی به کار ها و خدمات چندین ساله وی در ولایت ننگرهار نگاه میکنم , به سادگی تمام درمیبابیم که کارکردها و خدمات ناکامورا از کارکردهای تمام وزیران و وکلای ما طی این ۱۹ سال بسیار چشمگیر و غیر قابل مقایسه بوده است .
مردیکه کشور مُرَفّه و فوق العاد پیش رفته خود را به هدف کمک و مدد رسانی به نوع انسان رها میکند و سالها دور از وطن و خانواده خود در کنار مردم ما زندگی میکند و هزاران هکتار زمین خشک و بی حاصل را سبز و بارور میسازد .
حتی این مرد نامسلمان , اما انسان , برای همین مسلمان های تذکره ای دو باب مسجد اعمار میکند. اما ما قدر و منزلت این انسان واقعی را نشناختم .
خدمت به نوع انسان ,شریفانه ترین هدفی بود که ناکامورا پیشه کرد و این هدف شریف و انسانی وی بود که او را قوت قلب و رضایت باطن بخشید تا در آن سن بالا, مانند جوانان کارکند و خدمات فراموش ناشدنی از خود بیاد گار بگذارد .
شاعر چه خوب گفته است :
عبادت به جز خدمت خلق نیست
به تسبیح سجاده و دلق نیست
آری , خدمت به خلق خدا , جدا و دور از خدا نیست . هر که در خدمت خلق خدا باشد , بدون شک که در سایه و رحمت خدا قرار خواهد داشت .
او در مقام عمل به خوبی نشان داد که یک مسلمان واقعی و به تمام معنی یک انسان است . انسانی مسوول و با رسالت . انسانی هدف مند و خدمتگار . به قول علامه اقبال , دین و باور وی ,فکر , تدبیر و جهاد بود.
او درقالب یک انسان شکیبا , صبور , پرتلاش و خدمتگذار , مسلمان بودن و انسان بودن واقعی را به همه آموخت . به ما آموخت که جهاد واقعی خدمت گزاری به نوع انسان است , جهاد واقعی آموختن علم و ساختن کشور است .
کسانی در این کهولت سن میتوانند این گونه در خدمت انسان باشند که هدف شریفی را انتخاب کرده باشند. این هدف شریف و انسانی است که به آدمها رضایت باطن میدهد که عاشفانه بر نوع بشر خدمت کنند .
من وقتی خدمات این انسان شریف را میبنیم و پاداشی که ما در مقابل خدماتش برایش دادیم نگاه میکنم احساس شرم میکنم از خود حجالت میکشم .
.یاد این مرد شریف و به تمام معنی انسان گرامی باد .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا