خبر و دیدگاه

پیام همدردی بنیاد اجتماعی و مدنی لوگر

 

در  رابطه به حمله تروریستی دیشب به جشن ازدواج در تالار شهر دوبی- کابل

اعوذ بالله من الشیطان رجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به ارواح طیبه شهدای جنایت هولناک دیشب کابل و با دعا برای مجروحان این رویداد غم انگیز و طلب صبر و شکیبایی برای خانواده داغدار و عزادار این رویداد وحشتناک. 

بدون شک رویداد دیشب کابل پرده از اسرار نهان مدعیان کاذب حقوق بشر و دکانداران اسلام برداشت. و معلوم شد که فصل دیگر جنگ و خشونت در عمل آغاز و این بار به شکل تمام عیار شهروندان بی دفاع، اعم از کودک و نوجوان، پیر و جوان، زن و مرد همه در معرض تهدید جدی گروه های آدمکش و حامیان محلی و منطقوی و جهانی شان قرار دارد. 

بنیاد اجتماعی و مدنی لوگر خود را شریک غم و اندوه هم میهنان عزیز و بی پناه و بی دفاع خود می داند و به عنوان یک جریان پیشتاز مدنی این جنایت را زیر هر عنوان و نام و با هر اندیشه و انگیزه که توسط هر کس و هر باند و گروه و دسته و سازمانی انجام شده است. به شدت محکوم کرده و آن را جرم نابخشودنی می داند.

وقوع این رویداد در کنار به نمایش گذاشتن توحش تروریستان، موضع تروریستان را در قبال شهروندان کشور نیز روشن ساخت، که آن ها اهل مروت و مدارا، مصالحه و معامله نیستند. 

بنیاد اجتماعی و مدنی لوگر از حکومت به عنوان مسئول جان و مال مردم مجدانه می خواهد تا به وظیفه و مسئولیتش در قبال شهروندان کشور درست عمل کند و هر گونه غفلت و سهل انگاری برای ما غیر قابل قبول است. 

اگر به علت سیاست سرکوبگرانه دولت و تهدیدات دشمن زمینه اعتراض‌های مدنی در خیابان های شهر موجود نیست، ما از هر وسیله و ذریعه یی ممکن دیگر برای دادخواهی استفاده کرده و صدای رسای خود را بلند می کنیم و آن قدر بر سر حکومت فاسد و حامیان کاذب آن فریاد می زنیم تا حکومتیان به خود آیند و خود را در برابر مردم مسئول بداند. و به جای احراز سیاست های منفعلانه سیاست های فعال را روی دست گرفته و تعریف واضح از دوست و دشمن ارائه نماید، و سیاست ” صلح در برابر صلح و جنگ در برابر جنگ ” را اختیار کرده و مسئولان وظیفه ناشناس از صحنه بدر رفته و محاکمه کردند. 

ما اجازه نمی دهیم تا این جنایت همراه با اجساد قربانیان آن دفن گردد و دیگر خبر و اثری از دادخواهی و مسئولیت پذیری در کار نباشد. 

والسلام علی من اتبع الهدی

۲۷ اسد ۱۳۹۸ خورشیدی

 

خواجه محمد نعیم قادری

مسئول بنیاد اجتماعی و مدنی لوگر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا