خبر و دیدگاه

تلاش دیگر برای کودتای انتخاباتی

سفر پرسش برانگیز غنی احمدزی برای شرکت در جلسۀ اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس در مکه، که افغانستان درین دو مجموعه شامل نیست ونمایش حج عمره با طینت یهودی، سیاست انگلیسی و تفکر قبیله یی، در اصل برای کمپاین و بده وبستانهای انتخاباتی به عمل آمد. احمدزی همان دوره گردیهای را آغاز کرده و در صدد دسترسی به توافقاتی است، که پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ۲۰۱۴ میلادی به پاکستان، عربستان، امارات متحده عربی، قطر و سایر کشورهای حامی طالبان انجام داد و با پرکاری صندوقهای انتخاباتی در مناطق نا امن توسط طالبان کودتای انتخاباتی را به بار نشاند.
در عین زمانیکه مقامات تروریست پرور عربستان سعودی از نمایش چهره های غنی احمدزی و عمران خان نخست وزیر پاکستان یکی دیگر از مزدوران خانه زاد انگلیس، پرده از اقدامات آینده خود با شرکت این دو در برابر ایران برداشتند، در حاشیۀ نشست و در پس پرده به رایزنی برای ابقای غنی در قدرت از طریق یک کودتای انتخاباتی دیگر توافق شد. مقامات پاکستانی که از قبل در جریان این مشورتها! قرار داشتند، فهرست ۹۰۰ تن از زندانیان طالب را از طریق سعودی به احمدزی ارایه کردند، که هرچه زود تر باید رها شوند. این فهرست از سوی آی، اس، آی. ترتیب وتنظیم شده بود. در عوض پاکستانی ها تعهد سپردند، که طالبان دوباره در مناطق زیر نفوذ شان به پرکاری صندوقهای انتخاباتی به سود غنی خواهند پرداخت، پاکستان ازین پروسه حمایت میکند و عربستان سعودی هزینه مالی این کودتای انتخاباتی را به عهده میگرد. برای ایجاد هماهنگی کودتای انتخاباتی غنی به سفر زیارتی دیگر از آی، اس، آی و مقامات نظامی عازم سفر پاکستان است. فرار؟! قاری صلاح الدین ایوبی والی نامنهاد طالبان در فاریاب از زندان استانکزی نیز در نتیجه تفاهم احمدزی با آی ، اس، آی و طالبان به اجرا درآمد.
از شانزول جلسات قطر، ماسکو و دید وبازدیدهای دوره یی کرزی و ملاقاتهای خلیلزاد با کشورهای مختلف و همین طور با اپوزیسیون داخلی! و سپس رهایی کتله یی طالبان در استانه انتخابات! برای تشدید جنگ، بر می آید که خلیلزاد، کرزی، احمدزی، حنیف اتمر وطالبان در صدد اجرای کودتای دیگر در انتخابات! و برداشتن همه ای موانع از سر راه اتحاد گروه های فاشیستی و تروریستی اند وجلسه بازی درین گوشه وآن پس خانه برای اغفال سیاسی سران جبهه مقاومت پیشین ضد طالبان ومردم است. در حالیکه طالبان به صورت علنی گامی را در راستای مذاکرات صلح! با حکومت نبرداشته اند، سخاوت، لک بخشی و رهایی کتله یی تروریستان طالب، جز اینکه سپارش کرزی، خلیل زاد و کشور های حامی تروریزم باشد، معنی دیگری نداشته وندارد.
غنی با اطمینان خاطر، با وجود اظهارات ظاهری سفیر امریکا در مخالفت با تصفیه مخالفان از یکسو و در عین حال تایید اقدام نا مشروع و فراقانونی دادگاه عالی غنی از سوی دیگر، دست به تصفیه های وسیع مخالفان سیاسی و رقبای اجتماعیش از حکومت زد. در عین زمان ترور هدفمند مخالفان در ارتش و ارگانهای امنیتی کشور به شدت از سوی غنی ادامه دارد. این همه تعرض سیاسی، اقدامات لجام گسیخته و جابجایی گسترده چاکرانش در تمام ابعاد وسطوح حاکمیت طراز فاشیستی اش برای کودتای انتخاباتی از حمایت کشورهای حامی تروریزم عربی و عجمی برخوردار است و تایید ضمنی امریکا وانگلیس را نیز با خود دارد.

اقدامات وتعرض بی وقفه ای غنی در عرصه های مختلف در واقع سایر نامزد های مطرح انتخابات ریاست جمهوری را فلج و به هذیان گویی مبتلا کرده است. شورا سازیها، اظهارات گاه وبیگاه رسانه ای و در هوا پف کردنهای فاقدِ عمل مشخصِ سیاسی نامزدان، غنی و تیم فاشیستی اورا جسورتر ساخته واقداماتش را کم هزینه کرده است.

در صورتیکه وضع به همین منوال باشد، مردم انتخابات را با یک نامزد تجربه خواهند کرد وگزینه دیگری نخواهند داشت. در آنصورت مردم یک راه دارند، که انتخابات را تحریم کنند و به نافرمانی مدنی متوسل شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا