خبر و دیدگاه

خاموشی گناه است

 

مقامات امریکایی دور هفتم مذاکرات خویش با طالبان را یکبار دیگر از سر گرفته اند زلمی خلیلزاد روز یکشنبه همین هفته بعد از نشست مختصری با تعدادی از افغانها در کابل به دوحه خواهد رفت و با گروه طالبان پشت در های بسته به گفتگو خواهد نشست، دور از امکان نیست که بدون حضور دولت و مردم افغانستان مقامات امریکایی تفاهم نامه ای را تحت این نام ( قرار داد امریکا با تحریک طالبان امارت اسلامی ) امضا نکنند این قرارداد به باور من دارای دو تعهد بین امریکا و طالبان خواهد بود.

۱-جدول خروج قوت های خارجی.

۲- تعهد طالبان که اجازه نمیدهیم افغانستان یکبار دیگر به میدان تروریزم تبدیل گردد.

از داعش حرفی در این قرارداد به زبان آورده نخواهد شد با در نظر داشت این همه مذاکرات و گفتگوی های صلح متاسفانه روزی نیست که در کشور ما از کشته ها پشته ساخته نشود، روزی نیست که مادری به سوگ فرزند دلبندش فریاد نزند، روزی نیست که شاهد این همه درد و رنج ها نباشیم، انتظار می رفت در ماه مبارک رمضان یا حداقل در روز های عید سعید فطر آتش بس صورت گیرد برعلاوه اینکه آتش بس نشد در روز های ماه مبارک رمضان نیز کشتند و بستند و به آتش کشیدند، گروه طالبان ادامه جنگ در افغانستان را جهاد و یک امر شرعی میداند اما شورای علمای افغانستان ادامه این جنگ را بغاوت و جفا به ارزش های اسلامی میداند من  نمیدانم کدام فتوا را باور کنم یکی فتوای جهاد میدهد و دیگری علیه آن یکی بنام اسلام آدم میکشد دیگری بنام این و آن به باور من مردم افغانستان از همین لحظه  اگر با تقدس های جعلی، بی محتوا و دروغین موجود در جامعه خود مبارزه نکنند جامعه شان تبدیل به مردابی ایستاده خواهد شد که در آن زالوهای مقدسی بوجود می آیند که فقط با خون انسان تغذیه و رشد می کنند و این زالوهای مقدس فقط با ویتامین تعظیم و احترام چاق و فربه می گردند، آنقدر چاق که اگر خون همه ملت را بمکند باز کفاف شان نمی کند و برای زنده ماندن بازهم احتیاج به خون بیشتری خواهند داشت.


آنهایی که دارای تقوا هستند خود مشخص اند و محترم و احترام شان در هر حال برقرار است ولی زالوها هم نمایان هستند و هرکسی آنان را می بیند که هر روز بنام جهاد و بنام اشغال فتوا های دروغین جیب مردم را خالی می کنند ،  مبارزه با اینها یک فریضه است  تا اسلام عزیز از سنگینی تقدس دروغین  شان به دور بماند. نمی دانم این قلم تا کجا با من یاری خواهد کرد  تا مفصل تر بنویسم، درد دل کنم چون در کشور عزیزم افغانستان  بر سر هر شاخی  جغدی را نشسته می بینم خدا آخر و عاقبت این افغانستان پر جغد را به خیر کند. ای مردم، ای فرزندان انسان و انسانیت بیایید عدالتخواه شویم !

نمی دانم انسان امروزی آن هم در قرن بیست و یک در کشور من غرق در مصیبت و تعصب هاست به خاطر این که بی عدالت و خودخواه و فزون طلب شده است آنچه را که برای خود می خواهند برای دیگران نمی خواهند. خود را  در حالی که بهره یی از ارزش های اسلامی ندارند  مسلمان بهتر و افضل تر از دیگران می داند. برای خود هر حقی قائل اند و برای دیگران هیچ و همین طرز فکر ریشه همه مصیبت هایی است که انسان امروزی به آن دچار است. برای این که از مصیبت ها بدر آییم، بیائید مرد و زن  پیر و جوان صادقانه و خالصانه با بی عدالتی در تمام اشکالش مبارزه کنیم. امروز بزرگترین بی عدالتی ها در زیر ماسک تقدس های دروغین انجام می شود و عدۀ محدودی زرنگ و فزون طلب و خدا نترس، بخاطر کشتن مردم بیگناه فتوا میدهند و با در نظرداشت این فتوا های دروغین و بی محتوا دست به هر بی عدالتی می زنند، نمونۀ آنرا هر روز میبینیم که بنام اسلام انسان های بیگناه را میکشند، بیائید این ماسک های تقدسی را که عدۀ محدودی شیاد خودپرست بر چهرۀ مکر خود کشیده اند بی ملاحظه پاره کنیم وگرنه سنگینی تقدس دروغین شان پشت ملت را برای همیشه خم و جامعه را با رایج کردن بدعت های غیر اسلامی تباه خواهد کرد، هیچکسی مقدس نیست جز انبیاء ، کتب آسمانی و خدا آنانی که محکمۀ صحرایی برگزار می کنند سرباز و افسر ما را میشکند خود هم حکم می کنند و هم تطبیق بدون آن که ذره یی از حقیقت دین و خدا آگاه باشند. اینها نسبت به مسلمان های دیگر هیچ تقدس و اسلامیت بالاتری ندارند متاسفانه در سرزمین ما شرایط طوری آمده که انسان های بی تقوا هم می توانند خود را با این ابزار مجهز کنند و زیر پوشش همین ها دست به هر بی عدالتی بزنند و ملت را در دنیا بی فرهنگ و دور از تمدن معرفی کنند  و باز هم کسی جرات اعتراض به بی عدالتی های شان را نداشته باشد چون فتوا داده اند و عمامه دروغین به سر دارند و تسبیح صد دانه یی  در دست. من از شورای علمای افغانستان میپرسم فتوا دادن به قتل بی گناهان ارزش دینی دارد اگر ندارد فتوای شما چیست، شورای محترم علمای کشور از شما می خواهم بیائید صادقانه و بدون هراس خود پرستی و بی عدالتی و فزون طلبی آن ها را که فتوای کشتن مردم بیگناه را صادر میکنند با در نظرداشت ارزش های دینی جلو گیری کنید .

بدبختانه امروز ملت فقط چوب تقدس همین خود خواهان را هر روز می خورد. مقدسین قلابی و بی تقوای امروز ظلم و جنایت و خیانت شان نسبت به انسانیت کمتر از دیکتاتورهای نا مقدس دیروز نیست.  می گویند که ماهی از سر می گندد نه از دم، بیائید این سر های گندیده را اگر قابل علاج است معالجه کنیم و گرنه دور بیندازیم تا کل جامعه از گند تقدس دروغین اینها نه گندد.  ای مردم بیائید دست از خودخواهی برداشته و عدالتخواه شویم تا انسانیت به آسایش حقیقی و امنیت برسد.
در همه جای دنیا از اول تاریخ تا به امروز  مبارزه انسان های  عدالتخواه و تحت ستم بر علیه انسان های ظالم و  حکومت های ستمگر وجود داشته است.  مبارزین حقیقی و در کنار آنها  خائن فرصت طلب و سوء استفاده گر هم در نقش مبارز  در همه ادوار و در همه صحنه های مبارزاتی  وجود داشته اند.  امروز در صحنه مبارزه ملت آگاه افغانستان علیه جفایی که هر روز بالای مردم ما تحمیل میشود دیگر قابل تحمل نیست هر کس خود را در ظاهر خدمتگار این ملت میداند وظیفه مردمان خدا پرست است که صادق را از منافق و صادقین را از مدعیان دروغین و فرصت طلب و دنیا پرست تشخیص دهند و به طرفداری از ندای صادق بپردازند وگر نه  باز همان آش و همان کاسه خواهد شد و ظالم بر مظلوم مسلط خواهد ماند. در این صحنه جدال بین  حق و باطل هرکسی مختار است که در صف یکی از این دو جناح قرار بگیرد و فعالیت کند  و اقامتگاه  نهائی و ابدی  خود را که جنت یا جهنم خواهد بود با اعمال و کردار خود روشن سازد.


احمد سعیدی

احمد سعیدی نویسنده و تحلیلگر امور سیاسی افغانستان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا