خبر و دیدگاه

نتیجۀ عملِ کشور های سکولار در مقایسه با کشور های غیر سکولار

سکولاریسم یعنی این که حزب تحریر، اجازه دارد در قلب اروپا مرکز ایجاد کند، فعالیت کند، بنام نهاد فرهنگی مالیه و شهریه نپردازد، و به شهروندان مسلمان ساکن این کشور ها توصیه کند که در انتخابات شرکت نکنید، به دمکراسی رای ندهید و ضد ارزشهای حاکم در غرب و اروپا تبلیغ کند و سخن بزند و کسی بکار او کار نداشته باشد و آنها را بخاطر دین و ایمان شان از شهر بیرون نکنند.

سکولاریسم یعنی اینکه اگر یک یهودی میتواند کنیسه داشته باشد، مسیحی میتواند کلیسا و مسلمان میتواند مسجد احداث کند و بر منبر برود و برای مردم تبلیغ کند و کتاب منتشر کند و دولت از هیچ یک اینها بصورت یکجانبه حمایت نکند و حق زندگی و کار و عبادت را از هیچ یک این گروه های دینی نگیرد و به هیچ کدام به دلیل مسیحی بودن یا مسلمان بودن امتیاز ندهد.

سکولاریسم یعنی اینکه اگر یک جوان مسلمان که هنوز چهار پنج سال از مهاجرت او به غرب و اروپا نمی گذرد استعداد آموختن و درس خواندن داشت، برابر به یک شهروند اروپایی که از پدر در پدر در اروپا بدنیا آمده و زندگی کرده و مالیه داده و کار کرده، فرصت بدهد و او را بخاطر دین و ایمانش از مکتب و درس و تحصیل محروم نکند!

سکولاریزم یعنی اینکه صدراعظم کشور نیوزیلند، به احترام مسلمانان که بدست هموطن خود او کشته شده اند، حجاب به سر کند، با فرزند مردگان همدردی کند، به عیادت خانواده های فرزند مرده برود و به مردم بگویید که ما وظیفه داریم از مسلمانان که انسان و همنوع ما استند و در این کشور برخوردار از حقوق برابر اند، در برابر هر نوع تهدید دفاع کنیم!

سکولاریزم یعنی اینکه صدراعظم کانادا بخاطر حرمت گذاشتن به جامعه مسلمان ساکن کانادا نوروز را بعنوان یکی از اعیاد رسمی آن کشور شامل جنتری رسمی کانادا بسازد، در تلویزیون بیایید و عید را تبریک بگویید و به یک کودک عرب که در افغانستان در کمپ القاعده بزرگ شده و سرباز آمریکایی را به قتل رسانیده و در میدان جنگ دستگیر شده و به زندان رفته میلیونها دلار غرامت بپردازد!

سکولاریزم یعنی اینکه دولت هیچ دینی را بعنوان دینی رسمی از بالا بر مردم تحمیل نمی کند، و جلو عبادت مردم و پیروان ادیان مختلف را نیز نمی گیرد.

در پاکستان در هفته گذشته در یک کارخانه تولیدی حادثه یی رخ داد و چندین کارگر در آتش سوزی سوختند، اما دکتوران از کمک به یک کارگر نیازمند به کمک به دلیل اینکه او مسیحی بود خود داری کند و نشستند و مرگ همراه با درد او تماشا کردند و گفتند ما به این انسان نگونبخت که در آتش سوخته است دست نمی زنیم چون مسیحی است و نجاست دارد!

ولی در دولت و جامعه سکولار غرب یک عرب مسلمان که همین چند ماه قبل از راه رسیده و هنوز در کمپ مهاجرین بسر میبرد و قبول نشده است، تا میگویید بیمار استم بی معطلی از همه کمکهای که یک شهروند اروپایی ساکن کشور برخوردار است، برخوردار میشود و اگر پرستار یا دکتری از کمک رساندن به یک بیمار به دلیل عرب و عجم بودن بیمار خود داری کند، با چهل قاضی کور آشنا میشود چون قانون به افراد اجازه رفتار همراه با تبعیض و تنفر را نمی دهد!

در جامعه سکولار اگر یک اروپایی اصیل به یک آفریقایی مهاجر، بگویید ” کاکا سیاه ” یا نیگر، زندانی میشود! به جرم نفرت پراکنی و تبعیض زندانی میشود!

ولی در افغانستان که مردم آن نماز خوان ترین مردم دنیا شناخته شده اند، انواع تبعیض و تعصب رواج دارد و هموطنان ما که از اصیل ترین ساکنان آن کشور اند به دلیل اینکه هندو باور اند، از همه حقوق انسانی و قانونی شان محروم شده اند و تمام عمر تحقیر شده اند و تهدید شده اند و امروز دسته جمعی در حال فرار از وطن خود شان بسوی کانادا به سوی یک جامعه سکولار اند!

و آن جامعه و دولت سکولار آماده است آنها را با آغوش باز پذیرایی کند!
یک سیکھ هندوستانی الاصل وزیر دفاع کانادا که دولت و جامعه سکولار است ، میباشد و یک افغانستانی هرات وزیر دیگر دولت کانادا است!

ولی در افغانستان که مردم آن نماز خوان ترین مردم دنیا شناخته شده اند، هزاره حق ندارد وزیر و رئیس جمهور باشد، تاجیک و ازبیک هذالقیاس!

حالا شما بفرما بگو کجای این گپ ها ضد انسان و غیر اخلاقی است !؟

کشتن یک زن ، یک دختر در روز روشن و به آتش کشیدن او و بی آبرو کردن آن مقتول مظلوم و خانواده او در کابل و در کنار زیارت شاه دو شمشیره زشت و شرمناک و خجالت آور است یا اینکه زن و دختر مسلمان در جامعه سکولار از مصونیت قانونی برخوردار است و اگر کسی حتی بسوی او چپ نگاه کند! بلی چپ نگاه کند و یک کلمه زشت به او بگویید، از مردم عادی تا پلیس از زن و دختر مسلمان حمایت می کنند.

تنها در یک هفته گذشته بیشتر از صد نفر در کابل بدست دزدان و رهزنان کشته شده اند؛ در حالیکه در جامعه سکولار زمینداران و باغ داران محصولات شانرا کنار دروازه و سر کوچه می گذارند، روی کیسه پر از کچالو (مثلا) قیمت آنرا می نویسند و می روند پی کار شان و خریدار به اندازه ضرورت خود جنس بر می دارد، پول آنرا در ظرف که در آنجا گذاشته اند می گذارد و میرود دنبال کار خود!

برای معلومات شما در این جوامع متاسفانه بزهکاران بیشتر مسلمان اند!
در همین ماه رمضان چند تن دزد را مغازه بزرگ مرکز شهر گرفتند، که همه متاسفانه مسلمان و از کشور های عربی بودند!

اتهامات سنگین اخلاقی که متوجه کارمندان عالیرتبه دولت اسلامی افغانستان است، اگر یک مورد، تنها یک مورد آن در یک‌دولت و جامعه سکولار متوجه کدام کارمند دولت میبود، متهم استعفا می کرد و تحقیقات در باره پرونده شروع می شد. اما در دولت و جامعه اسلامی جز چند تا گپ فیسبوکی، هیچ واکنش جدی قانونی در برابر اتهام فساد اخلاقی در عالی ترین مرجع رژیم دیده نمی شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا