خبر و دیدگاه

به کفار محترم افغانستان

یک عده عزیزان که مخالف دین اسلام هستند  وقت و ناوقت در صفحه من سر می زنند و  به محمد صلی الله علیه و سلم ، سید المرسلین، خاتم النبین و رحمت للعالمین توهین می کنند . یا ادعا می کنند که  قرآن علم نیست و اسلام باعث بربادی ما شده است و غیره
عزیزان من چند موضوع را به شما محترمانه می نویسم:
اول تعریف جاهل را باید بدانید. به اساس قرآن مجید جاهل کسی است که آیات کلام الله مجید  را انکار میکند و از احکام خدا بی خبر است. نزد ما مسلمانا ن یک شخص می تواند دکتورا داشته باشد و اما هنوز هم جاهل باشد.
دوم. این گزینه شماست که میخواهید کافر باشید و آیات و کلام الله مجید  را  انکار  کنید،  و  این مربوط ما مسلمانا ن نمیشود.  من منحیث یک انسان شما را احترام می کنم  زیرا قرآن به من آموخت که “ولقد کرمنا بنی آدم ” ما به نسل آدم کرامت دادیم. نزد ما مسلمانان کرامت یک انسان اول اخلاق اوست و بعد دانش.
سوم  قرآن به ما آموخته است آنانیکه جاهل هستند سلام بدهید و گذشت کنید. به این اساس وقتی من میدانم که شما دین من را تکذیب می کنید احترام شما را می کنم و همرای شما برهان و دلیل نه می گویم. پس  اینکه من جواب های شما را نمیدهم برای این است که خداوند به ما گفته است که بی فایده است که با شما بحث و گفتگو کنم.  قرآن در سوره بقره آیه ششم می گوید  : معنی:  در حقیقت کسانی که کفر ورزیدند چه بیم شان دهی چه بیم شان ندهی برایشان یکسان است [آنها] نخواهند گروید.  در همین سوره  آیه هژدهم برای کفار می گوید کرند ، لالند ،  کورند  بنابرین به راه نه می آیند.
چهارم  تاریخ از علوم انسانی یا humanities   می باشد  درین بخش علوم  هر کس هر چیز می تواند  بنویسد. تاریخ را که شما اعتقاد دارید  من  اعتقاد ندارم .
پنجم. شما مسول خود هستید و من مسول خود. اگر شما به  آزادی انسان به اساس علوم humanism  اعتقاد دارید  پس باید سد راه زندگی دیگران نشوید .
بلاخره شما من را نه می شناسید. بهتر است که خود را معرفی کنم  تا ازین به بعد وقت تانرا درین صفحه ضایع نکنید .
رشته اول درسی من در کشور دنمارک انتروپولوژی بود. رشته اختصاصی من انتروپولوژی  فرهنگی و زبانشناسی است. وقتی کمونیستان  قدرت سیاسی را گرفتند من چهل سال قبل که ٢٧ ساله بودم افغانستان را ترک کردم  و به امریکا آمدم.  در امریکا اول من جامعه شناسی تحصیل کردم و ماستری من در تاریخ است و دکتورای من در آموزش و پرورش ذات البینی فرهنگی و بین المللی است. در کنار درس های اکادمیک چهل سال است که من اسلام را مطالعه می کنم تا اینکه من قادر شدم تا انتروپولوژی خاور میانه و فلسفه اسلامی را در دانشگاه تدریس کنم. منحیث یک  بشرشناس  و جامعه شناس من اسلام را مطالعه کردم. و  دانستم که اسلام بهترین روش زندگی است به شرط که این دین را کسی  درست بداند. من از اینکه در دنیای اسلام چه می گذرد به من مربوط نیست.  سیکولریستان، کمونیستان  حتی ملا ها کوشش کردند که طرز دید و بینش من را  به زعم خود تغییر دهند و ناکام ماندند. خواهش من از شما این است که عقاید مردم را احترام  کنید و کوشش نکنید که سوْال های کنید که پنجصد سال پیش جواب داده شده است. برای ما مسلمانان قرآن علم است اینکه برأی شما نیست شما مسول خود هستید. برای ما  محمد ( ص)  یک نمونه زندگی است و بهترین رهنمای ماست. اگر برای شما نیست این گزینه خود شماست. امیدوارم موقف من را شناخته باشید که این نوشته آخری من به شماست. من هرگز  از سنت رسول الله  ( ص) بیرون نه می شوم که شما را توهین کنم و یا با شما جر بحث کنم . شما را دین تان و من را دین من.
با عرض احترام کفار عزیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا