خبر و دیدگاه

تیم وفاق ملی: قدرت را به مردم باز می‌گردانیم

اعضای تیم وفاق ملی می‌گویند، هدف اساسی این تیم از وارد شدن به میدان انتخابات پیش‌رو درک و حل دردها و مشکلات مردم افغانستان است.
آنان می‌گویند، این بار تیم وفاق ملی مصمم است تا در محوریت نامزدِ این تیم، قدرت را به مردم بازگردانند.
این درحالی ا‌ست که احمدولی مسعود، از نشانی تیم وفاق ملی نامزدی‌ خود برای انتخابات آیندۀ ریاست‌جمهوری افغانستان کرده است.
ابراهیم حکمتی معاون شورای اجرایی تیمِ وفاق ملی، هدف اساسی این تیم از وارد شدن به میدان انتخابات پیش‌رو را درک و حل دردها و مشکلات مردم افغانستان عنوان می‌کند.
آقای حکمتی در صحبت با روزنامۀ ماندگار می‌گوید: در حال حاضر نفاق قومی، زبانی، مذهبی و… توسط تیم‌های مشخص دامن زده می‌شود، ناامنی و بیکاری هر روز در حال افزایش است، بنابراین رهبری وفاق ملی با درک این مشکلات و تجارب ۱۷ ساله به این نتیجه رسید که اگر بیشتر از این سکوت شود، کشور در یک بحران اجتماعی سقوط خواهد کرد.
او تأکید کرد: تیم وفاق ملی بعد از رای‌زنی‌های متعدد با نخبه‌گان، سران اقوام، روحانیون و نهادهای مدنی به این نتیجه رسید که دیدگاه‌های مدون شده و اساسی را که در طول ۱۷ سال جمع آوری کردند را عملاً در اختیار مردم قرار داده و یک اقدام اساسی برای نجات وطن از بحران فعلی داشته باشند.
آقای حکمتی گفت: «بنابر تاکید و پافشاری مردم افغانستان، رهبری وفاق ملی تصمیم گرفت تا در انتخابات پیش‌رو به عنوان یک طرف قضیه وارد کارزار انتخاباتی شوند و آقای احمدولی مسعود که یک شخصیت نیک نام است و در ۱۷ سال گذشته وارد هیچ معاملۀ مافیایی نشده‌است را به عنوان نامزد معرفی کند».
او در خصوص تکت انتخاباتی وفاق ملی گفت: تیم وفاق ملی گزینه‌های مختلف در ترکیب تیم خود دارد، اما این تیم براساس این‌که تمام شخصیت‌های سیاسی بتوانند جایگاه مشخص داشته باشند، اعلام نشده است تا آخرین لحظه منتظر هستیم که اگر دوستان قوی و نیرومند به تیم وارد می‌شوند جایگاه وجود داشته باشد.
معاون شورای اجرایی تیمِ وفاق ملی در ادامۀ صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: در تیم وفاق ملی از همۀ اقوام نماینده حضور دارد، بانوان و جوانان حضور پُررنگ در این تیم دارند، با توجه به مواردی که یاد کردم، برنده میدان انتخابات پیش‌رو تیم وفاق ملی خواهد بود.
او افزود: تیم وفاق ملی براساس خواست مردم وارد میدان انتخابات شده، زیرا شرایط طوری است که باید یک نشانی مشخص از سوی مردم وجود داشته باشد و این آدرس تأکید بر وفاق ملی، عدالت اجتماعی و صلح عادلانه و سراسری داشته باشد.
آقای حکمتی به این باور است: کسانی ‌که در ۱۷ سال به مردم امتحان دادند دیگر نیاز نیست دوباره وارد میدان شوند، چون دیگر کارکرد شان قابل قبول مردم نیست. بنابراین، مردم به یک تیمِ کاری با برنامه نیاز دارد و همه می‌دانند که تیم وفاق ملی یک برنامۀ مدون و یک منشور بسیار قوی انتخاباتی دارد که براساس واقعیت‌های افغانستان ترتیب شده است.
همزمان بااین، داکتر ایوب قاسمی رییس دبیرخانۀ تیم وفاق ملی در گفت‌وگو با روزنامۀ ماندگار می‌گوید: این بار تیم وفاق ملی مصمم است تا در محوریت نامزدی احمدولی مسعود، قدرت را به مردم بازگرداند.
آقای قاسمی می‌گوید: «دولتِ وفاق ملی» به گونۀ کار خواهد کرد تا همه اقشار و اقوام را در کارهای ملی و بین‌المللی سهیم بدانند و به تبعیض سیستماتیک پایان داده شود.
او تأکید کرد: به خواست خداوند و همکاری مردم امیدواری قاطع وجود دارد و تیم وفاق ملی متعهد به دفاع از آرای مردم است.
گفتنی ا‌ست که احمدولی مسعود طراح طرح آجندای ملی به روز پنجشنبه هفته گذشته ر سماً نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.
آقای مسعود گفته است که با الهام از تجربه‌ها، آرا و افکار قهرمان ملی، «طرح آجندای ملی» و «وفاق ملی» را برای رسیدن به صلح و ثبات در کشور آماده کرده است.
او تاکید کرده که هم مردم و هم جامعۀ بین‌المللی، به شدت از مهره‌های ۱۷ سالۀ سیاسی افغانستان خسته شده اند.
نامزد تیم وفاق ملی گفته است، دولت‌مردانی که همواره فقط وعده داده و عمل نکرده اند، خسته‌کن شده اند. آنان در فساد درون‌دولتی، نفاق‌اندازی و از بین بردن اعتماد اجتماعی نقش اساسی داشتند و کشور را در بحران‌های بزرگی فرو بردند، بدون تغییر رهبری حکومت، این بحران برای سالیان درازی ادامه خواهد یافت.
دیروز اول جدی سال روان، روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آغاز شده و تا ۱۴ روز ادامه میابد.
براساس تقویم کمیسیون انتخابات، فهرست ابتدایی نامزدان در ۱۸ جدی و فهرست نهایی پس از رسیده‌گی به شکایات به تاریخ ۵ حوت منتشر خواهد شد. نامزدان برای دو ماه از تاریخ ۲۸ دلو تا ۲۸ حمل برای مبارزات انتخاباتی فرصت دارند و به تاریخ ۳۱ حمل سال ۱۳۹۸ انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا