خبر و دیدگاه

عاشورا

روز پنجشنه روز دهم محرم است و دهم عاشورا است . عاشورا یعنی دهم.
در تاریخ دین دو بار عاشورا اتفاق افتاده است. یکی قبل از تولد حضرت محمد ( ص) و یکی بعد از رحلت او.
عاشوراء که قبل از تولد اتفاق افتیده عاشورای موسوی است . زمانیکه حضرت محمد (ص) از مکه به مدینه هجرت کرد در روز دهم محرم دید که قوم یهود که پیامبر شان حضرت موسی (ع) است روزه گرفته اند. جویا شد که سبب روزه شان چیست؟ یهودان گفتند که ایشان از ظلم فرعون نجات پیدا کرده اند و به همین دلیل به پاس شکرگزاری از خداوند روزه گرفته اند. حضرت رسول أکرم ( ص) فرمود که ما به موسی ( ع) نزدیک هستیم پس من و امت من هم روزه می گیرند. پیامبر اسلام ( ص) برای اینکه روزه مسلمانان از یهودان تفاوت داشته باشد فرمودند که مسلمانان دو روز را روزه گیرند یعنی نهم و دهم محرم و هم در روایات آمده است که یا دهم و یازدهم را امت او روزه گیرند. این روزه نفلی ثواب آن بسیار زیاد است و کسانیکه می توانند کوشش کنند تا روزه گیرند. این روزه نفلی تنها در فقه مبارک أهل تسنن مورد تایید است و در فقه مبارک أهل تشیع مورد تایید نیست . این بود داستان عاشورای موسوی .
بعد از رحلت حضرت رسول کریم سال ۶١ هجری قمری بود که ظلم و بی عدالتی داد میزد. مانند امروز . مردم کوفه از حضرت حسین ( رض) تقاضا کردند تا به داد شان رسد و ایشان را از بی عدالتی که آل معاویه به وجود آورده بود نجات دهد. تاریخ گواه است که بعض از مشاورین نظر ندادند که این سفر صورت گیرد و اما امام حسین ( رض) به تقاضای مردم کوفه لبیک گفت و با خانواده عازم کوفه شد . وقتی در میدان کربلا رسید برایش پیام دادند که تسلیم شود و آشکارا باید به قوای ظلم و فساد نباید تسلیم شد. و حضرت امام حسین نوه پیامبر اسلام تسلیم نشد و یزید امر به قتل عام خودش و خانواده اش کرد. این وحشت و دهشت توسط یزید و شمر و همراهان که شما از داستان کربلا واقف هستید به تاریخ دهم عاشورا اتفاق افتاد که مشهور است به نام عاشورای حسینی .
چند مطلب را باید درین مورد خاطر نشان کرد
اول اینکه وقتی مردم کوفه از امام درخواست کردند و او برای نجات شان آمد همه پس کشی کردند و امام را تنها گذاشتند و این یک عمل بسیار ناجوانمردانه از طرف مسلمانان آن زمان کوفه بود.
دوم هدف از تن دادن به شهادت این بود که مسلمانان نباید به ظلم و فساد تسلیم شوند. این بزرگترین درس بود که امام حسین ( رض) به مسلمانان آموخت.
سوم نباید به خلیفه فاسد و ظالم و یا ریس دولت که سزاواراطاعت نیست ، بیعت کرد . این درس دیگری بود که مسلمانان باید بیاموزند.
چهارم هدف شهادت احیای عدالت و احیای دین جدش محمد مصطفی ( ص) بود.
هدف شهادت امام حسین ( رض) تفرقه بین مسلمانان نبود
هدف شهادت به وجود آوردن دو مذهب نبود
هدف شهادت به وجود آوردن دو فقه بنام شیعه و سنی نبود. زیرا امام حسین ( رض) مانند پدرش حضرت علی (ر ض) و جدش حضرت محمد ( ص) نه شیعه بود و نه سنی .
أهل موسی که قوم یهود باشد در دهم عاشورا از ظلم نجات یافت و اما امروز خود شان بالای مردم فلسطین ظلم میکنند و ازین ظلم روزی جواب خواهند گفت.
مسلمانان با روزه گرفتن در زمان پیامبر (ص) سپاس خدا را به جا آوردند که از ظلم و کفر قریش نجات یافتند اما امروز مسلمان ، مسلمان را میکشدو ظلم میکند. روزی جواب خواهند  گفت.
حضرت امام حسین جانش را به خاطر عدالت و احیای دین محمد ( ص) از دست داد و اما امروز دین به خاطر زر و سیم و قدرت توسط شیعه و سنی  مصالحه شده است و دست شیعه و سنی با ظلم و فساد بسته است. عاشورا حسینی که باید مبارزه با فساد و تعدی و ظلم باشد به یک عنعنه ای سینه زنی وپختن شوله زرد تبدیل شده است که دردی را دوا نه می کند وقتی دست شیعه و سنی به ظلم بسته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا