خبر و دیدگاه

حمایت هزاران نفر در غور از عطا محمد دهقانپور

 

حذف نام عطا محمد دهقانپور توسط کمیسیون ویژه از لیست کاندیدها در شورای ملی به راستی بی پایه ترین، نا عادلانه ترین، غیر قانونی ترین و مضحکترین تصمیم از سوی این نهاد است.

کمیسیون ویژه، گویا که مطابق فقره ی دوم ماده ۴۴ قانون انتخابات، اشخاصی را که عضویت و یا فرماندهی گروه های مسلح غیر قانونی را داشته، در گسترش نا امنی ها، انجام جرایم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر، غضب املاک و دارایی های عامه و خصوصی، همکاری با دشمن، نقض حقوق بشر و سایر موارد غیر قانونی دخیل باشند، از لیست کاندیدان حذف میکند.

خوبش. اما در عمل چنین است؟

این کمیسیون که مسوول است در عمل این بند مادۀ دوم را تطبیق کند، این مسوولیت و ظیفه اش را در برابر عطامحمد دهقانپور اجرا نکرده است. نه تنها اجرا نکرده است، بلکه با این تصمیم بی پایه و غیر منطقی و ناعادلانه موجب اجرای کاذب و غیر قانونی، یا بهتر گفت: در عمل ضد قانونی این ماده شده است.

 

این تصمیم نشان میدهد که کمیسیون وقعی به اجرای قانون نمیگذارد. زیرا این کمیسیون اصلن نمیداند یا این که علاقه یی هم ندارد تا بداند که چه  اشخاصی به گروه های مسلح غیر قانونی عضویت دارند و یا فرماندهی میکنند، چه کسانی در گسترش نا امنی ها سهم دارند، چه کسانی در انجام جرایم سازمان یافته دست دارند، کی ها هستند که مواد مخدر را قاچاق میکنند، کی ها اند که املاک و دارایی های عامه و خصوصی را غصب کرده اند، کیها اند که با دشمن شب و روز همکاری دارند و مردم بیگناه مارا همه روزه به قتل می رسانند، ،کیها اند که حقوق بشر و بنیادی ترین حق را یعنی حق زندگی را نقص میکنند و مردم را از حق زندگی محروم میکنند.

کمیسیون ویژه به جای اینکه نام ستمگران، قاتلان، غاصبان و ناقصان واقعی و نام آنانی را که به صورت واقعی و همه روزه به ستمگری، قتل و کشتار مصروف اند، از یست بزداید، نام مردمان نیکو سیرت، پاکدل، حدمتگذار و روشنفکر واقعی را از لیست حذف میکند.

عطا محمد دهقانپور یکی از شخصیت های نامدار، نیکنام، دانشور در غور است. هیچیک از اتهام ها که در بند ۲ مادۀ ۴۴ ذکر شده است، در رابطه با او صدق نمی کند. منطقه او در غور یکی از آرام ترین منطقه در غور است. این ارامی را او نه از راه توسل به زور و یا گرفتن ابزار جنگی بلکه از راه تعلیم و تربیه به دست آورده است. یعنی اینکه زمینه رشد تروریزم و دهشک افگنی را با تشویق آموزش علم از میان برده است. پس چگونه میتوان کسی را که تمام تلاش را کرده است تا از راه آموزش و پرورش بهترین کادر ها به امنیت منطقه کوشیده و منطقه را امن ترین منطقه در همه ولایت کرده است، در گسترش نا امنی ها،  متهم کرد.

کسی را که به تعلیم تربیه کودکان میکوشد و تمام زحمت و تلاش را کرده است تا دختران و پسران آمورش ببینند، چنانیکه در همه ولایت غور، دولتیار بلندترین شمار افراد دارای آموزش را عالی داراست، متهم به انجام جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر کرد. آیا چنین اتهام غیر قنونی نیست؟

کسی را که تلاش نموده است، هیچ دهشت افکنی در منطقه اش دست نیابد، متهم به همکاری با دشمن کرد، کسی را که در سن هفتاد سالگی، کمر همت بست تا داشنگاه بخواند و در دانشگاه اول نمره شود، دپلوم را به پیرانه سری اما با افتخار به دست آورد تا جوانان به آموزش و تحصیل بیشتر تشویق کند، متهم به نقض حقوق بشر کرد.

دانش و آموزش خودش موجب میشود که دانش آموختگان به حق و حقوق همدیگر پی ببرند و از اتلاف حقوق دیگران اباورزند. از سوی دیگر دانش و آموزش باعث می شود که مردم اختلاف خود را از راه گفتگو و منطق حل کنند. کسی که در همه زندگی اش در راه علم و آموزش کوشیده است، به قتل و کشتار و بی امنی و غصب املاک مردم نمیکوشد.

من به اعضای کمیسیون ویژه توصیه میکنم که کمی منطقی فکر کنند و پیش ازینکه تصمیمی میگرید، پیش از تصمیم موضوع را به صوزت عینی و فارغ از پیشداوری ها و شیطنت های بیرونی مطالعه و پژوهش کنید.

همینگونه که نوشتم حذف نام عطامحمد دهقانپور از فهرست نام های کاندید ها، بی پایه ترین، نا عادلانه ترین، غیر قانونی ترین و مضحکترین تصمیم از سوی کمیسیون است و باید هرچه زودتر اصلاح شود. اگر به کارنامه عطامحمد دهقانپور بدون پیشداوری و بدون غش و غلط بنگرید، نتیجه همان می شود که من درین فشرده نوشته ام و حمایت هزاران نفر در غور از عطا محمد دهقانپور بیانگر همین امر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا