خبر و دیدگاه

هدف قرار دادن اهداف ملکی عقب گرد تاریخ

 

از دیر زمانی است که جغرافیایی در کره زمین به نام افغانستان درگیری نا بسامانی ها و دستخوش تقابل قدرت های بزرگ جهان بوده است و این روند هنوز هم ادامه دارد و همه روزه از افغان ها قربانی میگیرد . دامنه این بد بختی ها هنوز هم گسترده است و زندگی را برای شهروندان افغانستان تلخ کرده است . با گذشت چندین دهه جنگ در افغانستان این پدیده شوم هر روز تحت عناوین مختلف سر بلند میکنند و با گذشت هر روز گروه های تروریستی جدیدی ظهور می نماید  . هدف از ایجاد این گروه های تروریستی در داخل افغانستان که حمایت کشور های بیرونی را نیز با خود دارند تعقیب کردن و رسیدن به اهداف کشور های حامی آنان است .

در این اواخر وضعیت امنیتی افغانستان با چالش های جدی روبرو شده است و در برخی ولایات گروه های تروریستی با هدف قرار دادن نیرو های افغان و اهداف ملکی تلاش میکنند که قدرت خود را به نحوی به رخ حکومت افغانستان و جهانیان بکشند .

در این اواخر که تلاش های صلح در داخل افغانستان بیشتر شده و همچنان کشور های جهان نیز به هدف رسیدن افغانستان به صلح همه یکصدا شده اند اکنون گروه های تروریستی با هدف قرار دادن اهداف ملکی و نظامی بدون تفکیک در صدد گرفتن امتیاز از این وضعیت هستند . در گذشته هر چند طالبان مسلح و گروه های دیگر نیرو های دولتی را هدف قرار می دادند به هدف اینکه آنان بر ضد شان در میادین نبرد می جنگیدند و تا اندازه برای این کار شان توجیه نیز داشتند اما در این آواخر گروه های تروریستی بدون تکفکیک اهداف ملکی و نظامی را هدف قرار داده اند که این کار نمایانگر آن است که گروه های تروریستی در نبرد با نظامیان افغان شکست خورده اند و برای جبران شکست شان و انحراف ذهنیت مردم به حمله بالای اهداف غیر نظامی و تاسیسات عام المنفع رو آورده اند . طالبان مسلح با مسدود ساختن مکاتب به روی دانش آموزان در بسیاری ولایات کشور و همچنان ربودن کارمندان شرکت های ساختمانب نشان میدهند که این گروه در واقعیت مخالف پیشرفت و رفاه افغانستان هستند.  طالبان مسلح با محروم نگهداشتن باشندگان روستا ها در طول سال های متمادی در حقیقت یک نسل کاملا از آموزش محروم شوند .

رسانه های کشور از جنگ های طالبان مسلح و گروه های دیگر تروریستی تنها به بُعد تلفات آن توجه میکنند که این کار با ارزش تر نیز است اما چیزی که رسانه ها به آن نپرداخته اند و بُعد اقتصادی این قضیه است که به اساس آمار ها در نتیجه حملات گروه های تروریستی میلیارد ها افغانی خساره وارد شده است و افغانستان را به یک پرتگاه میبرد  .

به اساس گزارش ها طالبان مسلح ۴۲ مرکز صحی را افغانستان مسدود کرده اند که ، هزاران نفر از دسترسی به خدمات صحی باز می مانند و اطفال و مادران جان های شان را از دست می دهند که این کار هیچگونه جنبه دینی و شرعی نداشته بلکه جفا در حق یک ملت است .

امروزه که طالبان و دیگر گروه های تروریستی  که با شعار اسلام وارد میدان جنگ شده اند در چند گذشته به ۵۰  مسجد در ۱۱ ولایت کشور آسیب جدی رسانده اند که این نشان می دهد که شعار های طالبان با عملکردشان در تناقض می باشد  زیرا دین مبین اسلام طلب علم را بر هر مرد و زن مسلمان فرض ساخته است این میرساند که دین اسلام آزادی تمام برای زنان و مردان به هدف دست یافتن به علم داده است و هر کسیکه مخالف امر خداوند عمل میکند در تضاد با اسلام است .

گروه های جنگجو در افغانستان یگانه ابزاری که میتوانند توسط آن بر حکومت و نیرو های بین المللی مستقر در افغانستان فشار وارد کنند افراد ملکی است که میخواهند از این طریق فشار ها را بر حکومت افزایش بدهند . این فشار ها چه گرفتاری بدون دلیل افراد ملکی و نگهداشتن آنان و چه انفجار و انتحار و محروم ساختن آنان از آموزش و پرورش و خدمات صحی باشد  . در نهایت به این نتیجه میرسیم که گروه های تروریستی که در افغانستان به جنگ هستند افغانستان را در قرن بیست و یکم که قرن علم و دانش است به عقب گرد سقوط میدهند . اما مردم افغانستان در طول تاریخ ثابت ساخته اند که آماده هستند در هر گونه شرایط خود را آماده سازند و نگذارند که کشور های بیرونی با چنین اقدامات جلو پیشرفت آنان را بگیرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا