خبر و دیدگاه

امرالله صالح: محـافظان قیـصاری توسـط نیـروهای امنیتـی شکنـجه نشـده انـد

رییس پیشین امنیت ملی می‌گویند که محافظان نظام‌الدین قیصاری توسط نیروهای امنیت ملی و نظامی کشور شکنجه نشده بلکه توسط ملیشه‌های شخصی یک مقام دولتی شکنجه شده اند.
امرالله صالح در صفحۀ فیسبوکش نوشته است که یک مقام دولتی از کابل به فاریاب اعزام شده بود تا چنین عملی را انجام دهد.
او در صفحه فیسبوکش به صراحت نوشته است که عمل شرم‌آور آنان به نیروهای امنیت ملی و کماندوها ربطی ندارد.
آقای صالح در فیسبوکش در این باره نوشته:»شکنجه وطنداران فاریابی ما توسط ملیشه‌های شخصی اعزام شده از کابل که لباس امنیت ملی را به تن دارند تکان دهنده و شرم آور است. یگانه راهی که می‌تواند این زخم را مرحم بگذارد این است که تمام مسوولین شامل در این عملیات به محکمه معرفی و علنی مجازات گردند».
وی افزوده:» قرار اطلاعات موثق ملیشه‌هایی که در ویدیو دستان بازداشت شده گان را می‌بندند و شکنجه می‌کنند متعلق به یکی از مقام‌هایی می‌شود که خاص از کابل بخاطر انجام این عملیات به فاریاب اعزام گردیده بود. در ویدیو به وضاحت دیده می‌شود که فرد مربوط به کماندو درین عمل فجیج و شرم آور دست ندارد و در گوشه ای ایستاده است».
رییس پیشین امنیت ملی بیان داشته:» چهره‌هایی که شکنجه را انجام می‌دهند بدرستی و وضاحت قابل شناسایی اند. انتباه و تصویر زیبا که از نیرو های ملی کشور ایجاد شده بود با این عمل غیر انسانی و عجولانه خدشه دار شده است. اگر این موضوع بصورت واضح و غیر مغرضانه بررسی و تحقیق نشود نام نیروهای مسلح ملی کشور به ملیشه‌های شخصی اشرف غنی و ممکن هم بدتر از آن مسما خواهد شد.»
اما رییس پیشین امنیت ملی، از آن مقامی که از کابل برای انجام این عملیات فرستاده شده بود، اسمی نمی برد.
به تازگی ویدیویی از دستگیری محافظان نظام‌الدین قیصاری نماینده جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری در امور خیزش‌های مردمی به نشر رسیده است.
در این ویدیو، دیده می‌شود افرادی که لباس امنیت ملی را بر تن دارند، افراد بازداشت شده را که بعضی از آنان زخمی نیز هستند را شکنجه کرده و مورد بدرفتاری قرار می‌دهند.
این ویدیو که در یک روز گذشته بارها در صفحات اجتماعی اشتراک گذاری و دست به دست شده، واکنش‌های گسترده شهروندان را به دنبال داشته و کاربران صفحات اجتماعی از برخورد نیروهای امنیتی با افراد بازداشت شده به شدت انتقاد کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا