طنز

مســابقــه تلاوت قــرآن

بالاخــره غنــی و عطــا مصمــم بر این شــدند کــه معضــله دنبــاله دار ارگ و بلــخ را با مســابقــه تلاوت قــرآن به پایان رســاننــد!
از مدت سه ماه بدینسو معضله ارگ و بلخ که به گوشت خر و دندان سگ مبدل شده و با وجود مذاکرات متعددی میان طرفین درگیر کار شان به نتیجه نرسیده و حتی پا در میانی سفیر برحال و سفیر پیشین امریکا نیز نتوانست گره از کار شان بگشاید بلکه برعکس باعث افزایش تشنج بیشتر میان شان شد.
با افزایش تشنج میان طرفین در گیر خطر بروز جنگ های داخلی کشور را تهدید کرده و خاطرات تلخ سالهای نود میلادی را در ذهن شهروندان کابل زنده می سازد.
در قدیم ها می گفتند ارباب که نباشد قشلاق ویران می شود نمیدانم این گفته تا چه حدی درست است اما به یقین کامل می توان گفت اگر علمای دین نباشد کشور ویران میگردد.
علمای کرام با درک مسولیت دینی و اجتماعی شان دست بکار شده و برای حل و فصل معضله ارگ و بلخ پیشنهای معقولی را ارائه فرمودند که مورد قبول طرفین درگیر و تمام امت مسلمان افغانستان قرار گرفت.
از دید علمای کرام این مشکل بغرنج فقط با اتکا به خدا و کتاب مقدس او قابل حل است لهذا پیشنهاد ایشان چنین است که با دایر کردن مسابقه تلاوت قرآن میان غنی و عطا به یک فیصله عادلانه دست یابند که در نتیجه برنده مسابقه به سمتش باقی مانده و بازنده مجبور به ترک تاج و تخت گردد.
مشکل دیگر درین باب تعین یک داور و ناظری بود که مورد اعتماد طرفین باشد، شیخ سلمان منحیث پیشوای مسلمین در جهان اسلام و حافظ و خادم حرمین شریفین پیشنهاد خوبی بود اما متاسفانه مورد قبول استاد عطا قرار نگرفت و بالاخره هر دو طرف ارگ و بلخ بعد از چنه زنی های فراوان به داوری جناب انتونیوگوتیریس سرمشی سازمان ملل متحد تن دادند که امید است طرفین به قضاوت و داوری ایشان احترام  گذاشته و از او جان کیری ثانی نسازند.
با تقـــــــــدیم حـــــــــــرمت
حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا