خبر و دیدگاه

جــانور هفــت زبان

عجــایب جــانوری دیدم درین ملــک اگــر گــویم کســی باور ندارد !
در جهان خلقت هر از گاهی چشم مان به موجودات عجیب و خارق العاده چون مار دو سر، گوساله سه پا یا چارپای دو پا می خورد که سبحان الله گویان انگشت حیرت بدهان برده و به قدرت و عظمت خداوندی سر تعظیم فرود می آریم.
اما سعادت دیدن جانور هفت زبان را تا هنوز کسی نه در عالم واقعیت و نه در دنیای افسانه و تخیلات شاعرانه داشته و حالا ما در زندگی واقعی برای اولین با چشمان گنهگار خویش شاهد دیدار چنین موجود عجیب الخلقه در میهن بلا دیده خویش می باشیم.
زیست شناسان بزرگ و مشهور جهان برای مشاهده و انجام تحقیقات علمی پیرامون این موجود عجیب الخلقه به کابل آمده و هر کدام آرزو دارند برای تحقیقات گسترده تر وی را برای مدتی در کشور خود به امانت برده و تحقیقات علمی لازم را بالای او انجام دهند اما در تحقیقات ابتدایی که از طرف زیست شناسان خارجی تا هنوز بالای این موجود خارق العاده صورت گرفته به این نتیجه رسیده اند که از زبان های هفتگانه این جانور مایع زهرناکی ترشح میکند که در نیش گژدم و دندان مار افعی و سیاه مار افریقایی مشهور به مومبای سیاه هم همان مایع پیدا می شود.
قدرت سمی ترشحات زبان های هفتگانه این جانور به حدیست که اگر یک قطره آن در آب یا در هوا پخش گردد باعث مسمومیت و حتی نابودی صد ها تن خواهد گشت ازین بابت زیست شناسان در اثنای تحقیقات علمی روی این جانور همیش از لباس های مخصوص که اصلا برای تداوی مریضان مبتلا به وایروس ایبولا در افریقا دیزاین شده بود استفاده میکنند.
پس دعا می کنیم که خداوند ذوالجلال مردم درد دیده و بیچاره افغانستان را از شر این هیولای زهری در پناه و حمایت خویش داشته و ازآسیب های احتمالی از جانب او محفوظ و مصون بدارد.
با تقــــــــــــدیم حـــــــــــرمت
حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا