خبر و دیدگاه

انجمن فرهنگی دانش از موضع‌گیری‌های عطا محمد نور حمایت کرد

حکومت وحدت ملی غنی و عبدالله با انحصار قدرت، یکه تازی، تبعیض وحذف اشخاص توانا وخدمت گزار وایجاد نفاق قومی، افغانستان را بسوی نابودی سوق داده است.

میزان نارضایتی مردم ازسراسر افغانستان اعم از وکلای پارلمان، احزاب ، نهاد های اجتماعی و مدنی، دانشگاهیان، اهل خبره، حقوق دانان، سیاست مداران و عام مردم در مصاحبه ها، اعتراضهای خیابانی و فریادهای آنها از حکومت بخوبی مشاهده می‌شود.

سران حکومت وحدت ملی بجای آنکه توجه خودرا به تطبیق مواد موافقت نامه ای که برآن تعهد نموده اندمعطوف نمایند، در برقراری امنیت واتحاد ملی تلاش نمایند، جلو انتحار، انفجار، را بگیرند و صادقانه برضد طالب، داعش وگروه های دهشت افگن مبارزه جدی نمایند و با ارایه خدمات لازم تا حدی غم اندوه و نا رضایتی مردم را تخفیف دهند، بالجاجت عجولانه تبارگرایی، قوم پرستی، عهد شکنی، دروغ و تزویر به طرح توطئه مصروف می باشند.

زمام داران بی کفایت حکومت وحدت ملی ” غنی وعبدالله “که توان تامین امنیت حتی شهر کابل را ندارند و خود را در عقب دیوارهای ضخیم کانکریتی پنهان کرده اند، در صدد ناآرام ساختن ولا یات دیگر بر آمده اند.

بلخ یگانه ولایتی است که بصورت نسبی دارای امنیت می باشد. اکثریت مطلق شهروندان آن از عمل کرد مقام ولایت راضی اند. باز سازی و نوسازی در آن جریان دارد. مردم به آرامی مصروف امورزندگی خود می باشند.

سران خودکامه به اصطلاح وحدت ملی به عوض آنکه استاد عطا محمدنور والی باکفایت بلخ را دربدل خدمات ارزنده اش مورد تقدیر قراردهند، ناجوان مردانه برضد وی توطئه می چینند وباپلان برکناری وی ازمقام ولایت بلخ زمینه بیشتر نفوذ داعش طالب و نا آرامی در شمال را فراهم می سازند.

با در نظرداشت آنچه گفته شد انجمن فرهنگی دانش در شمال کالیفورنیا همانند هزاران هموطن در داخل و خارج کشوراعم ازشخصیت های آگاه، نهاد های اجتماعی، شوراهای ولایتی، فرماندهان جهادی، علما، نمایندگان مردم در شورای ملی و مردم عدالت خواه در ولایات، از موقف جمعیت اسلامی افغانستان در پشتیبانی از موضوع برحق استاد عطامحمد نور والی بلخ و رئیس اجرائیه جمعیت اسلامی حمایت خود را اعلان می نماید، و آرزومند هرچه بیشتر موفقیت های وی در امرثبات، امنیت و خدمت به مردم و وطن می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا