طنز

جنــگ اقــوام یا اشــخاص ؟

جنــگ هفــتاد و دو ملــت همــه را عــذر بنــه ،  چــون هــدف چــوکــی و قــدرت شــب و روز چــنه زدند
در جهان خلقت گاهی با مواردی بر می خوریم که حتی تصور آن برایمان دشوار است از آن جمله می توان از وایروس های (تاکسو پلاسما) نام برد که باعث تغیرات غیر مترقبه در فعالیت های مغزی و سیستم اعصاب حیوان مهماندارش شده و حتی او را بسوی مرگ و نابودی می کشاند.
چنین وایروس ها و یا پرازیت ها حتی در وجود انسان ها هم مشاهده شده که تغیرات در فعالیت های مغزی و عصبی او ببار آورده و باعث بروز خشم و خشونت یا انجام حرکات غیر عقلانی در او گردیده است.
بدون شک که وایروس تعصب و تنگنظری ، خود خواهی و قومگرایی نیز یکی از همان وایروس های خطر ناک و کشنده در وجود انسان است که باعث تغیرات و دستکاری های خطرناکی در سیستم فعالیت های مغزی او گردیده که اگر به موقع معالجه نگردد او را بسوی مرگ و نابودی حتمی سوق میدهد.
متاسفانه با یقین کامل می توان می توان ادعا کرد که اکثر سیاستمداران و تیکه داران قومی کشور فلاکت زده ما مبتلا به این وایروس کشنده و خطرناک اند که حتی خلاف میل درونی و سنجش عقلانی خود شان توسط همان وایروس های لعنتی به سمت کشانیده می شوند که نابودی و تباهی تمام کشور را در پی خواهد داشت.
جنگ های خانمانسوز داخلی سالهای نود میلادی و پیامد های ناگوارآن را هیچ کسی حتی همین سیاستمداران و تیکه داران قومی فراموش نکرده اند و به نیکی میدانند که اگر به همین منوال بر طبل قومگرایی و تعصبات زبانی و گروهی بکوبند چه سرنوشتی شومی را برای کشور داغدیده در پی خواهد داشت اما شکایت از آنها شکایت از آدرس غلط است چون اختیار رفتار و کردار ایشان دیگر بدست خود شان نیست و تا تداوی و معالجه اصولی صورت نگرفته و ایشان سالم و صحتمند نگردند توقع عمل شایسته و سنجیده از آنها توقع بیجاست.
با تقــــــــــــدیم حـــــــــــرمت
حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا