خبر و دیدگاه

متفــکر ســوم پیــدا شــد

جنــاب شــهزادگــل آریوبــی از طــرف متفــکر دوم به حیــث متفــکر ســوم برســمیت شــناخــته شــد !
جلالتماب اشرف غنی ازینکه بالاخره موفق به یافتن جانشین برحق برای دریافت لقب علمی شان دومین مغز متفکر جهان گردید اظهار خرسندی و رضایت کرد.
جناب ایوبی که جوان مستعد و پر تلاش است از آوان کودکی و نوجوانی به تاریخ علم مخابرات و خدمات نامه رسانی نهایت علاقمند بود که با انگیزه همین عشق و علاقه فراوان به این علم توانست به کمک یک دانشگاه بزرگ امریکایی در مورد تاریخ علم مخابرات افغانستان تحقیقات علمی را آغاز کند و در نتیجه به کشف بزرگ و بی نظیری در آن ساحه دست یابد.
جناب ایوبی که اکنون در سمت وزیر مخابرات افغانستان اجرای وظیفه میکند با این کشف بزرگ و بی نظیرش که در افغانستان حدود یک ونیم ملیون قرن پیشتر یعنی در زمان سلطنت امیر شیر علیخان خدمات پستی وجود داشته نه تنها تاج طلایی بر سر خدمات مخابراتی افغان گذاشته و چشم حریفان منطقه و جهان را کور کرده بلکه مورخان معاصر افغان را نیز از خواب غفلت بیدار کرده و ایشان را متوجه اشتباه بزرگ و نا بخشودنی شان گردانیده است.
چونکه همه مورخین افغانی تا کنون از تاریخ سلطنت امیر شیر علیخان اطلاع درست در دست نداشتند و می پنداشتند که وی در قرن نوزده در افغانستان حکومت کرده است واقعا که خیلی جای خجالت و شرمساریست.
حالا از برکت کشفیات این ابرمرد بزرگ و متفکر سوم افغان افغانستان دیگر صاحب تاریخ و تمدن پنجهزار ساله نه بلکه افتخار تاریخ یک ونیم ملیون قرنی را دارا می باشد !
شاید زمانیکه انسان های اولیه در قاره افریقا و اروپا در مغاره های کوه ها زندگی حیوانی داشته و از شکار حیوانات امرار حیات میکردند امیر شیرعلیخان بر تخت سلطنت کابل جلوس فرموده و از همه امکانات زندگی مدرن و متمدن آن روز بهره مند بوده است.
اما افسوس که در زندگی هیچ چیزی حالت ثابت نداشته و همه چیز در حال تغیر و تحول است امروز که اروپایی ها از تسخیر کره زمین فارغ شده و در صدد فتح سیارات دیگر هستند ما دوباره در مغاره های کوه پناه می بریم و در همانجا هم چیزی برای خوردن نداریم.
با تقــــــــــــدیم حـــــــــــرمت
حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا