خبر و دیدگاه

تاکید امرالله صالح بر وابسته‌گی نزدیکان حکمتیار با گروه داعش

امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان اخیرا گفته که که بیش از بیست تن از داعشیانی که در قید دولت به سر می‌برند، رابطۀ تازه و قبلی با گروه حکمت‌یار دارند.

آقای صالح در واکنش به گفته‌های سخن‌گوی حزب اسلامی که گفته‌های وی را رد کرده است‌، می‌گوید که او با استفاده از ادبیات پشاوری، عصبیت و پرخاش‌گرانه معلوماتش را در مورد، رابطۀ حکمت‌یار با داعشیان دست‌گیر شده، رد‌ کرده‌ است.

صالح گفته که یک‌بار دیگر، به اطلاع مردم افغانستان می‌رسانم که بیش از بیست تن از داعشیانی که در قید دولت به سر می‌برند، رابطۀ تازه و قبلی با گروه حکمت‌یار دارند.

این مقام پیشین امنیت ملی تاکید کرد که شخص حکمت‌یار بارها و بارها در تماس با حکومت خواستار رهایی آن‌ها و ابا از ارجاع دوسیه‌های‌شان به دادگاه شده‌است.

او می‌گوید: اگر این ادعا بی‌اساس است، باید یک گروه از شورای ملی و جامعه مدنی از توقیف‌خانه‌های دولت بازدید نموده و فهرست تمام متهمین را بررسی نمایند و این هم مهم است که مردم در جریان قرار گیرند که چه تعداد از متهمین با مداخلۀ مستقیم حکمت‌یار رها شده‌اند.

حمله انتحاری داعش در مرکز فرهنگی شیعیان در کابل

صالح با انتقاد از دولت گفت: چرا آنان با مداخله حکمت‌یار آزاد شده و دولت را خطاب قرار داد و گفت که آیا حکمت‌یار تسلیم شده و صلح کرده و یا این‌که زیر نام صلح، لانۀ پرورش تروریزم را در دارالامان بناء کرده‌است؟

امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی روز شنبه ۹ جدی/ دی، در صفحه فیس‌بوک‌اش نگاشته بود که دولت از افشای هویت وابسته‌گان گلبدین حکمت‌یار که با گروه داعش هم‌کاری می‌نمودند و بازداشت شده‌اند، خود داری می‌کند.

آقای صالح گلبدین حکمت‌یار را به حمایت از گروه داعش متهم کرده و افزوده که قرار معلومات دقیق، حد اقل ۲۰ تن از کسانی‌که به جرم هم‌کاری با داعش و بمب‌گذاری‌ها بازداشت شده‌اند، از وابسته‌گان قبلی و یا هم فعلی حکمت‌یار می‌باشند.

این مقام پیشین حکومتی تاکید کرده که حکومت به‌خاطر حفظ آبروی توافقش با گلبدین حکمت‌یار، از افشای آنان ابا می‌ورزد و این را نیز گفته‌است که خود حکمت‌یار بارها در تماس با مقام‌های امنیتی، خواستار رهایی آن‌ها‌ شده‌است.

رییس پیشین امنیت ملی تاکید کرده که از سوی هم پرونده‌های افراد بازداشت شده به جرم هم‌کاری با داعش از وابسته‌گان حکمت‌یار بازهم به دلیل افشا نشدن یک رسوایی دیگر به دادگاه سپرده نشده‌اند.

این واکنش‌ درحالی ابراز می‌شود که در حمله‌های تروریستی گروه داعش در سال روان، صد‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند که بیش‌تر آنان در مکان‌های مذهبی، اجتماعی و فرهنگی هدف قرار گرفته‌اند.

___________

منبع: ماندگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا