خبر و دیدگاه

نامه سرگشاده به انجنیر محمد داؤود والی انتصابی رژیم ع و غ‎

برادر محترم انجنیر محمد داؤود السلام علیکم و رحمه الله و برکاته،
آرزومندم که در پناه لطف الهی از تندرستی و صحت کامل برخوردار باشید. از این که شما یک شخصیت جهادی بودید و هستید جای شک نیست. اما انتخاب شما به صفت والی ولایت باستانی بلخ توسط داکتر عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی احمدزی نه به نفع افغانستان، نه به فایده ملت مسلمان کشور و نه به سود وحدت نظر و عمل جمعیت اسلامی افغانستان است.
این که شما هم یکی از مربیان ارتشبد عطا محمد نور والی مردم دار ولایت بلخ بوده اید هم هیچ جای گمانه زنی نیست. من به صفت یک مهاجری جلاوطن و برادر شما از شما تقاضا می کنم که جهت خواباندن توطئه ها علیه مجاهدین و مقاومت گران ملی کشور که فرزندان ملت گرا، میهن دوست و استقلال طلب کشور هستند از انتصاب شدن به صفت والی بلخ با کمال بزرگی و تقواداری که خاصیت مجاهدین فی سبیل الله است صرف نظر کنید و بگذارید مردم بلخ در فضای اخوت، برادری، صلح و همبستگی در کنار هم زندگی کنند. انصراف شما از انتصاب به صفت والی بلخ می تواند چهره و شهرت شما را در دل همه شهروندان گرامی افغانستان افزایش دهد و نام تان در تاریخ به صفت یک “مرد خدا”، شخصیت میهن دوست و ملت گرا ثبت اوراق تاریخ زرین کشور سازد.
تا جای که من اطلاع دارم، ارتشبد عطا محمد نور شما را به صفت یک برادر همسنگر و معلم جهاد و مقاومت می شمارد و شما هم باید نگذارید که دشمنان سوگند خورده افغانستان با ایجاد فتنه و توطئه بین مجاهدین فی سبیل الله و مقاومت گران ملی شکاف، اختلاف، خصومت، دشمنی، کشمکش و جنگ های خونین می خواهند زمینه ساز حذف شما سروران جهاد و مقاومت ملی به دست خود تان شوند.
شما با صرف نظر کردن از انتصاف به صفت والی بلخ مشت آهنین به دهان تمامیت خواهانی قبیله گرایی انحصارطلب قدرت غضب شده می زنید و ملت مسلمان افغانستان به خصوص شهروندان مضطرب بلخ این حرکت شما را نه تنها قدر می کند بل برای همیشه گرامی می دارند.
دشمنان حیات مجاهدین و مقاومت گران ملی چه در داخل و چه در خارج از افغانستان پس از روی کار آمدن دولت اسلامی افغانستان به ریاست شهید استاد برهان الدین ربانی رحمه الله علیه همیشه کوشا بوده اند که مجاهدین و مقاومت گران غیور سلحشور، نامدار و پاک طینت و پاک نیت مردم افغانستان را ازصحنه امور کشوری و لشکری با ایجاد جنگ و کشمکش بین ایشان حذف کنند. تمامیت خواهانی قبیله گرایی انحصارطلب قدرت با فشار و همکاری قاچاقبران مواد مخدر و تاجران بازار سیاه نفت و گاز و بازار های زیرزمینی اموال قاچاقی و غیر رسمی می خواهند به بازار های اقتصادی ولایت های شمال به خصوص ولایت بلخ که قلب شمال کشور است دسترسی، تسلط و سیطره کامل داشته باشند. تا اکنون ارتشبد عطا محمد نور فرزند صدیق بلخ تواسنته است با ایجاد یک اداره مناسب و با مدیریت راهبردی بلخ را از لوث وجود قاچاقبران و تاجران بازار های سیاه نفت و گاز و بازار های زیر زمینی در امن و امان در پرتو نظم و قانون حاکم در آن دیار نگهدارد. از این رو من به صفت یک برادر مسلمان و مهاجر تان از شما که هم سنگر جهاد و هم دنیایی هجرت را تجربه کرده اید تقاضا می کنم که با کمال مردانگی، بزرگ منشی و دید وسیع در پرتو منافع ملی کشور از قبولی انتصاب به صفت والی ولایت بلخ انصراف کنید تا این اقدام نیک شما برای همه مردم افغانستان درس و مشق گردد.
بهترین جهاد برای یک شخصیت نیک جهادی مانند شما همانا در این عرصه بحرانی تاریخ کشور خنثی کردن فتنه دشمنان ملت مسلمان و کشور افغانستان است. شما با دست رد زدن به مقام انتصابی ولایت بلخ نه تنها موجب خنثی کردن فتنه دشمنان جهاد و مقاومت ملی مجاهدین کشور می شوید بل صف ایشان را مرصوص می سازید و در قلب همه جایگاه خاصی را کسب خواهید کرد.
جلوگیری از هرگونه خون ریزی بین مجاهدین و مقاومت گران و ممانعت از بروز کشمکش ها و جنگ های خونین بین مردم ما عبادت عظیم است.
از دید من یک جمعیتی متعهد به قرآن و سنت مطهر نبوی هرگز همسنگران و همخطان خویش را در برابر یک مقام انتصابی سودا نمی کند و من باورمندم که شما همت، شجاعت و شرافتمندی آن را دارید که از کسب مقام انتصابی ولایت بلخ انصراف کنید و دوباره شادی را بر لبان مردم ما به خصوص بلخیان عزیز جاری سازید. شما با این اقدام نیک و تاریخی خویش از اجر و محبوبیت خاص در نزد مردم ما برخوردار خواهید شد و اجر بیشتر الله جل شانه هم شامل حال تان می شود و وعده خداوند جل شانه حق و تحقق پذیر است.
از خودگذری شما جهت خواباندن فتنه که اشد من القتل محسوب می شود وحدت صفوف مجاهدین و مقاومت گران کشور به خصوص اعضای محترم جمعیت اسلامی افغانستان را مستحکم تر می سازد.
__
یاداشت: از همه برادران جمعیت اسلامی افغانستان درخواست می کنم که این نامه سرگشاده من مهاجر و جلا وطن را به محترم برادر ما انجنیر صاحب محمد داوود برسانند تا دین دینی و ملی ما در قبال خواباندن فتنه های خونین رهبری شده و برنامه ریزی شده که علیه مجاهدین و مقاومت گران ملی کشور طرح ریزی شده ادا گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا