خبر و دیدگاه

ولسمشــر در میــدان هــوایی بگــرام

وزیر خــارجــه امــریکــا مطــابق عــرف دیپــلوماتیــک بادار و برده جــلالتــماب اشــرف غنــی را در میــدان هــوایــی بگــرام احضــار کــرد !
با حقــارت گــر ببــارد بر ســرت باران در
آسـمان را گـو برو بارندگـی در کار نیسـت
شاعر از دل گرم خود سخن میگوید اگر او برای لحظه ای از دنیای تخیلات شاعرانه قدم بیرون نهاده و خود را در مقام پر مسولیت بابای ملت اشرف غنی قرار میداد و نظری به آوارگان جنگ های داخلی، کودکان یتیم و زنان بیوه که از بام تا شام دنبال لقمه نانی سر گردان هستند و اکثرا با خوردن نان قاق و سبوس که در حقیقت خوراک حیوانات است شکم های شان را نیمه سیر میکنند می انداخت دیگر هرگز چنین بلند پروازی های شاعرانه نکرده و همه ذلت و حقارت جهان را به جان دل خریده و در بدل آن لقمه نانی برای هموطنان آواره و گرسنه اش تهیه میکرد.
آن زمان های که از آسمان کابل بجای برف چک های سفید امریکایی می بارید و کرزی حتی لحاف و توشک میرویس جان را بجای پنبه با چک های سفید پر کرده بود سپری شد.
با رویکار آمدن اوباما قیودات بزرگی در توزیع چک های سفید به میان آمد و علاوه بر آن هم روابط دیپلوماتیک میان بادار و برده دستخوش تحولات نا خوش آیند گشت که بطور مثال توافقات میان دولت امریکا و افغانستان دیگر نه مانند دوره حکومت بوش در ارگ ریاست جمهوری بلکه در سفارت امریکا به امضا می رسید.
حالا با روی کار آمدن دونالد ترامپ که در خشونت و ناتراشی مشهور عالم است و به عرف و آداب دیپلوماتیک چندان ارزشی قایل نیست وزیر خارجه اش هم با تائید روش قلدرانه او حتی زحمت رفتن تا سفارت امریکا در کابل را بخود نداده و اشرف غنی بیچاره را در میدان هوایی بگرام جهت امضای کدام تعهد نامه نزدش احضار کرده اول ازش امضا میگیرد و بعد به او اجازه خواندن آن را میدهد.
اما زعیم عالیقدر کشور با انگیزه عالی خدمت به وطن و احساس درد فقر و گرسنگی هموطنان بی بضاعتش خمی به ابرو نیاورده و با زمزمه این شعر حافظ روانه میدان هوایی بگرام میگردد :
در بیــابان گــر به عــزم کعــــبه خــواهــی زد قــدم
گــر نصیــحت هــا کــند خــار مغیــلان غــم مخــور
اگر اشرف غنی این خفت و ذلت را با انگیزه منافع شخصی خودش قبول میکرد واقعا که خیلی جای خجالت و شرمساری می بود اما به همگان معلوم است که بیچاره ولسمشر روده های پلاستیکی دارد و از خوردن همه نعمت های جهان محروم است و این همه ذلت و خواری را فقط برای پرکردن شکم ملت افغان تحمل میکند.
با تقــــــــــــدیم حـــــــــــرمت
حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا