طنز

قیمــت کلــید بهشــت

 
الجــب ! فقــط با تخــریب خــانه خــدا ، ســوخــتاندن کــتاب و قــتل بنــدگــانش در اثنــای نمــاز مــی توان کلــید بهشــت را بدســت آورد.
در زندگی همه چیز در حال تغیر و دیگرگون شدن است ، زمان آسمان کابل رنگ آبی داشت و در دریای کابل آب زلال به رنگ آسمان آبی از چشمه ساران پغمان جاری بود و دلهای مردمان کابل نیز چون آسمان آبی رنگ کابل از تعصب و کینه و کدورت زمان پاک و منزه بود.
اما متاسفانه امروز آسمان کابل تاریک و مکدر و هوایش آلوده از گرد و خاک و دود و بارت و دریای کابل به بزرگ ترین و طولانی ترین کثافت دانی منطقه و جهان مبدل گشته است.
در دل های مردمان کابل نیز به سان آب دریای کابل دیگر اثری از پاکی و بی آلایشی سابق دیده نمی شود بلکه تعصبات و کینه و کدورت قومی و مذهبی جاگزین آن صفا و صمیمیت ، دوستی و محبت های گذشته شده در یک کلام که ارزش های اخلاقی جامعه از اساس دیگرگون شده و وحشت و بربریت جاگزین انسانیت گشته است.
حتی آموزه های دینی و مذهبی نیز ازین تغیرات و دیگرگونی های زمانی در امان نمانده و به رنگ زمان جامه خونین به تن به تن کرده که بجای مهر و محبت از قتل و کشتار و شلاق و سنگسار سخن میگوید.
ما زمان های را بیا داریم که منادیان دین راه رسیدن به خدا را فقط از میان مردم و با خدمت به مردم موعظه میکردند ، خدمت به خلق خدا را جز لازمی طاعت و عبادت به خدا می پنداشتند.
اذیت خلق خدا و مردم آزاری جز گناهان کبیره بشمار میرفت و عواقب سختی را در آخرت در پی داشت چنانکه شاعر درین باب میگوید :
مـی بخـور مصحف بسـوزان آتش اندر کعـبه زن        سـاکـن بتخـانه باش و مـردم آزاری مکـن
اما امروز همه چیز دیگرگون شده و دیگر راه رسیدن به خدا نه خدمت به خلق بلکه اذیت و آزار و حتی قتل و کشتار خلق خدا تعریف شده حتی در همین هم بسنده نشده و برای رسیدن به خدا و بدست آوردن کلید بهشت خدا تخریب خانه خدا و سوختاندن کتاب مقدس خدا شرط لازمی قلمداد شده است.
حالا نمیدانم که خدا اعصابش را از دست داده و یا از فرط کهولت و پیری دیگر بر عقل و حواسش مسلط نیست که اینگونه قوانین و احکام خودش را لگد مال میکند، یا دلالان و کلینران او در روی زمین به نرخ روز نان خورده و احکام او را برای امیال شیطانی شان غلط تعبیر میکنند.
با تقــــــــــــدیم حـــــــــــرمت
حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا