خبر و دیدگاه

حنیف اتمر؛ شیطان در پوست و لباس انسان

در سیستم انارشی جهانی که بر بنیاد منافع و واقعیت‌گرایی استوار است، کشورهای مختلف منافع مختلفی را در افغانستان دنبال میکنند. در معاملات از جاسوسان چند جانبه و خیانت‌پیشه‌ای که وفاداری به هیچ کشوری ندارند استفاده می‌کنند.

یکی از این جاسوسان بی‌اعتبار و خائن که توسط اشرف غنی و کانال‌های مختلف جاسوسی خارجی در نقش فرد شماره دوم امنیتی افغانستان  ارتقأ یافته، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی است.

فعالیت‌های چند جانبه تخریبی جاسوسی اتمر که اخیرا بیش از حد افزایش یافته، بحران‌زا بوده و سبب گسترش تروریسم دولتی در هماهنگی با تروریسم و بنیادگرایی سازمانی در داخل و خارج شده است.

او  که پیمان استراتیژیک امنیتی را با اداره بارک اوباما به نیابت اشرف غنی به امضآ رساند، توسط مردم بنام یکی از مهره‌های “کثیف” استخبارات بیگانه شناخته می‌شود. او در ظهور دوباره گروه تروریستی طالبان و ایجاد گروه داعش در افغانستان نقش مهمی را ایفا کرده است.

از سوی دیگر، حنیف اتمر به نیابت اشرف غنی معاهده ننگین صلح را همراه با گلبدین حکمتیار، تروریست و بنیادگرائی که هزاران شهروند افغانستان را مستقیمآ بقتل رسانده و در بربادی و جنایات جنگی نقش اساسی دارد، نیز امضا نموده است.

اتمر که چندی قبل در نشست سه جانبه بریتانیا- افغانستان – پاکستان که به دعوت مارک لایل گرانت مشاور امنیت ملی دولت تریسا مَی در لندن و سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی نواز شریف اشتراک داشت و از آنجا به فدراتیف روسیه سفر کرد و لاوروف را ملاقات نمود، عملا وظایف وزیر خارجه را در مواقع مختلف اشغال نموده فقط در تلاش بی‌نظم ساختن منطقه در بدل امتیازات سیاسی است و هیچ اصولی ندارد.

حنیف اتمر یک جاسوس بی‌اعتبار و رسوا دنباله رو مکتب “ماکیاول” و در عین حال، یک شخص بسیار عقده‌مند، یک پشتون ملیت‌گراه و متعصب تحت تأثیر قبیله بوده که ژست‌های دیموکراسی را می‌گیرد.

او در ساختن پروژه‌های دروغین استخباراتی مهارت زیاد دارد؛ سال‌هاست سرمایه‌های مادی و معنوی افغانستان را برباد داده است و در حکومت قانون باید از او بازپرس شده مورد بازجویی قرار گیرد.

اتمر که اضافه از ده سال عضو دستگاه مخوف “خاد نجیب” و اجنت “کا‌جی‌بی” بود و شواهدی زیادی وجود دارد که در جنایات ضد بشری علیه مردم افغانستان در دوران اشغال شوروی‌ها دخیل میباشد.

اتمر که در اوائل خود را یک کمونیست دو آتشه جاه‌زده بود، مردم را شکنجه نموده و بسیاری مردم را بقتل رسانده است.

اتمر در دیدار با وزیر خارجه روسیه

اتمر در سال ١٩٩٢ کاجی‌بی را با ای‌اس‌ای تعویض نموده و با پاکستان روابط تنگاتنگ برقرار ساخت و در محله فقیر آباد پشاور در یک منزل کوارتری شب و روز میگذراند.

گفته میشود که اتمر و پاکستانى‌ها قبل از سال ١٩٩٢ ارتباط تنگاتنگ داشتند و این همکاری برمیگردد به قبل از کودتای شهنواز تنی و ارتباط نجیب و ای اس ای.

اتمر که امروز با ریش و تسبیح اکت مسلمان بودن را میکند، در حقیقت شیطان را پیشواه خود قرار داده و در پاکستان توسط اجنت‌های استخبارات پاکستان با دستگاه‌های مختلف جاسوسی خارجی ارتباط گرفت و حتی بخاطر رسیدن بقدرت جذب کلیسا شد تا فقط با تزویر نزد خارجی‌ها امتیاز بگیرد.

او داخل سازمان‌های مختلف جاسوسی خارجی مقیم پاکستان شد و از آن طریق به بریتانیا رفت و در دانشگاه یورک شامل شده و دپلوم‌ ماستری گرفت.

اتمر در بریتانیا به یک شبکه منظم پول‌شوئی که توسط بعضی اشخاص زیر پوشش موسسات غیردولتی و خیریه فعالیت داشت، پیوست. در رأس این شبکه، یکی از پشتون‌های فاشیست عقده‌مند، بقایای نجیب شامل بود و بعدا اتمر نزدیک به یک شبکه مافیایی نارویژی‌ها شد.

اتمر بعد از حملات یازده سپتامبر و تشکیل حکومت موقت عضو کابینه کرزی شد و از طریق زلمی خلیل زاد که یک پشتون قوم پرست دیگر است به آمریکایی ها معرفی شد و میلیونها و ملیاردها دالر کمک مالیه پردازان جهان را که بنام مردم افغانستان شده بود را در پروژه های مختلف توسط “آن جی او” سازمان های غیر دولتی مشکوک حیف و میل نموده و بعد در دوره وزارت معارف نیز خیانت های زیادی نمود که فهرست مکاتب خیالی و کتب ناقص چاپی بی محتواه اتمر برای شاگردان مکتب طولانی است.

اتمر به خویشاوندان و دوستان گروه خود معاشات گزاف دالری داده و در وزارت امور داخله ملیشه سازی کرده، هزاران میل سلاح و مهمات مختلف النوع را در مناطق مختلف افغانستان خصوصآ بغلان، کندز، شمال و جنوب افغانستان را به افراد طالبان و داعش تحویل داده و پول و إمکانات را در تمامی نقاط افغانستان به نام پول‌های اوپراتیفی به أفراد و أشخاص مختلف توضیع مینمود که باعث تقویت تروریسم در افغانستان شد.

حنیف اتمر ملیون‌ها دالر را در منطقه پکتیا بنام کمک به مهاجرین وزیرستان به گروه داعش و گروه طالبان تحویل داده و موجب تقویه داعش و بنیادگرایی شد.

اتمر از پولهای دزدی حزب به اصطلاح حق و عدالت را جور کرد و از اشرف غنی و تقلب گسترده بنفع غنی در انتخابات گوسفندی ٢٠١۴ پشتیبانی نموده و بعد از تشکیل حکومت ۵٠ / ۵٠ وحدت ملی، مشاور امنیت ملی اشرف غنی تعین شد و تمام توجه خودش را به از بین بردن مخالفین سابقه آش که شامل زیاد تَر تاجیک‌ها ، أزبک‌ها ، هزاره‌ها و پشتون‌های میانه رو طرفداران شهید مسعود، جنرال دوستم، شهید مزاری و پشتون‌های میانه رو معطوف ساخت.

مردم که از ظلم و تروریسم دولتی اتمر در این روزها به ستوه آمده اند و اتمر را مسئول قتل‌های زنجیره‌ای اخیر کشور و بمبگذاری‌های اخیر میدانند و خواهان کناره گیری اتمر از قدرت و استعفای حنیف اتمر از مشاوریت امنیت ملی ریاست جمهوری شده‌اند.

احزاب و جریان‌های سیاسی مطرح مانند جمعیت، جنبش، جنبش روشنایی، و جنبش رستاخیز تغییر خواستار برطرفی حنیف اتمر از دولت شده‌اند اما اتمر و تیم متعصب او تا هنوز در قدرت میباشند که این حالت سبب خرابی زیادتَر اوضاع امنیتی خصوصآ در کابل شده و در آینده باعث بخاک و خون کشیدن تعداد زیادی از هموطنان ما در داخل و خارج کشور خواهد شد.

حنیف اتمر بخاطر منافع عامه مردم باید کنار برود و محاکمه شود که این به نفع انسانیت و عدالت خواهد بود. ور نه، مسئولیت هر آنچه که اتفاق افتاد، بدوش غنی خواهد بود و غنی نیز به سرنوشت نجیب گرفتار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا