خبر و دیدگاه

درو غ ارگ: حنیف اتمر صلاحیتِ اجرایی ندارد

 پس از آنکه حزب جمعیت خواستار برکناری حنیف اتمر شد، ارگ در واکنش به اظهارات رئیس حزب جمعیت، اعلامیه‌ای را به نشر سپرد. در اعلامیه ارگ آمده است: “حنیف اتمر صلاحیتِ اجرایی ندارد…” 

چهار سوال اینکه:

١- موافقت نامه امنیتی با آمریکا و توافقنامه ابتدائی صلح با حزب اسلامی به امضا حنیف اتمر صورت گرفت، آیا این خود صلاحیت اجرایی در حکومت نیست؟

٢- هیچ فرمانده و رئیس در نهادهای سه گانه امنیت مقرر شده نمیتواند مگر آنکه کاغذش از زیر زره بین یا به تعبیر دیگر از زیر فلتر حنیف اتمر و شورای امنیت تیر نشود، آیا این صلاحیت اجرایی نیست؟

٣- حنیف اتمر در سه سفر مهم (هندوستان، چین و روسیه) جهت خریدارd تجهیزات و تسلیحات نظامd به تنهایd عازم آن کشورها شد و بر اساس اعلامیه خودشان “با دستآوردهای بزرگ و با دست پُر” از این سفرها برگشته است؛ در نبود صلاحیت اجرایی، وی چگونه قادر به انجام معاملات تسلیحاتی با کشورهای خارجی شده است؟

۴- چندی پیش آقای رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی طی مصاحبه با تلویزیون طلوع افشا کرد که شورای امنیت ماهیت و صلاحیت اجرایی وزارت های سکتور امنیتی را مختل نموده و حتا بعضی مسولین امنیتی تا چهل بار توسط حنیف اتمر مورد استحضار و استجواب حضوری و استعلامی قرار گرفته اند؛ آیا او واقعن صلاحیت اجرایی ندارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا