خبر و دیدگاه

چرا هدف‌گیری ما توسط تروریست‌ها آسان است؟

قتل عام هموطنان خویش را توسط تروریستان مزدور در کابل، هلمند و قندهار محکوم می نمایم. خداوند به خانواده های غم دیده صبر بدهد و به مسوولین امور توان بدهد که ازین ناکامی ها بیاموزند، به خود بنگرند و تمام نقاط انقطاع و ضعف داخلی را که فاجعه بار می آورد تثیبت و رفع نمایند. بیایید از فاجعه بعدی جلوگیری نماییم.

اول) انفجار در سرک دارلامان به شیوه دیروزی تکراریست ولی نوع پاسخ نیرو های دولت نیز برای دشمن تکراری و قابل پیش بینی شده است. دشمن از تکتیک خویش بهره گرفته و ما با تکرار رفتار خویش آسان به حلقوم مرگ میرویم. همانند انفجار در ناحیه دوم نزدیک به وزارت دفاع این بار نیز انفجار اول فقط دام بود، برای کشانیدن مسوولین به نقطه انفجار و انفجار دومی فاجعه بزرگتر آفرید. لطفا بیاموزید و بیاموزانید.

دوم) سه سال است که دشمن سرک دارالامان را به حیث زون کشتار انتخاب کرده است. باید دلیل داشته باشد. گمان بر این است که در دور و بر این سرک خانه و یاخانه های محفوظ است که از آنجا به آسانی به ساحه هدف خودشان را می رسانند. لطفن ساحه را به اصطلاح مسلکی جاروب اطلاعاتی نمایید. اگر کسی اعتراض میکرد باید تفهیم کنید که بین امنیت بیشتر، خلوتگرایی پر از کشتار و حریم تعریف نا شده خصوصی یکی را انتخاب کنند.

سوم) وقتی به تحقیقات حادثه قندهار می‌پردازید تلاش نکنید که گذشت زمان و یا حادثه‌ای دیگر آنرا از اذهان بزداید و فراموش شود. اگر این چنین حملات که سالهاست انجام میشود تحقیقات ریشه‌یی شوند تکرار آنها برای دشمن مشکل است. اگر حادثه حمله به رییس صاحب اسدالله خان خالد ، استاد شهید رییس شورای صلح و دیگران را عمیق بررسی میکردیم حمله بر مهمانخانه والی قندهار شاید به این سهل و آسانی انجام نمیشد. یافته های تحقیقات ریشه یی را به صورت درس های عبرت در داخل نهاد ها همه گانی سازید.

چهارم) کشور و مردم ما در پهلوی صدها مشکل دیگر از نداشتن مهارت اولویت بندی در رنج است. حالا مانند هر وقت دیگر نیاز است شماری از شما در رده های بالایی قدرت خودشان را از روزمره‌گی های کار و قدرت دور ساخته و فکر استراتیژیک نمایند. از اینکه من اشراف و دسترسی دقیق اطلاعاتی ندارم شاید قضاوت من نا درست باشد ولی معلوم میشود که همه رهبری سکتور امنیتی به سطح عملیاتی و روزمره ی فرو رفته اند. تعدادی از شما باید ازین حالت خود را بیرون کشید و برای درون نگری، خودسازی، تغییر شیوه، تغییر ساختار، تغییر شیوه پاسخ دهی و انتقام و بالاخره تثیبت عصیبت دشمن کار نمایید.

پنجم) من در حالیکه فدا کاری‌ها، زحمت، و وفاداری شما را به منافع بزرگ وطن از ته دل تمجید می‌نمایم و به شما درود می‌فرستم در عین حال میدانم که اگر تغییر ایجاد نکنید صرفن با دعا و ابراز امیدواری و ادامه روش ناکام وضعیت بهبود نخواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا