خبر و دیدگاه

جلو سقوط نظام را سد شوید

سید حسیب مصلح
نویسنده: سید حسیب مصلح

در دل شب بیدارم ساختند و از من خواستند با اصل رعایت امانت داری سخنان آن ملت گرایانی میهن دوستی استقلال طلب را به قلم کشم و به اطلاع سران رژیم ع و غ و کافه ی ملت رنج دیده افغانستان برسانم.

آنچه در داخل قوسین است متن سخنان یک تن از سران برجسته و برحال نظامی افغانستان از کابل است که خدمت شما پیشکش می شود و من مسؤول آن نیستم:

اخطار به سرکار اشرف غنی احمدزی و داکتر عبدالله عبدالله!  هم ملت، هم شخصیت ها، احزاب و جناح های سیاسی مستقل، ملتگرا و میهندوست افغانستان از وضعیت رقتبار کنونی به ستوه آمده اند و از بیم تجزیه شدن افغانستان کمر همت بسته اند و خواهان نجات افغانستان از این ورطه ی سقوط به دام جنگ های قومی رهبری شده توسط شورای امنیت ملی رژیم شما هستند.

اطلاع کامل یافتیم که برنامه کوچی سازی حوزه های شمال غرب، شمال شرق، جنوب غرب و مرکزی افغانستان خطر تجزیه افغانستان را بیشتر کرده است و کارد قبیله گرایی به استخوان ملتگرایان خورده است. اکنون افسران مجرب چه در داخل ارتش و نیروه های امنیت داخلی و چه آنان که حق شان ضایع شده و به ناحق از ارتش و دیگر نهاد های امنیتی عمداً کنارزده شده اند دیگر بیش از این تحمل این اوضاعی تحمیلی و موقف رژیم پوشالی شما را قبول ندارند و خریطه نظامی مورد نظر را تکمیل و آماده اجرا ساخته اند.

اطلاعات موثق از کابل می رساند که حامدکرزی و حامیانش در داخل ارگ و نهاد های رژیم تان همیشه در تلاش بیش از پیش ضعیف ساختن رژیم تان هستند تا زمینه را برای دایر کردن یک جرگه قومی کلان به نفع اهداف خاص خود رقم زنند.

اگر شما به زودی حنیف اتمر رییس شورای امنیت ملی، معصوم ستانکزی رییس ریاست امنیت ملی، سلام رحیمی رییس اداره‌ی امور و دفتر ریاست جمهوری و عبدالله حبیبی وزیر دفاع افغانستان را از مقام های نصب شده پس نکنید؛ برنامه کوچی سازی و انتقال و اسکان کوچی ها را در سرتاسر شمال و غرب کشور توقف ندهید؛عاملین قتل های زنجیریی شخصیت های بزرگ افغانستان را به چنگ قانون نسپارید تا به سزای اعمال ننگین خویش برسند؛ ارسال اسلحه و مهمات به دهشت افگنان را متوقف نکنید؛ و از ساختن ارتش خاص مورد نظر جنایتکاران جنگی افغانستان به سرکردگی شهنواز تنی اجتناب نکنید در کل مسؤولین سرنگونی رژیم موجود و هرگونه کشت و خون و ویرانی در افغانستان خود شما هستید. طرح تغییر رژیم شما از طریق نظامی جهت فراهم شدن زمینه ی تطبیق انتخابات براساس قانون اساسی آماده ی اجرا است.

افسران و تعداد زیادی از افراد کلیدی احزاب خاص جهادی و ملی و سیاسیون مستقل و نیک نام کشور برای نجات نظام، کشور، ملت و مردم سالاری از شر سیاست های خام، غیر ملی، نامشروع و ملت تباه کن شما دو تن سرکار و رییس اجراییه رژیم موجود تصمیم قاطع گرفته اند و هرگونه غفلت شما موجب اجرایی شدن طرح آنان خواهد شد.

شما اگر در مورد موضوعات یاد شده در ظرف هفته های آینده کوتاهی کنید خود تان جنایتکار و خاین ملی محسوب شده و مسؤول عواقب این جنایت و خیانت بزرگ ملی شمرده می شوید.


خریطه کودتای نظامی علیه رژیم بالای میز چهل و هشت افسر عالی رتبه نظامیی برحال که مربوط به همه اقوام افغانستان هستند قرار دارد و چندین کشور خارجی هم در جریان این امر مهم قرار دارند و شرط قبولی این حرکت آن است که اگر شما دو تن مسؤولین درجه اول رژیم خویش افراد مخل امنیت و ثبات ملی افغانستان را از وظایف شان سبکدوش نکنید و به چنگ قانون جهت محاکمه کردن تسلیم نکنید و خواست های دیگری یاد شده در این اخطارنامه را عملی و اجرایی نکیند خود مسؤول پیامد های این عمل ننگین تاریخی خویش قلمداد می شوید.

افسران مسلمان، ملتگرا و میهن دوست ما اکنون آماده نجات افغانستان از شرّ لوث وجود همه تمامیتخواهان قبیله گرا و انحصارطلبان قدرت هستند.”

اصلاح نظام یک امر ضروری است. تطبیق قانون اساسی و اجرایی کردن مواد مندرج در توافقنامه ی رژیم وحدت ملی هم باید به زود ترین فرصت انجام شود. رژیم باید افراد مستقل، لایق، شایسته، بادرایت و نیکنام را که در هیچ جنایت جنگی و خیانت ملی دست نداشتند و به هیچ کشور بیگانه یا نهاد و سازمان جاسوسی خارجی وابسته نبوده و نباشند در راس امور کشوری و لشکری مقرر گرداند.

احترام به سه نهاد نظام و نجات نظام یک اصل مهم است. اجرایی کردن شرط های یاد شده جهت نجات نظام یک عمل بخردانه و عقلانی است. اما چنان که از شیوه کار سرکار اشرف غنی احمدزی و داکترعبدالله عبدالله آشکار است این دو فرد از سواد کافی سیاسی و دانش و تجربه مدیریت کلان نظام در همه عرصه ها برخوردار و موفق نیستند. هم غنی و هم عبدالله بدون اتکا به بیگانگان نمی توانند دو هفته هم بر اریکه قدرت تکیه زنند. اگر این دو شخص خواهان خدمت به افغانستان هستند باید شخصیت های سالم مکتبی- مسلکی و ملی را در راس امور مقرر کنند و نظام را اصلاح سازند و درست بر محور منافع ملی افغانستان مدیریت کنند و اگر چنین کار نیکی را انجام نمی دهند یا از عهده عملی ساختن آن برآمده نمی توانند بهتر است که زود کنار روند و مانع خونریزی های در آینده گردند و بگذارند که زمینه ی دایر شدن یک انتخابات شفاف و عادلانه جهت تعیین سرنوشت نظام انجام شود.

اما ما باورمند هستیم که غنی و عبدالله جرئت اخلاقی، شجاعت، بزرگی و درایت چنین اقدام های بزرگ را دارا نیستند و آنان با کمال وابستگی و بی درایتی با زبان بازی و سفسطه گرایی بدون اجازه امریکا به خصوص جان کری حتی نفس کشیده نمی توانند.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. agha ahmadi ! haman sayed (arab) ke mihan khod ra dost darad 100 chand az yek afghan=poshto manand shama behter ast. in dorost ke arab haa pader haa-ye ma ra koshtand wa khak wa watan ma ra gareftand wa ma ra be zor shamshir moselman kerdand. ma sote moselman hastim. ama az emroz gap be zaen ke aughan che mi khahad be mihan ash wa arab tajik- shode che mi khahad be mihan ash

    in gap kohne shode ast ke her kas az dad-gaeri wa adalat mayan tababr haa chizi goft be goyem tafreghe ne andaz. ? in kap yek farib ast wa haramzade-gi ashraf ghani wa hamid karzaaye

    taliban mi tawanist hamid karzaaye ra be koshad yaa terro konand ama chon hamid karzaaye poshto ast au ra ne koshtand. taliban hamin kenon mi tawanad ashraf ghani ra mordar ne mayand ,ama chon

    ashraf ghani yek kher- aughan wa chaker CIA ast au ra ne mi koshand

    The coup is possible the recommendation Mr.Hasib Mosleh is correct. My brave brothers inside army if accept risk , they can destroy with successful this puppet government. They must not worry about economic or help other countries. How had lives people before 50 years ago ? Who paid 60% of them expenses ? We must work and prepare food for our people

  2. بنظر من در اوضاع و احوال کنونی کودتا در افغانستان از امکان بدور معلوم میشود. بخاطر اینکه بیش از شصت فیصد از بودجه دولتی افغانستان از پول کمک و خیرات خارجیها با لخصوص امریکا تامین میشود و این دولت وحدت ملی ساخت امریکا میباشد. بنآ” خلاف نیت و خواست امریکا کسی در اینجا حکومت کرده نمیتواند. از همین خاطر غنی و عبدالله آرام میباشند که کسی در افغانستان کودتا کرده و یا به زور قدرت دولتی را گرفته نمیتواند. به همین دلیل است که آقای غنی در اجرأت و کار های خود سر مردم هیچ ری نمیزند و فکر نمیکند و فقط متوجه پیشانی امریکا میباشد. اگر غنی نوکر امریکا نمیبود و یا اگر اجرأت کرزی مطابق میل امریکا نمیبود، مردم یکروز تحمل بی کفایتی و پخپل سری این نوکران و جاسوسان را نمیداشتند. کرزی دوبار با تقلب و غیر استحقاق و غنی همین حالا با تقلب به زور امریکا و توسط امریکا در کرسی ریاست جمهوری خلاف خواست و اراده مردم بر کرسی ریاست جمهوری تکیه داده شده است. بنأ” کو دتا از امکان بعید بنظر میرسد. اما یک کار از امکان دور نمیباشد و آن اینکه اگر پاکستان و انگلیس امریکا را به تغیر دولت توسط کودتا راضی ساخته باشند، امکان کودتا میتواند بوجود آید، در غیر آن امکان کودتا صفر خواهد باشد.
    امکان دوم برای تغیر و بر کناری دولت آگاهی و عمل تمام مردم افغانستان میباشد. اگر نخبگان سیاسی همه باهم اتفاق نمایند و از مردم تقا ضا نمایند تا نارضایتی خود را از دولت با برآمدن روی جاده ها بنمایش بگذارند. اگر مردم صرف با برآمدن در جاده ها و یا صرف با جمع شدن در پیش دروازه های خانه های خود نارضایتی خودرا نشان دهند، در آنصورت امریکا به یقین کامل که در بر طرفی این دولت اقدام خواهد نمود. در غیر دولتی که مطابق میل امریکا کار نماید چرا از قدرت دور بسازد.
    همینکه کرزی اینقدر با جرئت به طالب نوازی میپرداخت و در تحکیم پایه های فکر شئونستی برتری جوئی قومی و انحصار قدرت بدست یک قوم بی باکانه عمل میکرد و یا فعلا” غنی که عین سیاست را حتی شدید تر از کرزی پیش میبرد به زور و تکیه بر امریکا میباشد، امریکا میگوید که شما فقط سیاست امریکا را در منطقه تطبیق نمائید در امور داخلی فساد کاری و یا اجرآت فاشستی تان ما دخل نمیخواهیم داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا