خبر و دیدگاه

صدای پای استبداد از شورای امنیت ملی می‌آید

mehran_moheed
نویسنده: مهران موحد

اعلامیۀ شدید‌اللحنِ دفتر شورای امنیت ملی افغانستان (حنیف اتمر) در برابر آن‌چه «توهین به حامد کرزی» خوانده می‌شود، برای من به عنوان شهروند عادی این کشور کاملاً غافل‌گیرکننده و تعجب‌برانگیز بود.

تعجب من ناشی از سخافت و سست‌مایگی این اعلامیه است. وقتی کسی به عنوان دبیر شورای امنیت ملی یک کشور، چنین غیرمسؤولانه و به صورت احساساتی حرف می‌زند از دیگران چه انتظاری باید داشته باشیم؟

چرا از نظر شورای امنیت ملی افغانستان، دفاع بی‌پروایانه و وقیحانۀ کرزی از جنایت‌کاران طالب، کاری ناپسند و مخالف «ارزش‌های اصیل فرهنگ افغانی» نیست، اما اعتراض مدنی عده‌ای برضد طالب‌پروری‌های کرزی، این‌همه حساسیت برمی‌انگیزد و باعث چنگ و دندان نشان دادن حنیف خان اتمر می‌شود؟

نکتۀ قابل توجه دیگر این‌که دفتر شورای امنیت ملی در این اعلامیه، کسانی که اخیراً در تالار لویه جرگه به کرزی – به اصطلاح- «توهین کردند» را وابسته به «حلقات اجورتی و مزدخور استخبارات خارجی» می‌شمارد. این در حالی‌است که حنیف اتمر یکی از کسانی است که در نزد تودۀ مردم به وابستگی به حلقات خارجی زبانزد است. آیا آقای اتمر، دیگران را در آیینۀ خود می‌بیند؟

14519816_1172327142831957_6344425382171456359_nدفتر شورای امنیت ملی در این اعلامیه، نسبت به معترضان برضد کرزی چنین چنگ و دندان نشان داده است:«ملت و دولت افغانستان به حلقات مزدور، افغانستان‌ستیز و بیگانه‌پرست اجازه نخواهند داد که با ادامۀ بی‌احترامی و توهین به شخصیت‌های ملی افغانستان، از باداران خارجی خود منفعت ناروای سیاسی را کسب و کمایی نمایند.»
یعنی از نظر شورای امنیت، حامد کرزی، مرادف افغانستان است و هر کسی که به او توهین روا دارد در واقع به افغانستان توهین روا داشته است.

در این روزها به خوبی صدای چکمه‌های استبداد از دهلیزهای شورای امنیت ملی به گوش می‌رسد. شورای امنیت با تهدید و ارعاب مخالفان کرزی، در حقیقت می‌خواهد تک‌صدایی را در جامعۀ افغانستان ترویج کند و حقوق و آزادی‌های شهروندی را نقض نماید.

شاید در نزد کسانی حامد کرزی «زعیم ملی» باشد، اما در میان افراد پرشماری از این سرزمین، او با ارتکاب اشتباه‌های بزرگ سیاسی و با دامن زدن به نزاع‌های قومی و قبیله‌ای و تلاش برای انحصار قدرت سیاسی به چهره‌ای یک‌سره منفور و مطرود تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. او بیادر چرا برای یک شخصیت ملی و یک انسان باشرف و مدبر( به گفتهء آقای احمد سعیدی که تازه لقب استاد دانشگاه را از چینل همین شخصیت ملی کمائی کرده است ) واقیت هارا حواله می کنی. مگر هشدار بتو میگم دیوار ها بشنود را نشنیدی؟ دیگر هیچ قومی حق ندارد بجز قوم اکثریت از آزادی ء بیان و دموکراسی حرفی بزند ورنه دهنش پاره خواهد شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. عجب بیشرمی بزرگی!
    اینطور معلوم میشود که چشمان اقای اتمر و کرزی از کلوخ ساخته شده باشد. چرا هیچ حیا و شرم و ننگ در چشمان ایشان دیده نمیشود. آقای کرزی گماشته برحال خارجیها میباشد. از طرف خارجیها آورده و با تقلبات ننگین دوسال بر کرسی ریاست جمهوری تکیه داده شد. علاوه از ترورست پروری و طالب نوازی فساد گسترده را در کشور تعمیم بخشید و نهادینه ساخت، امکانانت طلائی و فوقالعاده که از طرف کشور های خارجی بنام افغانستان آمد همه در اثر بیکفایتی و نالایقی و خیانت دارو دسته کرزی همه بباد رفت که چنین چانس و امکانات به هیچ کشور دنیا دست نداده بود و لی کرزی و دارو دسته اش همه را در جیب های شخصی خویش و خارجیان انداختند و زمینه سازی کردند، کرزی تاکه توانست نفاق قومی را در افغانستان با نیرنگ خاص قوی و چاغ ساخت. که درد آنرا مردم تا سالهای زیادی احساس خواهند کرد. کرزی راستی هم خاین میباشد و بخیانت ملی متهم میباشد. اینکه جوان واقعبین و وطندوستی حاظر شده و شهامت بخرج داده و مرک را بر او شعار داده است حق دارد. مردم باید کرزی را سنگباران نمایند و در فضله دانی به اندازند. تا بگماشتگان دیگر پند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا