خبر و دیدگاه

موقف حلقه‌ی سیاسی محمد عمر داوودزی در مورد سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به کابل

محمد عمر داوودزی
محمد عمر داوودزی

وضعیت سیاسی افغانستان به گونه‌ای است که مردم افغانستان روز تا روز شاهد افزایش ناامنی‌ها، رکود اقتصادی، دسیسه‌های منطقه‌ی و از همه بدتر تحمل‌کننده‌ی حکومتی اند که جز بی عدالتی، افزایش فساد اداری و سخت‌کردن زندگی بر مردم افغانستان، کار دیگری نکرده است.
حکومت وحدت ملی به اندازه‌ی دچار بحران مدیریتی شده است، که برای تداوم کار خویش منتظر فیصله دیگران به گونه‌ی است، که خود باعث افزایش ناامیدی و تنش‌های درون حکومتی شده است.
حلقه‌ی سیاسی محمد عمر داودزی ضمن حمایت از تطبیق قوانین جمهوری اسلامی افغانستان و حمایت از همکاریهای دولت و مردم ایالات‌متحده از مردم و دولت افغانستان پیرامون سفر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا به کابل مطالب ذیل را به سمع مردم می‌رساند:
حکومت “وحدت ملی” که بر اساس یک توافق‌نامه‌ی تشکیل شده، از اساس دچار عدم مشروعیت بوده است. این حکومت بر حسب توافق میان دو تکت انتخاباتی شکل گرفته و مشروعیت قانونی ندارد.
این حکومت که تقسیم قدرت در آن باعث افزایش تنش‌های قومی، مذهبی و نژادی در کشور شده است، زندگی را بر مردم افغانستان طوری تلخ نموده که هر روز انتظار پایان کار آن را دارند. 
محمد عمر داوودزی به عنوان رهبر یک جریان اصلاح طلب و تاثیر گزار در قضایای افغانستان، با اینکه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون اساسی کشور حمایت قاطعانه می‌نماید اما از سران حکومت‌ وحدت ملی خواهان آوردن اصلاحات در کمیسیون مستقل انتخابات، برگزاری انتخابات ولسی‌جرگه و برگزاری لویه جرگه‌ در چهار چوکات قانون اساسی به منظور تصمیم گیری ملت در مورد وضعیت نا میمون کنونی کشور و تعیین سرنوشت حکومت کنونی است.
باور ما بر این است که دوام حکومت کنونی افغانستان وابسته به میزان رضایت مردم است که متاسفانه نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت مطلق مردم از وضعیت کنونی و حکومت کنونی به شدت ناراض اند و خواهان آمدن تغییر در مدیریت کنونی کشور اند و می‌طلبد که در این راستا اقداماتی در چهارچوکات قانون اساسی کشور روی دست گرفته شود و اراده‌ی مردم افغانستان برای آوردن تغییر در مدیریت کنونی کشور به میان آید.
عدم توجه به خواسته‌های برحق و قانونی مردم افغانستان باعث افزایش نارضایتی از وضعیت کنونی خواهد شد. این دور باطل و حمایت از آن منجر به افزایش نارضایتی مردم خواهد شد که در نتیجه افغانستان و حامیان بین المللی ما را متاثر خواهند ساخت.
از ایالات متحده امریکا نیز خواسته می شود که به عنوان متحد استراتژیک افغانستان از روند قانونی و قانون مدارانه در تحولات مهم کشوری در افغانستان حمایت کندُ تا باشد که حکومت وحدت ملی با انجام مسوولیت های شان بیشتر ازین سهل انگاری نکنند و در افزایش چالش ها کمک نرسانند.
در پایان یک بار دیگر خاطر نشان می‌سازیم که موجودیت حکومت فعلی بهتر از نبود یک حکومت است که ما و هم فکران ما خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در چهارچوب قوانین کشوری هستیم اما برای ختم این مدیریت ناسالم و آوردن اصلاحات در ساختار کنونی نظام، خواهان برگزاری لویه جرگه‌ی قانون اساسی در کشور میباشیم.
با احترام 
دفتر محمد عمر داوودزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا