خبر و دیدگاه

عواقب ناگوار اهداف داعشی ها در ولایت غزنی

mehry picture
حکیم مهری

 وضعیت کنونی درکشور و شکل گیری یک گروه تازه بنام داعش نشان می شود که درآینده های نه چندان دور این کشور بدبخت در ادامهء روز های سیاه و کشتار مردم بی کناه روز های بدی را در پیشرو خواهد داشت. ادامهء جنگ و نارضایتی ها که ریشهء اصلی آن سازماندهی های خصمانهء کشور های بیرونی است اوضاع را بگونهء رقم میزند که نه دیگر باید برای صلحی امید وار بود و نه برای یک آیندهء امن و مصؤن.

ادامهء عملیات های سازماندهی شده در کشور همسایه ( پاکستان) که هیچگاهی دست از خصومت و دشمنی برنمیدارد نشان میدهد که گروه های داعشی سیل آسا از مراکز تروریستی پاکستان فرار کرده و در صدد جابجائی به نقاط امن و مصؤونیکه از اختنیار دولت بیرون است بوده و همه روزه برتعداد و کمیت آن افزوده می شود.

یکی از موضوعاتیکه ما نه بل مسؤولین دولتی نمی توانند به آن فایق آیند اینست که باشنده گان اکثریت روستاهای این کشور در موقعیتی قرار دارند که فقط متوجه اند چی بدست می آورند و چگونه باید زنده گی شانرا ادامه دهند که با دریغ و درد نه دولت کنونی و نه دولت های گذشته درین مورد کاری از پیش برده اند. فقر، گرسنگی و بدبختی های زنده گی در مناطق روستائی خاصتا” طی سال های اخیر بگونهء است که مردم فقط در انتظار اند که چگونهء لقمهء نانی بدست آرند تا شکم شان سیر شود.دشمنان همیشگی این کشور که همواره درکمین اند خوب درک کرده اند که برای رسیدن به اهداف شان ازچی راهی باید استفاده کنند که درین اواخر با دگرگونی های زنده گی درین کشور بدبخت به این نتیجه رسیده اند که اگر می خواهی بهدف برسی از سیرکردن شکم مردم شروع کن. که چنین هم شده ، گروه های داعشی و گروه های افراطی که از پاکستان بنام های مختلف به این کشور سرازیر شده اند حال تکتیک دیگری را در پیش گرفته اند نه ازمردم نان می خواهند و نه هم پول ، و برای رسیدن به اهداف  شان با چنان جیب های پر راهی این دیار می شوند که حتی مردم را در سیرکردن شکم شان کمک نموده و این امر باعث شده تا محبوبیت های فراوانی بدست آرند.

اخبار و اطلاعاتی که درین اواخر از طریق رسانه ها به نشر رسیده نشان میدهد که قرار است هزران جنگجوی داعشی بعد از جابجائی در نقاطی از ولایت غزنی و برخورد های غیرمسلحانه و گوشه گیرانه در حالیکه تا دندان مسلح اند و پول های زیادی هم دراختیار دارند می خواهند با فرا رسیدن بهار با حملات سنگین درمناطق مرکزی افغانستان و اذیت و آزار مسکونین آن ساعات راه شانرا به جانب شما کشور باز و آنچه را در نظر دارند در مناطق شمال کشور عملی سازند. گزارشات اخیر نشان میدهد که تجمع و جابجائی گروه های مختلف منجمله داعش در مناطق ولایت غزنی و نقاطی که دولت نمی تواند بنابر مشکلات اکمالاتی و لوجستیکی کاری از پیش ببرد خیلی ها نگران کننده وبیشتر خطر بزرگی است برای مناطق هزاره نشین بخش های مرکزی .

توقع میرود باشنده گان مناطق مذکور با استفاده از فرصت بگونهء آماده باشند تا به علت نارسایی دولت و نبود امکانات سرتاسری در مقابل پدیدهء شوم جنگ غافل گیر نشوند زیرا جنایات این گروه ها در عراق و سوریه بگونهء بوده که هیچ نیروی مگر یک اتحاد سراسری از آن جان بسلامت ببرند. ما در حاتلیکه از شنیدن چنین اخبار و اطلاعات خیلی ها نگرانی داریم توقع داریم چنین نشود و اگر احیانا” با چنین یک رویداد تلخ مواجه می شویم باید آماده باشیم تا غافلگیر نشویم. موقعیت کنونی بگونهء است که با جزئی ترین حرکتی شاید آنهاهی که ازما نیستند  با ما نباشند و چون گذشته ها فرار را بر قرار ترجیح داده و وقتی به نقاط مطلوب و تضمین شدهء شان رسیدند بر مرده های ما اشک تمساح بریزند..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا