خبر و دیدگاه

خیانتی که به تراژدی مبدل خواهد شد!

AhmadWali_Massoud
احمد ولی مسعود، رئیس بنیاد شهید مسعود

اگر در پس بانگ نابهنگام آقای نورستانی توطیٔه منحرف ساختن یا به تعویق انداختن موافقتنامه و باطل نمودن تعدیل نظام سیاسی باشد٬ باید به حماقت کسانی حیرت کرد که هیچ گاهی از تاریخ دردناک این سرزمین و سرنوشت غمبار این مردم نمی آموزند.

اینکه حلقاتی دست به کار شده اند تا با سیه کاری حکومتی و ذهنیت سازی عوام به حق سرنوشت مردم دست اندازند، کاری است غیر عقلانی که مملکت را به سرعت به قطب های مختلف منقسم خواهد نمود و از کنترل همگان بیرون خواهد ساخت.

شاید میان ریس جمهور و ریس اجراییه اختلافات٬ آجنداها و سلیقه های شخصی موجود باشد و یا اینکه نتوانند باهم کار کنند و یا کنار بیایند، اما این کشمکش ها هیچ ربطی به پروسه‌ٔ ملی تعدیل نظام سیاسی٬ توزیع عادلانهٔ قدرت و ایجاد نظام باثبات ندارند.

خواست برحقی که بیشترین آرای مردم و تضمین بین المللی را با خود دارد و نمیشود میان نزاع دو طرف قدرت این خواست واقعی مردم پایمال گردد.

اگر در نتیجهٔ مجبوریت و شکیبایی مردم و بنا بر مصلحتی٬‌ عده ای به قدرت تکیه زده اند٬ قطعا به این معنی نیست که به حق مردم و به خواست تاریخیشان نیز دست برد و از تغییر قاعده ی بازی ناکام سیاست جلوگیری کرد.

آنانیکه تا هنوز از آدرس قوم و در قالب نظام تک محور ریاستی که طی چندین انتخابات ناکامی خود را بیش از پیش ثابت نمود و فقط تلاش دارند تا جایگاهی برای خود دست و پا نمایند و به شهرت کاذب قومی برسند٬ قطعا به خیانت فکری مبتلا هستند. این تفکر فریبکارانهٔ قومی، مشکل کدام قوم را در طول تاریخ حل کرد و چرا باید هیچ قومی تاوان حرص قدرت عده‌ٔ انگشت شمار خاین به افغانستان را بپردازند؟

تا چه زمانی باید این بازی های خونین قدرت ادامه یابد؟ و تا کجا ها باید گراف تقلب و جعل و فریب بالا برود و مردم از حق اسلامی٬ انسانی‌ و حق دموکراتیکشان محروم گردند؟‌

اینان چه میخواهند که چه بشود؟‌

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تطبیق درست و بی غل و غش موافقتنامه تشکیل دولت وحدت ملی بدون شک که فرمان و حکم زمان میباشد. تشکیل لویه جرکه قانون اساسی و اصلاح نظام انتخاباتی مرکز ثقل این توافقنامه را تشکیل میدهد که گامی میباشد در جهت منافع ملی افغانستان. نا با وری و دودلی در جهت تطبیق ان نه تنها اینکه با عقل وخرد بیگانه میباشد بلکه افغانستان را به تباهی بیشتر خواهد کشاند. ازین رو به دارندگان چرخ نظام لازم است که در این رابطه عاقلانه بیندیشند و بیدرنگ در تحقق این توافقنامه اقدامات جسورانه و صادقانه را روی دست گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا