خبر و دیدگاه

سلسله درس های پیرامون انواع و اقسام طالبان


در درس های گذشته گفتیم که سه نوع طالب وجود دارد: طالب تندرو، طالب میانه رو  و طالب سست رو، که هر کدام اینها به نوبه خویش به شاخه های کوچک دیگری تقسیم بندی میشوند. طالب تندرو به دو شاخه طالب انفجاری و طالب انتحاری تقسیم شده و ساحه فعالیت تخریبی هر دو شاخه را  انسان ها، حیوانات و جمادات تشکیل داده و ابزار کارشان عموما بمب و واسکت انتحاری می باشد.

types_taliban

طالب میانه رو نیز در ابتدا به طالب میانه رو اعدامی و طالب میانه رو اخطاری تقسیم میشود که ساحه فعالیت هر دو گروپ را قتل و ضرب و شتم انسان ها تشکیل داده ابزار کارشان کارد ، تبر ، ساطور ، کیبل و دُره می باشد.

شاخه طالب میانه رو اعدامی به نوبه خویش از نوع طالب کیبل کش ، طالب حلق آویز و طالب ذبح اسلامی تشکیل میگردد به همین ترتیب شاخه طالب میانه رو اخطاری نیز از نوع طالب گوش بر، طالب بینی بر و طالب انگشت بر تشکیل میگردد.

گروپ سوم طالبان را طالبان سست رو گویند که در زبان عامیانه بنام طالبان بدل مشهورند و اینها نیز به دو شاخه طالبان نکتایی پوش و طالبان چپن پوش تقسیم بندی می شوند که مشترکات هردو شاخه عبارت است از انکشاف دماغی بیشتر افراد این دو شاخه نسبت به سایر شاخه های طالبان و به یقین میتوان در یک جمع بندی کلی گروپ سوم طالبان را در جمله طالبان اهلی و دو شاخه دیگر را در جمع طالبان وحشی قرار داد.

چیزیکه این دو شاخه را از هم متمایز میسازد اینست که طالبان نکتایی پوش برعلاوه خصوصیت های اخلاقی رندی و زرنگی ، ریاکاری و عوامفریبی که طالبان چپن پوش نیز بدان متصف اند ایشان از سواد و دانش علمی نیز برخوردار اند که طالب چپن پوش فاقد این صفات بوده و در جبران این نقیصه به همان میزان درعوامفریبی و معاملات سیاسی از خود مهارت و کاردانی نشان میدهد.

با وجود این دسته بندی ها و تفاوت های چشمگیر طالبان و حشی و طالبان اهلی ایشان مانند یک پیکر واحد درفعالیت های سیاسی و تخریبی عرض اندام کرده تقسیم بندی کار هارا به نحو احسن انجام میدهند.

طالبان اهلی مسؤلیت طرح و پلانگذاری ، تدارکات مالی، تبلیغات و معاملات سیاسی را عهده دار شده و در قتل و کشتار های طالبانی مستقیما دخالت نکرده بلکه از دور و از پشت میز به هدایت و کنترول جریان امور می پردازند ، طالبان وحشی مسؤلیت اجرای امور را در عمل عهده دار شده بدون چون و چرا به اجرای اوامر پرداخته و آنرا چون وجیبه دینی بی درنگ انجام داده در انتظار پاداش عملش چشم از جهان می پوشد و پاداش آنرا طالب اهلی در همین جهان و بدون انتظار زیاد بدست می آورد. تا که احمق در جهان باشد مفلس در نمی ماند.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا