اخبار و گزارشات

داکتر عبدالله: مشکل از خودشان است نه از نامزدان یا جامعه جهانی

 

داکتر عبدالله عبدالله؛ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در کنفرانس خبری که امروز یکشنبه ۷ سرطان برگزار کرد، با اشاره به انتقادات حکومت از دیدار سفیر امریکا با برخی از نامزدان ریاست جمهوری گفت این که دیدار سفیران بعضی کشورها با نامزدان ریاست جمهوری کسی (کرزی) را آشفته ساخته، این مشکل خودشان است نه از نامزدان یا از جامعه ی بین المللی.

وی همچنین فرصت مناطره را یک فرصت خوب خوانده گفت که شدیدا منتظر تعیین تاریخ و مکان مناظره با آقای کرزی می باشم.

گفتنی است که روز گذشته(شنبه) حامدکرزی، در یک کنفرانس خبری گفته بود که حاضر است با برخی از نامزدان ریاست جمهوری مناظره کند.

در همین حال آقای عبدالله، مناظره را فرصتی خوبی خواند که در آن مردم از برنامه های نامزدان آگاهی می یابند.

داکتر عبدالله همچنین در این کنفرانس خبری گفت که آقای کرزی در گفته های خود بحث تابعیت را مطرح کرده که آن بحث در مورد من صدق نمی کند.

این نامزد مورد حمایت جبهه ی ملی افغانستان، جریان هشت سال گذشته را  یک فرصت از دست رفته خوانده و افزود: بعد از موافقت نامه ی بن، برای افغانستان یک فرصت طلایی میسر شده بود که متاسفانه استفاده درست از آن صورت نگرفت.

داکتر عبدالله همچنین خاطر نشان کرد که با حضور نظامیان ۴۵ کشور و سرازیرشدن بیش از سی ملیارد دالر در افغانستان، هنوز دولت نتوانسته که امنیت شاهراه های کابل را تأمین نماید.

وی در رابط به تغیر نظام صحبت نموده گفت: “مساله ی تغییر نظام از خود مجرای قانونی داشته و ازطریق تشکیل لوی جرگه و تعدیل قانون اساسی می شود به این اصل دست یافت.”

این درحالی است که چندی پیش داکتر عبدالله و اشرف غنی احمدزی؛ نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از حامد کرزی خواهان مناظره ی تلویزیونی شده بودند و کرزی روز گذشته اظهار داشت که وی  به مناظره حاضر می شود.

این وعده کرزی را بعضی از آگاهان سیاسی یک ترفند سیاسی تلقی می نمایند.

به باور این آگاهان همان طوری که آقای کرزی اظهار نموده بود که بعد از ختم دوره ی قانونی ریاست جمهوری یک روز هم به چوکی نمی ماند که تا حال مانده، این وعده وی هم جای شک و تردید دارد.

 

_____

در همین زمینه:

بازی سفیر امریکا با کاندیدای رقیب کرزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا