اخبار و گزارشات

وزیر جنگ پیشین: پس رویداد کندز سازمان استخبارات پاکستان است

bismullah_mohammadفرماندهان جهادی در شمال کشور به روز پنجشنبه اعلام کردند که در برابر رویدادهای اخیر بی تفاوت نخواهند ماند.

به گزارش از طلوع، این فرماندهان جهادی در گردهمایی در پروان، از آن‌چه که کشانیده شدن جنگ به شمال کشور می‌گویند، سخت ابراز نگرانی می‌کنند و پشتیبانی شان را از مردم بخش‌های ناامن به ویژه کندز اعلام کردند.

بسم الله محمدی، وزیر پیشین دفاع ملی می‌گوید که در پس این رویدادها سازمان استخبارات پاکستان است و این فرماندهان جهادی در کنار نیروهای امنیتی بسیج خواهند شد.

در همین حال وزیر امور خارجه می‌گوید که این نظام خون بهای شهدای افغانستان است و با خون آنان هرگز معامله نخواهد شد.

انجنیر عاصم، والی پروان می‌گوید: “از این مردان بزرگ این وطن و فداکار می طلبند که به سراغ مردم شان بشتابند و برای نجات این کشور و برای دفاع از دولت و نظام کمر همت را ببندند.”

این فرماندهان جهادی با نگرانی از هجوم طالبان به کندز و دیگر بخش‌های کشور، می‌گویند که در پس این حمله‌ها سازمان استخباراتی پاکستان یا آی اس آی است.

بسم الله محمدی، وزیر پیش دفاع ملی می‌گوید: “ما همه اختلافات خود را کنار می گذاریم. ما از همه مردم شریف و مسلمان افغانستان این توقع را داریم که همگی بسیج شویم، همه در کنار هم بایستیم، با یک همسویی و هم صدایی از وطن خود که امروز مورد هجوم دشمنان افغانستان است و آی اس آی پاکستان که هیچ وقت ثبات افغانستان را نخواسته است، ایستاد شویم و درس های که برای شان در گذشته دادیم باز هم بدهیم.”

این فرماندهان جهادی می‌گویند که اختلاف‌ها و ناخوشنودی‌ها را از حکومت کنار می‌گذارند و نخواهند گذاشت تا این نظام از بین برود.

آقای محمدی می‌افزاید: “از حکومت افغانستان می خواهیم که کسانی که دواطلب هستند و می خواهند در کنار نیروهای امنیتی افغانستان قرار بگیرند و و از تمامیت ارضی وطن دفاع کنند آن ها را کمک کند.”

در همین حال، صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور می گوید: “شوراهای را بوجود بیاوریم که در حالت های اظطراری و دشوار بتواند مردم را بسیج کند و در حمایت از نیروهای امنیتی کشور قرار بگیرند.”

فرمانده جهادی حاجی زاهد الماس می گوید: “به تروریست ها و پاکستان اخطار می دهم مطمئن باشند که با این خون ریختاندن ما هیچ موفقیتی را به دست نخواهد آوردند.”

حفیظ منصور، عضومجلس نماینده‌گان در این باره چنین باور دارد: “واضح برای ما بگویند دفاع کرده می توانند یا نه. اگر نمی توانند عیب نیست. دفاع از افغانستان، دفاع از خانه ما مسئولیت همه ماست.”

رهبران جهادی در این نشست پشتیانی شان از از باشنده‌گان ولایت‌های کندز، ننگرهار و دیگر ولایت‌ها اعلام کردند و آماده‌ی همکاری شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا