خبر و دیدگاه

خطر اشغال افغانستان توسط پاکستان مشهود است

Dr Akbar
داکتر همت فاریابی

سقوط ولایت قندوز بعداز سپردن اولسوالی دند غوری بغلان برای طالبان, مبین این حقیقت است که گروه فاشیستان قبیله به سرکرده گی مغز متفکر دوم جهان محمد اشرف غنی احمد زی, قدم اساسی را در راه سپردن عام و تام شمال افغانستان بدست طالبان وحشی برداشته است.
هموطنان عزیز! بازی بزرگ و دسیسه بزرگ نوکران پاکستان, انگلیس و امریکا زمینه بزرگی را آماده کرده است تا مردم آزادی خواه مملکت سرنوشت خود را خود رقم بزنند و نکذارند تا سرزمین آبائی شان مورد تاخت و تاز و اشغال قبایل اینطرف و آنطرف سرحد قرار گیرد. طالبان را یکبار تجربه کرده اید. اما اینبار طالبان نیکتائی پوش با نقاب دموکراسی, بدرقه کننده این وحشی های تاریخ هستند. بیدار شوید, میله تفنگ خود را اولآ بسوی آنانی حواله نمائید که منفعت شرعی, قانونی و حیاتی خلقهای ازبیک, پشتون, تاجیک, هزاره و دیگر اقوام مملکت را با حلقات فاشیستی حکومت به اصطلاح وحدت ملی یعنی نمایندگان آی اس آی پاکستان به حراج گذاشته اند ویا حد اقل در مقابل این همه فجایع فاشیستان قبیله سکوت اختیار کرده اند و بعدآ با اتحاد صادقانه و عملی تان میتوانید حاکمان غاصب و خودفروخته و نوکر قبیله را با متانت و مردانگی از سرزمین خود برانید و سرنگون سازید. اگر پایان این برده گی به قیمت تجزیه افغانستان هم باشد, باید زنجیر های برده گی را شکست !!!
ما میخواهیم حاکم سرنوشت خود باشیم.
میخواهم درین نوشته اضافه نمایم که بعضی از دوستان هنوز از نام بردن اسم فاشیست ها شک و تردید دارند و به شکل مجمل از دست داشتن حلقات قدرتند ارگ در پیشروی طالبان میگویند اما حلقات قدرتمند درون ارگ همانا اشرف غنی احمدزی در رآس این کثافتکاری ها قرار دارد و این مسئله بارها و بارها ثابت شده است. اشرف غنی یک فاشیست شناخته شده بود و هست. ایتلاف اوزبیک ها با اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری یک نیاز زمان بود اما کلآ به این معنی نخواهد بود که ما اوزبیک ها, وطنفروشی, رزالت و بی حیائی اشرف غنی را با اسم خودش بیان نکنیم. من فکر میکنم که دیگر مرزی برای بیان عریان حقایق وجود ندارد. همه باید بدانند که اشرف غنی خائین درجه اول برای عموم مردم افغانستان است. سلامت باشید.
زنده باد عدالت اجتماعی و برابری اقوام.

استبداد (1)

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سقوط کندز آسیب پذیری و بیغمباشی و ذلت نخبگان غیر افغان افغانستانرا بنمایش گذاشت. کندز از لحاظ موقعیت خود در موازنۀ قدرت نقش کلیدی را دارد. هرگاه کندز در اختیار کامل شئونستان باشد، شئونستان به سادگی خواهند توانست اختیار کامل سایر ولایات شمال را در اختیار گیرند. سالها است که زمامداران فاشست و شئونست افغان بشمول آقای کرزی متوجه احمیت موقعیت کندز بوده و در این زمینه سرمایه گذاری نموده اند. به شهادت رساندن سید خیلی و جنرال دائود هم ریشه در برنامه های شئونستی همین زمامداران افغان داشته است. زمامداران افغان چون چرخ قدرت دولتی را بدست دارند و با امکانات این چرخ قدرت توانسته اند نخبگان اقوام غیر افغان را با نشان دادن پوقانه و جرنگانه و شرینی گگ وغیره چون طفل راضی سازند و بطرف خود بکشند. مثلا” ما دیدیم که فهیم را آقای کرزی با تقدیم یک بسته ازین نوع سامان بازی بطرف خود کشاند و تا اخر در خدمت شئونزم قرار داد. همین قسم خلیلی را. درین اواخر ما دیدیم که آقای دوستم را هم با تقدیم این نوع بسته در خدمت خود قرار دادند. با تقدیم هر بسته از این نوع سامان بازی اطفال، شئونزم یک خشت در استحکام خود می افزاید. هرکدام ازین نخبگان اقوام غیر افغان برای اقناع کاذب وجدان خود خودرا بازی میدهند که گویا با این کار ذلت بار خود به قوم خود خدمت مینمایند. در حالیکه آنها در دراز مدت به ذلت کشیدن قوم خود عمل نموده اند. دوم اینکه این طرز تفکر قوم سالاری نه تنها اینکه به حال و آینده افغانستان خیلی مضر میباشد، بلکه یک عمل غیر اخلاقی و غیر انسانی هم بشمار می آید. علم و اخلاق و عدالت و انصاف انسان سالاری را توصیه میکند. انسان سالاری در افغانستان وقتی قایم شده میتواند که نخبگان افغانستان علیه قوم سالاری شجاعانه برزمند. با کجی ها با شهامت مقابله نمایند. تأسف در این جاست که اگر کجروی و وطنفروشی ای از طرف گمراهان قوم افغان صورت میگیرد نخبگان افغان خودرا خاموش میگیرند و آنرا گویا بنفع قوم خود و به نفع پشتونوالی میدانند. همین رویه در اقوام غیر افغان افغانستان نیز بمشاهده میرسد. که به افغانستان حیثیت فاجعه را دارد. ویکی از علل عمده بدبختی و ذلت افغانستان هم در همین امر نهفته میباشد.

  2. به فاشست بودن و شئونست بودن اشرف غنی شک و شبه ای وجود نداشت، ولی باز هم یکتعداد از نخبگان خوش باور و یا ساده دل، باوجود علامات روشنی که اشرف غنی از خود بروز میداد، اورا منحیث تحصیل کرده امریکا و تا حدودی شاید دور از ازین مرض شئونستی و فاشستی میپنداشتند. ولی سقوط کندز بدست طالبان بصورت واضح نشان میدهد که برای اشرف غنی استقلال و عزت افغانستان در مقایسه به تسلط و استیلای شئونزم قبیله هیچ ارزشی ندارد. رئیس جمهور میداند که سیطره فاشیزم افغانی فقط توسط میل تفنگ و کیبل و ظلم و وستم و وحشت طالبان میتواند به واقعیت تبدیل شود. و طالبان اند که خواهند توانست بخوبی سلطه شئونزم افغانی را در سراسر افغانستان قایم سازند. البته بخاطر تطبیق این هدف به اشرف غنی احمیت ندارد که یوغ پاکستان بگردن شان بیفتد. که این خود یک مریضی وحشتناکی است که یکتعداد از نخبگان افغان مثل داکتر روستا ترکی، داکتر احدی و داکتر ستانیزی و داکتر اشرف غنی، … وغیره به آن مبتلا میباشنند. در اینطور اوضاع و احوال بر تمام نخبگان صادق به عزت و استقلال افغانستان از تمام اقوام افغانستان اعم از ازبک و افغان و تاجک و هزاره و غیره گروپ های اتنیکی ساکن افغانستان باهم متحد شده و دست بدست هم داده اشرف غنی را از قدرت برطرف و رهبری جدیدی که دور از امراض قوم پرستی باشد تشکیل دهند. فرصت ضیق است. باید هرکس مطابق توان و امکانات خود در حرکت بیفتند. در غیر آن منتظر ذلت مرکبار ی باشند که آنهارا را در خود خواهد پیچاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا