اخبار و گزارشات

‘جنگ را از جنوب به شمال و از شرق به غرب کشور انتقال می‌دهند’

Gen.-Murad
جنرال مرادعلی مراد، معاون ستاد فرمانده ستاد مشترک ارتش

جنرال مرادعلی مراد، معاون ستاد فرمانده ستاد مشترک ارتش افغانستان می‌گوید که از آغاز سال تا کنون جنایت‌های «نابخشودنی» در کشور انجام گرفته، ولی سرانجام برندۀ جنگ جاری، مردم افغانستان خواهند بود.

به گزارش از روزنامه ماندگار، آقای مراد روز یک‌شنبه در جشن فراغت شماری از افسران ارتش گفت آنانی‌ که می‌خواهند جنگ را از جنوب به شمال و از شرق به غرب کشور انتقال دهند، هرگز موفق به این کار نخواهند شد و مردم افغانستان هیچ‌ وقت تسلیم دشمن نمی‌شوند.

جنرال مراد با اشاره به خاموشی جامعۀ جهانی نسبت به مداخله‌های آشکار پاکستان در امور افغانستان این پرسش را مطرح کرد: «چرا عملکرد جنایت‌کاران، جنایت جنگی حساب نمی‌شود و نسبت به کشتار مردم افغانستان خاموشی اختیار شده است؟».

او گفت که راز‌های پنهان زیادی در این باره دارد که در آخرین مرحله و قطع تمامی راه‌ها، افشا خواهد کرد.

این مقام بلندپایۀ وزارت دفاع ملی افزود که نیت افغانستان در برابر پاکستان خوب است، اما این کشور نمی‌خواهد با افغانستان همسایه‌گی درستی داشته باشد.
به گفته جنرال مراد، چندی پیش رهبران نهادهای دفاعی افغانستان برای رفع سوء‌تفاهم‌ها به پاکستان سفر کردند، اما فردای همان روز پاکستان پرتاب موشک‌ها را به افغانستان آغاز کرد.

پس از حملاتی در کابل و برخی از ولایت‌های دیگر روابط کابل ـ اسلام‌آباد به تیره‌گی گراییده است.

معاون ستاد ارتش راکت پراکنی‌های پاکستان را تجاوز آشکار این کشور به خاک افغانستان دانست و گفت که شلیک این راکت‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

مرادعلی مراد گفت که کشورهای آسیای میانه باید مرزهای‌شان را حفاظت کنند و افغانستان را مرکز تروریسم ندانند، چون تروریسم بر مردم افغانستان تحمیل‌شده ‌است.

در همین حال، حبیب‌خان حصاری، فرمانده آموزش مرکز نظامی کابل می‌گوید که نیروهای امنیتی به دشمنانی که بر مردم بی‌گناه حمله می‌کنند، فرصت نخواهند داد.

او گفت که «دشمن» منتظر فرصت انجام اعمال «شوم» است و نیروهای امنیتی باید قبل از رسیدن دشمن به هدف، فرصت‌های آنان را از بین ببرند.

پس از حمله‌های پی‌هم دوهفته‌پیش در کابل و برخی مناطق کشور، روابط افغانستان و پاکستان به تیره‌گی گراییده است.

مقام‌های افغانستان، پاکستان را متهم به دست‌داشتن در این حمله‌ها کردند، اما اسلام‌آباد این اتهام‌ها را رد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا