اخبار و گزارشات

معصوم استانکزی از سوی پارلمان رد شد

istankzai
ستانکزی نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد

محمد معصوم استانکزی، که به عنوان وزیر دفاع افغانستان پیشنهاد شده بود، از سوی مجلس نمایندگان رد شد.

به نقل از بی بی سی فارسی، آقای استانکزی در ماه ثور/اردیبهشت، از سوی محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت دفاع اعلام شد.

۱۰۷ نماینده مجلس افغانستان به آقای استانکزی رای منفی دادند، و تنها ۸۴ نفر به او رای موافق دادند، که به این ترتیب او نتوانست رای لازم را بدست بیاورد.

در جلسه مجلس نمایندگان، ۲۱۳ نماینده حاضر بودند و آقای استانکزی باید ۱۰۷ رای موافق می‌آورد.

در نشست علنی مجلس در روز شنبه ۱۳ سرطان/تیر، آقای استانکزی نخست برنامه کاری خود را به نمایندگان اعلام کرد. پس از آن مجلس برای تائید صلاحیت آقای استانکزی رای گیری را آغاز کرد.

وزارت دفاع و ریاست ستاد ارتش افغانستان در ۹ ماه گذشته؛ از آغاز ایجاد حکومت وحدت ملی در ماه سپتامبر ۲۰۱۴، توسط سرپرست‌ها اداره می‌شد. دو ماه پیش حکومت رئیس ستاد ارتش کشور را انتصاب کرد اما سرنوشت رهبری وزارت دفاع همچنان نامعلوم است.

قبل از این هم ژنرال شیرمحمد کریمی به عنوان وزیر دفاع به مجلس معرفی شده بود که نتوانست رای تایید بگیرد. به دنبال آن افضل لودین، برای این وزارت معرفی شد که او به دنبال یک سری جنجال ها انصراف داد.

آقای استانکزی در اوج حملات گروه طالبان به مرکز و ولایت های افغانستان برای این وزارت معرفی شده بود. هفته پیش که آقای استانکزی برای نخستین بار به پارلمان رفته بود تا توسط معاون ریاست جمهوری افغانستان معرفی شود ساختمان پارلمان افغانستان مورد حمله گروه طالبان قرار گرفت.

در ماه‌های گذشته گزارش‌هایی از مخالفت میان رئیس جمهوری و رئیس اجرایی روی این دو پست وجود داشت که گفته می‌شود دلیل اصلی تاخیر در معرفی وزیر دفاع بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا