اخبار و گزارشات

استاندار قندز از گسترش نفوذ داعش در شمال کشور هشدار داد

omar_safi_kunduz_governer
عمر صافی، استاندار قندز

استاندار کندز در شمال‎شرق کشور از گسترش نفوذ داعش در شمال افغانستان هشدار داد.

به گزارش از روزنامه ماندگار، محمد عمر صافی در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که در برخی روستاها بیرق‏‎های سیاه داعش بلند شده است.

این مقام محلی می‎گوید که گروه‎های سابق مجاهدین در کنار نیروهای امنیتی با طالبان در این ولایت در حال نبرد هستند.

او گفت: در حال حاضر ۳۰۰۰ نیروی امنیتی کشور مشغول مبارزه علیه حدود ۲۰۰۰ جنگجوی مسلح هستند که در اواخر ماه گذشته، عملیات‌شان را در کندز آغاز کردند.

صافی گفت: مشکلات لوژیستیکی، کمبود مواد سوخت و مهمات که نیروهای امنیتی چندین روز با آن مواجه بودند، حالا حل شده است، ولی طالبان از خود جسارت نشان داده و به نظر می‌رسد دور ساختن آنها از محل، کار ساده‌یی نیست.

وی در مورد باشنده‌گان محل که علیه این جنگجویان در کنار نیروهای امنیتی می‌جنگند گفت: آنها مجاهدین سابق هستند که برای تأمین امنیت مناطق‌شان دست به کار شده اند.

او گفت: «آنها به این دلیل که به همکاری‌شان ضرورت بود، به شکل داوطلبانه آماده شده اند؛ آنها کسانی اند که برادران یا دیگر اعضای خانواده‌های شان در اردوی ملی شامل اند، برای تأمین امنیت مناطق‌شان و حمایت از نیروهای اردو و پولیس ملی آماده شده اند که علیه مخالفین مبارزه کنند.»

استاندار کندز همچنان گفت: دشمن را در هرجا محاصره کرده اند و به آنها اجازه پیشروی نخواهند داد.

او گفت: «شاید آنها با گذشت زمان ضعیف شوند، اسلحۀ شان خاتمه یابد و عقب نشینی کنند، این جنگ یک روزه، دو روزه، یک ماه و دو ماه نیست.»

صافی گفت: در صفوف طالبان جنگجویان خارجی به شمول اعضای جنبش نهضت اسلامی ازبکستان هم شامل اند. این نهضت روابط طولانی با طالبان و القاعده دارد و به داعش بیعت کرده است.

صافی گفت: نشانه‌های هشدار دهنده‌یی از افزایش حضور داعش در شمال افغانستان موجود است و جنگجویان بیرق‌های سیاه داعش را در بعضی قریه‌ها بلند کرده اند و در بین جنگجویان کشته شده اجساد جنگجویانی از ترکیه، چیچن، ازبکستان، تاجکستان و قرغزستان دیده شده‌اند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باید این هشدار استاندار قندوز جدی گرفته شود، گرچه خود این آدم هم به پوست پاک نیست. زلمی زابلی که خود یک پشتون است این استاندار را متهم به نفاق افگنی قومی کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا