خبر و دیدگاه

«اعتراف اوباما درغیر ممکن بودن منزوی ساختن روسیه »

safawe
برگردان: داکتر صفوی، منبع: تاس

 

« یخ ها شکسته شد اما هنوز راه طولانی برای بهبود روابط دو جانبه درپیش است»

این مطلب را روز جمعه ۱۵ می رئیس کمیته روابط بین المللی دومای روسیه الکسی پوشکوف در آغاز جلسه عمومی مجلس دوما گفت : “که باراک اوباما رئیس جمهورامریکا به غیر ممکن بودن منزوی ساختن .”روسیه خود اعتراف کرد. به گفته وی، درجشن سالگرد۷۰ سالگی پیروزی بزرگ، در جنگ جهانی دوم”روشن شد که سیاست به حداکثر رساندن انزوای روسیه شکست خورده و نتایج مورد نظر را نداشته است.” وی افزود”اگر اوباما “.امروز بار دیگر ادعا کند که روسیه را منزوی کرده است، موجب خنده همه خواهد شد.
رسانه های خارجی در رژه پیروزی در مسکواعتراف کردند که :” روسیه نشان داده است که آماده برای هر خطرات است” وی گفت: “این دیگر غیر ممکن است که صحبت ازانزوا نمود، هنگامی که به مدت سه روز رهبران چین، هند، مصر، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان، ویتنام، آلمان، جمهوری چک، قبرس، اسلواکی و بسیاری کشورهای دیگرازمسکو بازدید نمودند”.
پوشکوف گفت :”هنگامی که اوباما خود را درانزوا دانست ونتوانست این انزوا را تحمل کند فورآ جان کری وزیرخارجه اش را به سرعت برای مذاکرات طولانی وگسترده جهت دیداربا پوتین به روسیه فرستاد٬ اوباما در واقع به رسمیت شناخته است که منزوی ساختن کشوری مانند روسیه،  غیر ممکن است، تلاش برای منزوی ساختن روسیه خود در حاشیه روند سیاسی باقی می ماند و خود شان از اهرم مهم سیاست خارجی . محروم میشوند” ولی وی هشدار داد که این بدان معنا نیست که ایالات متحده فورا سیاست فشارعلیه روسیه را رها کرده است٬ وگویا ازسیاست تخریب دست کشیده است٬ وهمچنان “این به این معنا نیست که به زودی تحریم برداشته خواهد شد، و این بدان معنا نیست که ایالات متحده اساسا جایگاه خود را در اوکراین برای فعلن تغیربدهد”.
وی گفت “این قطعا به معنی این است که تلاش برای حمله دراین موضوع علیه ما شکست خورده است، و ظاهرا”، در واشنگتن این شکست  به رسمیت شناخته شده است”.
اتحاد استراتیژیک مسکو وپکن معاملات سیاسی…جهان را تغیرداد واین شکست بزرگی است بر سیاست اوباما٬ ودرضمن ما منتظر واکنشی درزمینه از طرف غربی هاخواهیم بود.
وزیر خارجه امریکابعدازنشست سوچی با ولادیمیر پوتین که چهار ساعت ادامه یافت گفت : “که این مذاکرات خیلی مهم ودریک زمان مهم برگزارشد”. وی گفت این اولین نشانۀ ازدرک نیاز است وبازگشت به “.ادامه همکاری ها بین دوکشوردیده میشود.
کرملین تماس رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و وزیر امور خارجه آمریکا جان کری را به عنوان اولین نشانۀ از درک نیاز به بازگشت به همکاری بین دو کشور بزرگ می بیند.
به گفته تلویزیون سی ان ان « یخ ها شکسته شد» ” اما هنوز راه طولانی برای بهبود روابط دو جانبه درپیش است”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا