اخبار و گزارشات

نماینده مردم قندوز در مجلس: استاندار قندوز با طالبان همدست است

omar_safi_kunduz_governer
عمر صافی، استاندار قندوز

شماری از نماینده‎گان مجلس از وضعیت امنیتی شمال ابراز نگرانی می‎کنند.

به گزارش از روزنامه ماندگار، عبدالودود پیمان نماینده قندوز در پارلمان به خبرگزاری جمهور گفته است که جنگ به دروازه‎های شهر کندز رسیده است.

وی تصریح کرد: «دو روز قبل مشکلات نیروهای امنیتی را در قندوز به وزارت خانه‌های مسوول شریک ساختیم، ولی باور ما این است که در شورای امنیت و برخی ازنهادهای امنیتی افراد نفوذی طالب موجود هستند و قصدأ زمینه پیشروی طالبان را فراهم می‌کنند».

آقای پیمان گفت: پایگاه‌های ارتش ملی قبل از قبل اکمال نمی‌شود و زمانی‌که دولت تصمیم می‌گیرد نیروهای امنیتی به کمک مردم اعزام شوند دیگر وقتش گذشته است.

به باور وی، تا زمانی‌که در مدیریت رهبری قول اردوی ارتش و مقام ولایت کندز تغییرات به وجود نیامده است؛ اگر حکومت نیروهای تازه‌نفس هم در این ولایت اعزام کند؛ هیچ نوع تغییری در وضع امنیتی این ولایت نمی‌آید.

آقای پیمان در این زمینه گفت: «باور دارم که فرماندهی قول اردوی ارتش بلخ به شمول والی قندوز از جملۀ همکاران طالب بودند و هستند و یگانه چیزی که تا امروز پل ارتباط طالب را با خارجی‌ها مساعد ساخته است خود مقامات بلندرتبه می‌باشند».

والی کندز نزدیک به چهار ماه پیش از سوی رییس جمهور غنی به این سمت گماشته شد.

او اخیراً با انتقاد تند از دولت وحدت ملی گفت که اگر به پیشنهادهایش رسیده گی صورت نگیرد، استعفا می‎دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. غنی می خواهد که طالبان فرماندهان محلی را تضعیف بکنند و در صورت امکان انها را بکشند و در نهایت ارتش مداخله کند و طالبان را دو باره برانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا