خبر و دیدگاه

مسـابقـات میخکشـی کـابل

در مسـابقـات میخکشـی کـابل برای اولـین بار یک شـیرزن افغـان حـایز مقـام اول گـردیده و مـدال شـاه شجـاع را بدسـت آورد !
در جامعه مردسالار و زن ستیز افغانی زنان بیچاره به ندرت شانس سهمگیری در فعالیت های سیاسی و اجتماعی را دارند اما اگر گاه و ناگه چنین زمینه ای برایشان میسر میگردد آنها به اثبات میرسانند که ایشان به مراتب از توانایی های بهتری نسبت به مردان برخوردارند که از موفقیت چشمگیر خانم بهاره جلالی در مسابقات میخکشی کابل فقط منحیث مشت نمونه خروار می توان درین راستا نام برد.
نظر به گزارش کمیسیون برگزاری مسابقات میخکشی کابل درین مسابقات بیشتر از ده ها تن میخکش ورزیده  و نامی کشور اشتراک ورزیده بودند که در اخیر فقط به سه تن شان مدال های افتخاری شاه شجاع از طرف سر میخکش کشور جلالتماب اشرف غنی و خفیه میخکش کابل جناب حنیف اتمر اهدا گردید.
محترم جنرال طاقت به پاس زحمات بی شائبه شان در امر حرامی کشیدن اقوام غیر پشتون حایز مقام سوم گردیده و مدال افتخاری برونز شاه شجاع را بدست آورد.
محترم ثواب الدین میخکش از بابت بیرون کشیدن علیخان هزاره از اداره امور ریاست جمهوری و گماشتن پشتون های فارسی زبان هراتی جهت برقراری وحدت ملی در کشور حایز مقام دوم گردیده و مدال افتخاری نقره شاه شجاع را دریافت کرد.
محترمه بهاره جلالی با بیرون کشیدن قوم هزاره از افغانستان و تبعید آنها بسوی مغلستان به سزای خیانت و جاسوسی پدران شان در جنگ های افغان و انگلیس و عقد معاهده ننگین دیورند حایز مقام اول شده و مدال افتخاری طلای شاه شجاع را بدست آورد.
در پایان ولسمشر گرانقدر برای همه شان آرزوی توفیق و پیروزی هر چه بیشتر در امر میخکشی برای تامین وحدت ملی و برقراری صلح دوامدار در کشور نمود.
با تقــــــــــــدیم حـــــــــــرمت
حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا