خبر و دیدگاه

شانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی و ابر مرد بی‌مثال افغانستان گرامی باد!

شانزده سال پیش ترورزم بین المللی با دسایس و حیل فراوان جان رهبر و پیشوای مقاومت ملی برای نجات افغانستان  را ربود و افغانستان را از نعمت داشتنِ یک پیشوای فرزانه و بادرایت محروم ساخت.

آنچه این ابر مرد را در میان سایر مبارزان و مجاهدان و وطندوستان  کشور ما بیمثال مینمایاند همانا صداقت و استواری، تقوا،  دلیری  و مقاومت او برای استقلال و سعادت مردم افغانستان میباشد. این ابر مرد از شروع جوانی به مبارزه آغاز و تا دم شهادت،  بخاطر استقلال و عزت و سرفرازی افغانستان و تامین زندگی پر از عدل و انصاف  به مردم، بدون وقفه به پیش رفت.

برای هر کدام ما شهروندان افغانستان دین میباشد که  فداکاری و نیت نیک اورا پاس داشته و در راه ایجاد یک افغانستان مستقل و سر افراز و آرام و آباد  زیر چتر عدلِ حقوق شهروندی از جان و دل تا سرحد قربانی و ایثار،  کوشاه باشیم.

زندگی احمد شاه مسعود، قهرمان ملی از زبان خودش

مایه‌ای تعجب است که یاران و همسنگران مسعود بزرگ، در حرف  خود را پیرو راه او بحساب می آورند ولی در زندگی عملی  راه و فکر او را جامه عمل نمی پوشانند.  و جای دریغ و افسوس است که نمک حرام‌هائی پیدا میشوند که با راه و عمل او دشمنی میورزند. این خود مشکل عمده‌ای را ایجاد کرده است که  میتوان علت اساسی عقب مانی  افغانستان را هم در وجود همین مشکل  جستجو کرد.

تعصب، بُخل  و نفس شیطانی، ذهن و روان یکتعداد از شهروندان این سر زمین را چنان پیچانده است که چشمان شانرا کورو عقل شانرا سنگگ ساخته است که  نمیتوانند واقعیت های ملموس را  بینند و به آن تن دردهند. همین تعصب کور، خود خواهی و خود بزرک بینی بیجا است که کور گره افغانستان را ساخته است.

شما ببینید که ارنست چه گوارا  اهل کشور ارجنتاینِ  نه تنها در ارجنتاین و تمام امریکای لاتین  بلکه در تمام جهان به نماد مبارزه و عدالت خواهی  تبدیل شده است و از او به عزت و تکریم یاد میشود. بخاطر اینکه در ان سر زمین کوتاه بینی و تعصب کور و دوراز منطق وجود ندارد. چه کوارا که بعد از پیروزی انقلاب کیوبا باز هم آرام ننشسته و بخاطر نجات تمام کشورهای امریکای لاتین به مبارزه دوام داد  که  در جریان مبارزه توسط  نیروهای نظامی کشور بولوی  بشهادت رسید.

ولی احمد شاه مسعود  را که ارتش سرخ یک ابر قدرت جهانی با وجود راه اندازی نُه عملیات وسیع هوائی و زمینی نتوانست دستگیر و به شکست مواجه بسازد. برخلاف تکتیک های جنگی این ابر مرد  و مقاومت مردم افغانستان ابر قدرت جهانی را مجبور به ترک افغانستان ساخت،  از طرف این کور مغزان خرد دشمن نادیده گرفته میشود.

دریغا  که ترورزم  بین المللی  با دسایس و تلاشهای زیاد و با استخدام دونفر مسلمان عرب تبار از کشور بلجیم و فرستادن آنها به لندن  و بعدا سفر این دو تروریست به پاکستان جهت آموزش و  زمینه سازی ترور و تهیه سفارش خط به استاد سیاف همسنگر و دوست وفادار قهرمان ملی بخاطر برابر ساختن زمینه مصاحبه مطبوعاتی و با ده ها نیرنگ و تزویر، ترورزم بین المللی توانست  این درخت تنومند و استوارعزت و افتخار افغانستان را طعمه طوفان سازد، توفانی که تند باد های آن آسمان خراشهای امریکا را بزمین ریخت و کره زمین را یکسره به شور و لرزه در آورد.

این همه تلاشها و آمادگی ترورزم بین المللی خود نمایانگر عظمت و بزرگی و نقش  برجسته این ابر مرد بی مثال در سد ساختن راه  ترورزم بین المللی میباشد.  نقشِ شاخصِ،  بازدارنده و مقاومت کننده این ابرمرد میباشد که ترورزم بین المللی  او را  مورد آماج قرار میدهند و از سر راه خود دور میسازند.

احمد شاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان

بی‌مثال بودنِ قهرمان ملی احمد شاه مسعود را میتوان  در تقوا، کرزما، استواری و قایل شدن عزت به افغانستان و رشد صعودی زمانی شخصیت او به خوبی مشاهده کرد. او از اخوانی‌گری آغاز نمود و لی در طی دوران کار و مبارزه در هر پله‌ای از زندگی به پله بلند تر صعود نمود تا به پله آخر که همانا آزادی و دموکراسی میباشد، رسید.

او حل مشکل افغانستان را در تامین شرایط مناسب برای بروز اراده آزاد مردم بخاطر انتخاب زعامت کشور میدانست. این خود مرحله عالی رشد جامعه بشری میباشد که مثال زنده آنرا در کشور های در حد رفاه جهان بخوبی دیده میتوانیم.  مثلا” اوباما سیاه پوست از طرف مردم امریکا بحیث رئیس جمهور امریکا انتخاب میگردد.

بانو خدیجه اریب مسلمان مراکشی الاصل از طرف اعضای مجلس نمایندگان هالند بحیث رئیس پارلمان هالند انتخاب میگردد و صادق خان مسلمان پاکستانی تبار از طرف شهروندان لندن بحیث شهردار لندن بر گزیده میشود. این ها  همه نمونه بارز و ثمر بخشی از تحقق مردم سالاری و بروز اراده آزاد مردم میباشد که همیشه سعادت و رفاه و سربلندی را به ارمغان دارد.

تحقق دموکراسی و رعایت اخلاق و عدلِ حقوق شهروندی در زیر چتر اسلام معتدلِ همگام با پیشرفتهای ساینس و تکنالوجی، نسخه گرانبهایِ توصیه شده از طرف قهرمان ملی افغانستان میباشد.

پیروز باد راه و فکر خردمندانه قهرمان ملی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا