خبر و دیدگاه

ریاست اجرایی به عطا: از حزب جمعیت برای رسیدن به منافع شخصی استفاده نکن

سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان در نخستین واکُنش به مذاکرات عطا محمد نور با ارگ ریاست جمهوری گفته که هیچ فردی اجازه به گروگان گرفتن حزب جمعیت برای تحقق منافع شخصی خود را ندارد. 

مجیب رحیمی، سخنگویی ریاست جمهوری در برنامه فراخبر طلوع نیوز مذاکرات عطا محمد نور با ارگ ریاست جمهوری را یک جانبه خوانده و گفته که این مذاکرات نه از آدرس ریاست اجرایی حکومت افغانستان انجام یافته و نه از آدرس حزب جمعیت.

آقای رحیمی همچنین افزود که حزب جمعیت به عنوان یکی از حامیان کلیدی تیم اصلاحات و همگرایی در حکومت وحدت ملی حضور برجسته داشته و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت نیز عضو این حزب است.

به گفته او، ریاست اجرایی حکومت، وزارت خارجه، وزارت داخله، وزارت اقتصاد، وزارت معارف و ریاست ستاد مشترک ارتش کشور همه از سوی اعضای حزب جمعیت رهبری می‌شوند.

مذاکرات عطا محمد نور با رئیس جمهوری با بگومگوهای زیادی همراه بوده است
مذاکرات عطا محمد نور با رئیس جمهوری با بگومگوهای زیادی همراه بوده است

عطامحمد نور، والی بلخ و رئیس اجرایی حزب جمیعت اسلامی هفته گذشته اعلام کرد که مذاکراتش با ریاست جمهوری از آدرس حزب و ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی کلی بوده و هیچ گونه‌ معامله‌ای شخصی در کار نیست بلکه منافع مردم را در نظر گرفته است.

رئیس اجرایی حزب جمیعت و سرپرست ولایت بلخ که از مدت‌ها قبل برای رایزنی و مذاکره با ریاست جمهوری در کابل به سر می‌برد که ۳ روز قبل اعلام کرد که رئیس جمهور تمام خواسته‌های وی را پذیرفته است.

عطامحمدنور گفته بود که مذاکراتش با ریاست جمهوری به نتیجه رسیده و اشرف غنی با درخواست اختصاص ۱۵ ولایت، ۳۰ سفارتخانه و ۱۵ سناتور انتصابی برای این حزب موافقت کرده است.

اما ارگ ریاست جمهوری در واکُنش به اظهارات آقای نور گفته که ریاست جمهوری افغانستان می‌خواهد که مشارکت سیاسی  بیشتر شود، اما “بحث آمار و ارقام تاکنون مطرح نیست”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا